ВПЛИВ УПРОВАДЖЕННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ТА МЕРЕЖ 5G НА УПРАВЛІННЯ ФІНАНСОВИМ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯМ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНИХ ПІДПРИЄМСТВ
Анотація
У статті наголошено, що упровадження штучного інтелекту (ШІ) та 5G не лише змінює підходи до управління фінансовим забезпеченням інноваційного розвитку, але й створює стратегічні можливості для підвищення конкурентоспроможності та стійкості телекомунікаційних підприємств у динамічних умовах сучасного ринку. Дослідження показують, що телекомунікаційний сектор є одним з найбільш інноваційних секторів економіки. Водночас, статистика також вказує на посилення конкуренції в телекомунікаційному секторі, а це означає, що компаніям потрібно постійно шукати нові способи залучення та утримання клієнтів. Для забезпечення сталого розвитку та утримання лідерства в цьому середовищі компанії приділяють особливу увагу управлінню фінансуванням упроваджуваними інноваціями та застосуванню передових технологій. Наголошується, що інноваційні технології, такі як ШІ та 5G, вимагають значних початкових інвестицій у розбудову інфраструктури, модернізацію обладнання та навчання персоналу. Це потребує ретельного фінансового планування та диверсифікації джерел фінансування, зокрема залучення інвестицій, кредитів і партнерських ресурсів. Використання ШІ сприяє автоматизації фінансових процесів, підвищуючи ефективність управління ресурсами. Це дозволяє оптимізувати витрати, прогнозувати фінансові ризики та забезпечувати гнучкість у розподілі коштів на інноваційні проєкти. Упровадження 5G відкриває нові джерела доходів, зокрема через розробку послуг на основі Інтернету речей (IoT), хмарних рішень та швидкісного зв’язку. Це сприяє зростанню прибутковості підприємств та розширює їхні можливості для реінвестування у подальший розвиток. Поєднання ШІ та 5G допомагає знижувати фінансові ризики завдяки можливостям прогнозування та аналізу великих обсягів даних у реальному часі, а також забезпечує підвищення якості зв’язку й надійності послуг.
Посилання
Житар M. Концептуальні засади управління інноваційним розвитком телекомунікаційних підприємств. Європейський науковий журнал Економічних та Фінансових інновацій. 2024. № 1(13). С. 157–165. DOI: https://doi.org/10.32750/2024-0115
Dang Ch. Network-based targeting: Big Data application in mobile industry. Big Data Applications in the Telecommunications Industry. 2017. Рр. 78–107. DOI: https://doi.org/10.4018/978-1-5225-1750-4.ch007
Goworek К. The big impact of Big Data on the telecom industry. 2021. URL: https://tasil.com/insights/big-data-in-telecoms
Mykhalchuk T., Zatonatska T., Dluhopolskyi O., Zhukovska A., Dluhopolska T., Liakhovych L. Development of recommendation system in e-commerce using emotional analysis and machine learning methods. The 11th IEEE International Conference on Intelligent Data Acquisition and Advanced Computing Systems: Technology and Applications (IDAACS). Vol. 1 (September 22-25, 2021). Cracow, Poland, 2021. Рр. 527–535. URL: https://ieeexplore.ieee.org/document/9660854
Perkhofer L., Walchshofer C., Hofer P. Does design matter when visualizing Big Data? An empirical study to investigate the effect of visualization type and interaction use. Journal of Management Control. 2020. № 31. Рр. 55–95. DOI: https://doi.org/10.1007/s00187-020-00294-0
Radukić S., Mastilo Z., Kostić Z. Effects of digital transformation and network externalities in the telecommunication markets. Economics. 2019. № 7(2). Рр. 31–42. DOI: https://doi.org/10.2478/eoik-2019-0019
Riddle J. How Will Big Data Transform E-Commerce Marketplaces? 2020. URL: https://learn.g2.com/big-data-ecommerce
Rosario A., Moniz L.B., Cruz R. Data science applied to marketing: a literature review. Journal of Information Science and Engineering. 2021. № 37(5). Рр. 1067–1081. DOI: https://doi.org/10.6688/JISE.202109_37(5).0006
Zatonatska T. et al. Forecasting the Behavior of Target Segments to Activate Advertising Tools: Case of Mobile Operator Vodafone Ukraine. Economics. 2022. Vol. 10, no. 1. Рp. 87–104. DOI: https://doi.org/10.2478/eoik-2022-0005
Zhytar M. (2024). Kontseptualni zasady upravlinnia innovatsiinym rozvytkom telekomunikatsiinykh pidpryiemstv [Conceptual principles of managing innovative development of telecommunications enterprises]. Yevropeiskyi naukovyi zhurnal Ekonomichnykh ta Finansovykh innovatsii, no. 1(13), pp. 157–165. DOI: https://doi.org/10.32750/2024-0115
Dang Ch. (2017). Network-based targeting: Big Data application in mobile industry. Big Data Applications in the Telecommunications Industry. pp. 78–107. DOI: https://doi.org/10.4018/978-1-5225-1750-4.ch007
Goworek K. The big impact of Big Data on the telecom industry. 2021. Available at: https://tasil.com/insights/big-data-in-telecoms
Mykhalchuk T., Zatonatska T., Dluhopolskyi O., Zhukovska A., Dluhopolska T., Liakhovych L. (2021) Development of recommendation system in e-commerce using emotional analysis and machine learning methods. The 11th IEEE International Conference on Intelligent Data Acquisition and Advanced Computing Systems: Technology and Applications (IDAACS). Vol. 1 (September 22-25, 2021). Cracow, Poland, pp. 527–535. Available at: https://ieeexplore.ieee.org/document/9660854
Perkhofer L., Walchshofer C., Hofer P. (2020). Does design matter when visualizing Big Data? An empirical study to investigate the effect of visualization type and interaction use. Journal of Management Control, no. 31, pp. 55–95. DOI: https://doi.org/10.1007/s00187-020-00294-0
Radukić S., Mastilo Z., Kostić Z. (2019). Effects of digital transformation and network externalities in the telecommunication markets. Economics, no. 7(2), pp. 31–42. DOI: https://doi.org/10.2478/eoik-2019-0019
Riddle J. (2020). How Will Big Data Transform E-Commerce Marketplaces? Available at: https://learn.g2.com/big-data-ecommerce
Rosario A., Moniz L.B., Cruz R. (2021). Data science applied to marketing: a literature review. Journal of Information Science and Engineering, no. 37(5), pp. 1067–1081. DOI: https://doi.org/10.6688/JISE.202109_37(5).0006
Zatonatska T. et al. (2022). Forecasting the Behavior of Target Segments to Activate Advertising Tools: Case of Mobile Operator Vodafone Ukraine. Economics, vol. 10, no. 1, pp. 87–104. DOI: https://doi.org/10.2478/eoik-2022-0005