МАРКЕТИНГОВИЙ МЕХАНІЗМ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА: НОВІТНІ ТЕОРЕТИЧНІ ПОСТУЛАТИ

  • П.А. Фісуненко Навчально-науковий інститут «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» Українського державного університету науки і технологій https://orcid.org/0000-0002-1339-5860
  • Є.П. Морозова Навчально-науковий інститут «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» Українського державного університету науки і технологій https://orcid.org/0000-0001-9421-9537
  • О.О. Біляєв Навчально-науковий інститут «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» Українського державного університету науки і технологій
Ключові слова: конкурентоспроможність, механізм, маркетинг, діяльність, підхід, економічні перетворення

Анотація

Стаття присвячена аналізу складових елементів маркетингового механізму забезпечення конкурентоспроможності підприємств в сучасних умовах економічних перетворень. У матеріалах наукового дослідження проведено аналіз авторських підходів вчених до трактування дефініції «конкурентоспроможність підприємства», що дозволило констатувати відсутність узагальненої характеристики даного поняття та проблематику розуміння його важливості у маркетинговій діяльності суб’єкту ведення бізнесу. При здійсненні дослідження були використані наступні методи: порівняння, систематизація та узагальнення. У статті, ґрунтуючись на аналізі основних елементів маркетингового механізму забезпечення конкурентоспроможності, виокремлено основні напрямки підвищення конкурентоспроможності підприємства в сучасних умовах ведення бізнесу.

Посилання

Луцяк В.В., Пронько Л.М., Мазур К.В., Колесник Т.В. Маркетинговий потенціал інновацій у олійно-жировому підкомплексі: стан ринку, створення вартості, конкурентоспроможність: монографія. Вінниця: ВНАУ. 2020. 221 с.

Котельникова Ю.М. Підвищення конкурентоспроможності підприємств в умовах цифровізації. Innovation аnd Sustainability. 2022. № 4. С. 101–108. URL: https://ins.vntu.edu.ua/index.php/ins/article/view/104/114.

Пуцентейло П.Р. Конкурентоспроможність підприємства: методологія аналізу дефініції. Інноваційна економіка. 2015. № 4. С. 80–86.

Савенко В.І., Нестеренко І.С. Клюєва В.В. Управління конкурентоспроможністю підприємства в сучасних умовах господарювання. Шляхи підвищення ефективності будівництва в умовах формування ринкових відносин. 2019. Вип. 42. С. 66–76. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/shpebfrv_2019_42_9.

Altenburg T., Hillebrand, W. and Meyer-Stamer, J. Building Systemic Competitiveness: Concept and Case Studies from Mexico, Brazil, Paraguay, Korea and Thailand. Berlin : German Development Institute, 1998. 61 р. URL: https://studylib.es/doc/4749744/systemic-competitiveness---j%C3%B6rg-meyer (Аccessed: 23.05.2024).

Ni G., Xu H., Cui Q., Qiao Y., Zhang Z., Li H., Hickey P.J. Influence Mechanism of Organizational Flexibility on Enterprise Competitiveness: The Mediating Role of Organizational Innovation. Sustainability. 2020. Vol. 13(1). P. 176. DOI: https://doi.org/10.3390/su13010176.

Role of MSMEs in enterprise competitiveness | UNESCAP. Online Resource Centre for Asia-Pacific MSME Policy | UNESCAP. URL: https://msmepolicy.unescap.org/role-msmes-enterprise-competitiveness (accessed: 20.05.2024).

Tanasiichuk A., Hromova O., Abdullaieva А., Holovchuk Y., Sokoliuk K. Influence of transformational economic processes on marketing management by an international diversified conglomerate enterprise. European Journal of Sustainable Development. Rome, Italy. 2019. № 8. Рр. 448–454.

Лояк Л.М. Маркетингові інструменти управління розвитком підприємств ресторанного господарства курорту «Буковель». Формування ринкових відносин в Україні. 2020. № 6. С.110–118.

Муштай В.А., Лишенко М.О., Макарова В.В. Методологічні основи наукового дослідження стратегічних напрямів діяльності підприємств за концепції маркетингу відносин. Економіка та суспільство. 2022. № 35. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1127.

Lutsiak V.V. Pronko L.M. Mazur K.V., Kolesnyk, T.V. (2020), Marketynhovyi potentsial innovatsii u oliino-zhyrovomu pidkompleksi: stan rynku, stvorennia vartosti, konkurentospromozhnist: monohrafiia [Marketing potential of innovations in the oil and fat subcomplex: market condition, value creation, competitiveness: monograph]. VNAU. Vinnytsia. P. 221.

Kotelnikova I. (2022) Pidvyshchennia konkurentospromozhnosti pidpryiemstv v umovakh tsyfrovizatsii [Increasing the competitiveness of enterprises under the conditions of digitalization]. Innovation and Sustainability, vol. 4, pp. 101–108. Available at: https://ins.vntu.edu.ua/index.php/ins/article/view/104/114 (accessed May 25, 2024).

Putsenteilo P.R. (2015) Konkurentospromozhnist pidpryiemstva: metodolohiia analizu definitsii [Enterprise competitiveness: definition analysis methodology]. Innovatsiina ekonomika, vol. 4, pp. 80–86.

Savenko V.I, Nesterenko I.S, Kliuieva V.V. (2019) Upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstva v suchasnykh umovakh hospodariuvannia [Management of enterprise competitiveness in modern economic conditions]. Shliakhy pidvyshchennia efektyvnosti budivnytstva v umovakh formuvannia rynkovykh vidnosyn, vol. 42, pp. 66–76. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/shpebfrv_2019_42_9

Altenburg, T, Hillebrand,W, & Meyer-Stamer J. (1998) Building systemic competitiveness: Concept and Case Studies from Mexico, Brazil, Paraguay, Korea and Thailand. Berlin: German Development Institute. Available at: https://studylib.es/doc/4749744/systemic-competitiveness---j%C3%B6rg-meyer (accessed May 23, 2024).

Ni G., Xu H., Cui Q., Qiao Y., Zhang Z., Li H., Hickey P.J. (2020) Influence Mechanism of organizational flexibility on enterprise competitiveness: The mediating role of organizational innovation. Sustainability, vol. 13(1), pp. 1–23. DOI: https://doi.org/10.3390/su13010176

Economic and Social Commission for Asia and the Pacific. (n.d.). Role of MSMEs in enterprise competitiveness. Available at: https://msmepolicy.unescap.org/role-msmes-enterprise-competitiveness

Tanasiichuk A., Hromova O., Abdullaieva А., Holovchuk Y., Sokoliuk K. (2019) Influence of transformational economic processes on marketing management by an international diversified conglomerate enterprise. European Journal of Sustainable Development, vol. 8, pp. 448–454.

Loyak, L.M. (2020) Marketynhovyy instrumentariy upravlinnya rozvytkom pidpryyemstv restorannoho hospodarstva kurortu Bukovel [Marketing tools for managing the development of restaurant enterprises in the Bukovel resort]. Formuvannia rynkovykh vidnosyn v Ukraini, no. 6, pр. 110–118.

Mushtai V.A., Lyshenko M.O., Makarova V.V. (2022) Metodolohichni osnovy naukovoho doslidzhennia stratehichnykh napriamiv diialnosti pidpryiemstv za kontseptsii marketynhu vidnosyn [Methodological foundations of scientific research of strategic areas of enterprise activity based on the concept of relationship marketing]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 35. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1127

Переглядів статті: 28
Завантажень PDF: 18
Опубліковано
2024-09-30
Як цитувати
Фісуненко , П., Морозова, Є., & Біляєв, О. (2024). МАРКЕТИНГОВИЙ МЕХАНІЗМ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА: НОВІТНІ ТЕОРЕТИЧНІ ПОСТУЛАТИ. Цифрова економіка та економічна безпека, (5 (14), 207-210. https://doi.org/10.32782/dees.14-33