ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЙ РОЗВИТКУ «РОЗУМНИХ ПІДПРИЄМСТВ» В УМОВАХ ІНДУСТРІЇ 4.0
Анотація
У статті описано важливість використання інструментів Індустрії 4.0., які допомагають забезпечити суб’єктам господарювання конкурентні переваги в сучасному бізнес-середовищі. Саме активне використання програмних продуктів та інструментів Індустрії для ведення бізнесу робить підприємства «розумними». Обгрунтовано актуальність формування стратегій розвитку для «розумних підприємств», які змінюють свою філософію управління та систему менеджменту, використовуючи інструменти Індустрії 4.0. Запропоновано етапи формування стратегії розвитку «розумних підприємств» та описано їх економічний зміст. Охарактеризовано стратегічні альтернативи, які можуть використовувати «розумні підприємства» для свого розвитку в умовах Індустрії 4.0. Реалізація запропонованих стратегій розвитку дозволить підприємствам підвищити ефективність їх функціонування, посилити рівень конкурентоспроможності та забезпечити сталий розвиток у довгостроковій перспективі.
Посилання
Ткачова Т.С. Розвиток розумних виробництв: реалізація концепції стратегії розвитку смартпромисловості. Економіка: реалії часу. 2020. № 3 (49). С. 108-114. URL: https://economics.opu.ua/files/archive/2020/Nо3/108.pdf.
Брінь П., Голтвянська Ю. Стратегія розвику підприємства: сутність та класифікація. Підприємництво та інновації. 2021. № 21. С. 31-34. DOI: https://doi.org/10.37320/2415-3583/21.5
Гудзь О.І. Стратегія розвитку підприємства: сутність та класифікація. Економічний журнал Мукачівського державного університету. 2018. № 18. С. 346–352.
Уряд схвалив Стратегію розвитку малого та середнього бізнесу до 2027 року та операційний план заходів на 2024-2027 роки. URL: https://me.gov.ua/News/Detail?lang=uk-UA&id=161fb74b-c8ad-4cc5-b7ed-645962eb2e28&title=StrategiiaRozvitkuMSB
Брюховецька Н.Ю., Чорна О.А. Інтелектуалізація як пріоритетний напрям розвитку промислових підприємств в умовах Індустрії 4.0. Економіка промисловості. 2019. № 4 (88). С. 28-57. DOI: http://doi.org/10.15407/econindustry2019.04.028
Javaid M., Haleem A., Singh R.P., Sinha A.K. Digital economy to improve the culture of industry 4.0: A study on features, implementation and challenges. Green Technologies and Sustainability. 2024. Vol. 2(2). P. 100083. DOI: https://doi.org/10.1016/j.grets.2024.100083
Шпак Н., Кісь С. Особливості формування системи менеджменту «розумними підприємствами». Економіка та суспільство. 2022. № 42. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-42-51
Далик В.П., Бутельський Я.Ю., Тарнавський В.Я., Паска Р.П., Коваль С.М., Коник О.В. Формування стратегії розвитку підприємства. Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". Серія: "Економічні науки". 2023. №11. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2023-11-9088
Власенко В.А. Розробка та реалізація стратегії розвитку підприємства в умовах трансформації ринкових відносин: принципові підходи та інструменти. Економіка. Менеджмент. Підприємництво. 2018. № 26(1). С. 32–41.
Xu K., Liu Y., Liu Z. Dynamic game model for R&D strategy in high-tech enterprises. Journal of Difference Equations and Applications. 2023. Vol. 29(2). P. 143–164. DOI: https://doi.org/10.1080/10236198.2023.2182152
Tkachova T.S. (2020) Rozvytok rozumnykh vyrobnytstv: realizatsiia kontseptsii stratehii rozvytku smartpromyslovosti [Development of smart manufacturing: implementation of the smart industry development strategy]. Ekonomika: realii chasu, no. 3 (49), pp. 108–114. Available at: https://economics.opu.ua/files/archive/2020/Nо3/108.pdf.
Brin P., Goltvyanska Yu. (2021). Stratehiya rozvyku pidpryyemstva: sutnistʹ ta klasyfikatsiya [Enterprise development strategy: essence and classification]. Pidpryyemnytstvo ta innovatsiyi, no. 21, pp. 31-34. DOI: https://doi.org/10.37320/2415-3583/21.5
Hudz O.I. (2018) Stratehiia rozvytku pidpryiemstva: sutnist ta klasyfikatsiia [Enterprise development strategy: essence and classification]. Ekonomichnyi zhurnal Mukachivskoho derzhavnoho universytetu, no. 18, pp. 346–352.
Uryad skhvalyv Stratehiyu rozvytku maloho ta serednʹoho biznesu do 2027 roku ta operatsiynyy plan zakhodiv na 2024-2027 roky. [The government approved the Strategy for the development of small and medium-sized businesses until 2027 and the operational plan of measures for 2024-2027]. Available at: https://me.gov.ua/News/Detail?lang=uk-UA&id=161fb74b-c8ad-4cc5-b7ed-645962eb2e28&title=StrategiiaRozvitkuMSB
Bryukhovetska N.Yu., Chorna O.A. (2019). Intelektualizatsiia yak priorytetnyi napriam rozvytku promyslovykh pidpryiemstv v umovakh Industrii 4.0 [Intellectualization as a priority direction of industrial enterprise development in the conditions of Industry 4.0]. Ekonomika promyslovosti, vol. 4 (88), pp. 28- 57. DOI: http://doi.org/10.15407/econindustry2019.04.028
Javaid M., Haleem A., Singh R.P., Sinha A.K. (2024). Digital economy to improve the culture of industry 4.0: A study on features, implementation and challenges. Green Technologies and Sustainability, vol. 2(2), p. 100083. DOI: https://doi.org/10.1016/j.grets.2024.100083
Shpak N., Kis S. Osoblyvosti formuvannia systemy menedzhmentu «rozumnymy pidpryiemstvamy»[ Features formation of management system of "smart enterprises”]. Ekonomika ta suspilstvo, no. 42. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-42-51
Dalyk V.P., Butelskyy Ya.Yu., Tarnavskyy V.Ya., Paska R.P., Kovalʹ S.M., Konyk O.V. (2023). Formuvannya stratehiyi rozvytku pidpryyemstva [Formation of enterprise development strategy]. Mizhnarodnyy naukovyy zhurnal "Internauka". Seriya: "Ekonomichni nauky", no. 11. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2023-11-9088
Vlasenko V. A. (2018). Rozrobka ta realizatsiia stratehii rozvytku pidpryiemstva v umovakh transformatsii rynkovykh vidnosyn: pryntsypovi pidkhody ta instrumenty [Development and implementation of enterprise development strategy in conditions of transformation of market relations: principled approaches and tools]. Ekonomika. Menedzhment. Pidpryiemnytstvo, no. 26(1), pp. 32–41.
Xu K., Liu Y., Liu Z. (2023). Dynamic game model for R&D strategy in high-tech enterprises. Journal of Difference Equations and Applications, vol. 29(2), pp. 143–164. DOI: https://doi.org/10.1080/10236198.2023.2182152