ДЕЯКІ АСПЕКТИ ПОЗИЦІОНУВАННЯ БРЕНДУ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ СУЧАСНИХ РИНКОВИХ ЗМІН

Ключові слова: позиціонування, бренд, аграрні підприємства, конкурентоспроможність, ціннісна пропозиція, унікальний образ, стратегія позиціонування, матриця позиціонування

Анотація

У статті висвітлюється проблема позиціонування бренду аграрних підприємств як важливого стратегічного інструменту підвищення їх конкурентоспроможності в умовах сучасних ринкових змін. Визначено основні фактори, що зумовлюють зміну вектора позиціонування аграрних підприємств. Проведено порівняння підходів відомих теоретиків стратегічного маркетингу до поняття «позиціонування» та виявлено узгодженість і розбіжність у поглядах на цей процес. Розглянуто основні аспекти досягнення ефективного позиціонування аграрних підприємств. Необхідність формування стратегії позиціонування аграрних підприємств обґрунтована прикладами успішної її реалізації. Представлено типи стратегій позиціонування та способи їх імплементації в практику вітчизняних аграрних підприємств. Розглянуто принцип побудови матриці позиціонування, визначено її призначення та корисність для аналізу у виборі унікальної позиції на конкурентному ринку. Акцентовано увагу на важливості комунікаційної політики у просуванні позиції бренду.

Посилання

Русан В.М. Особливості функціонування аграрного сектора економіки України в умовах війни. Національний інститут стратегічних досліджень. 28.07.2022. URL: https://niss.gov.ua/doslidzhennya/ekonomika/osoblyvosti-funktsionuvannya-ahrarnoho-sektora-ekonomiky-ukrayiny-v-umovakh

Козак Л. В. Моделі стратегічного позиціювання продукції аграрних підприємств та методичні підходи їх аналізу. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Економіка». 2022. № 25(53). С. 25-30

Белік О.О. Оцінка і формування ринкових позицій підприємств аграрної сфери. Культура народів Причорномор'я. 2014. № 274. С. 139-143.

Пальонка О. Ю. Позиціювання українських підприємств на зовнішніх ринках зерна. Вісник Полтавської державної аграрної академії». 2017. № 4. С. 121-126.

Райтер Н.І. Аналіз конкурентних позицій сільськогосподарських підприємств як чинник підвищення їх ефективності. Актуальні проблеми інноваційної економіки. 2017. № 2. С. 55-63.

Коломицева О.В.. Концепція позиціонування регіону в умовах глобальної конкуренції: монографія. Черкаси: ЧДТУ, 2016. 321 с.

Aaker D. A., McLoughlin D. Strategic Market Manage-n ment: Global Perspectives. New York : John Wiley and Sons, Ltd, 2010. 354 p.

Хулей Грем, Сондерс Джон, Пісі Найджел Маркетингова стратегія і конкурентне позиціонування. Пер. з англійської. Дніпропетровськ: Баланс Бізнес Букс. 2005. 800 с.

Офіційний сайт компанії Earthbound Farm. URL: https://www.earthboundfarm.com

Офіційний сайт компанії Riverford Organic Farmers. URL: https://www.riverford.co.uk

Офіційний сайт компанії Freight Farms. URL: https://www.freightfarms.com/

Офіційний сайт компанії «Мрія Агрохолдинг». URL: https://cfg.com.ua

Офіційний сайт компанії «Нібулон». URL: https://www.nibulon.com

Козак Л. В. Теоретико-методичні підходи формування стратегічного бачення та цілей позиціювання продукції аграрних підприємств. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Економіка». 2014. Випуск 25. С. 42–49

Васильченко Л.С., Бурцева Т.І. Управління системою маркетингових комунікацій. Східна Європа: економік, бізнес та управління. 2016. Вип. 2. ст. 145 - 148.

Rusan V.M. (2022) Osoblyvosti funktsionuvannia ahrarnoho sektora ekonomiky Ukrainy v umovakh viiny [Peculiarities of functioning of the agrarian sector of the economy of Ukraine in the conditions of war]. Natsionalnyi instytut stratehichnykh doslidzhen. Available at: https://niss.gov.ua/doslidzhennya/ekonomika/osoblyvosti-funktsionuvannya-ahrarnoho-sektora-ekonomiky-ukrayiny-v-umovakh

Kozak L.V. (2022) Modeli stratehichnoho pozytsiiuvannia produktsii ahrarnykh pidpryiemstv ta metodychni pidkhody yikh analizu [Models of strategic positioning of products of agrarian enterprises and methodical approaches to their analysis]. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia». Seriia «Ekonomika, no. 25(53), pp. 25-30

Belik O.O. (2014) Otsinka i formuvannia rynkovykh pozytsii pidpryiemstv ahrarnoi sfery [Assessment and formation of market positions of agricultural enterprises]. Kultura narodiv Prychornomoria, no. 274, pp. 139-143.

Palonka O.Yu. (2017) Pozytsiiuvannia ukrainskykh pidpryiemstv na zovnishnikh rynkakh zerna [Positioning of Ukrainian enterprises on foreign grain markets]. Visnyk Poltavskoi derzhavnoi ahrarnoi akademii», no. 4, pp. 121-126.

Raiter N.I. (2017) Analiz konkurentnykh pozytsii silskohospodarskykh pidpryiemstv yak chynnyk pidvyshchennia yikh efektyvnosti [Analysis of the competitive positions of agricultural enterprises as a factor in increasing their efficiency]. Aktualni problemy innovatsiinoi ekonomiky, no. 2, pp. 55-63.

Kolomytseva O.V. (2016) Kontseptsiia pozytsionuvannia rehionu v umovakh hlobalnoi konkurentsii: monohrafiia [The concept of regional positioning in conditions of global competition: monograph]. Cherkasy: ChDTU, 321 p.

Aaker D.A., McLoughlin D. (2010) Strategic Market Manage-n ment: Global Perspectives. New York : John Wiley and Sons, Ltd, 354 p.

Khulei Hrem, Sonders Dzhon, Pisi Naidzhel (2005) Marketynhova stratehiia i konkurentne pozytsionuvannia [Marketing strategy and competitive positioning]. Dnipropetrovsk: Balans Biznes Buks, 800 p.

Ofitsiinyi sait kompanii Earthbound Farm [The official website of the Earthbound Farm company]. Available at: https://www.earthboundfarm.com

Ofitsiinyi sait kompanii Riverford Organic Farmers [Official website of Riverford Organic Farmers]. Available at: https://www.riverford.co.uk

Ofitsiinyi sait kompanii Freight Farms [The official site of Freight Farms]. Available at: https://www.freightfarms.com/

Ofitsiinyi sait kompanii «Mriia Ahrokholdynh» [Official website of the company "Mriya Agroholding"]. Available at: https://cfg.com.ua

Ofitsiinyi sait kompanii «Nibulon» [Official website of the company "Nibulon"]. Available at: https://www.nibulon.com

Kozak L.V. (2014) Teoretyko-metodychni pidkhody formuvannia stratehichnoho bachennia ta tsilei pozytsiiuvannia produktsii ahrarnykh pidpryiemstv [Theoretical and methodological approaches to the formation of a strategic vision and goals of positioning the products of agrarian enterprises]. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia». Seriia «Ekonomika», vol. 25, pp. 42–49

Vasylchenko L.S., Burtseva T.I. (2016) Upravlinnia systemoiu marketynhovykh komunikatsii [Management of the marketing communications system]. Skhidna Yevropa: ekonomik, biznes ta upravlinnia, vol. 2, pp. 145 - 148.

Переглядів статті: 29
Завантажень PDF: 18
Опубліковано
2024-09-30
Як цитувати
Одінцов, О., Пепчук, С., & Боковня, А. (2024). ДЕЯКІ АСПЕКТИ ПОЗИЦІОНУВАННЯ БРЕНДУ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ СУЧАСНИХ РИНКОВИХ ЗМІН. Цифрова економіка та економічна безпека, (5 (14), 47-54. https://doi.org/10.32782/dees.14-7