СТРАТЕГІЯ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ: МЕНТОРСЬКИЙ ПІДХІД

  • З.В. Юринець Львівський національний університет імені Івана Франка https://orcid.org/0000-0001-9027-2349
  • М.В. Замроз Львівський національний університет імені Івана Франка https://orcid.org/0000-0002-7396-8296
  • Р. М. Стрільчук Рівненський державний гуманітарний університет
Ключові слова: стратегія, інновації, інноваційний розвиток, підприємства, менторський підхід, менторство

Анотація

Метою статті є дослідження стратегії інноваційного розвитку підприємств із використанням менторського підходу, побудова матриці професійних комунікацій і визначення рівня ефективності комунікацій між підрозділами підприємства. Розкрито участь менторства у формуванні стратегія інноваційного розвитку підприємств. Акцентовано увагу на тому, що ментори допомагають працівникам швидше адаптуватися до нових умов роботи, передаючи не лише технічні знання, а й навички професійних комунікацій, необхідні для успішної взаємодії з колегами та партнерами, розвивати навички ефективної комунікації, що є основою для продуктивної роботи в команді та кращого розуміння робочих процесів. Виділено основні елементи менторського підходу. Встановлено, що матриця професійних комунікацій є важливим інструментом для ментора, дає змогу відстежувати та оптимізувати взаємодії між співробітниками на різних рівнях організації, відображає, хто і як часто комунікує, як ефективно відбувається передача інформації, а також виявляє потенційні «вузькі місця» в комунікаційних ланцюгах. Для прикладу взято будівельну компанію ТОВ «Львів-Буд» і побудовано матрицю професійних комунікацій. Проведений аналіз професійних комунікацій дав можливість зробити висновки щодо ефективності комунікацій між підрозділами підприємства. Виявлено рівні ефективності та вузькі місця між такими елементами та структурними одиницями підприємства: генеральний директор, виконавчий директор, фінансовий відділ, відділ проектування, будівельний відділ, відділ матеріально-технічного постачання, відділ маркетингу та продажів, відділ кадрів, юридичний відділ. На основі проведеного аналізу наведено пропозиції щодо вдосконалення професійних комунікацій, комунікаційного процесу і впровадження матриці професійних комунікацій на підприємстві.

Посилання

Бовш Л., Комарницький І., Олійник О. Менторство та Agile: точки дотику в управлінні рестораном. Ресторанний і готельний консалтинг, інновації. 2021. № 4(1). С. 39-53.

Damnjanovic V., Proud W., Milosavljevic M. Mentoring development at student international business case competitions. EuroMed Journal of Business, 2021. №16(2). Р. 154-170.

Grima F., Paillé P., H. Mejia J., Prud'homme L. (). Exploring the benefits of mentoring activities for the mentor. Career Development International. 2014. № 19(4). С. 469-490.

Hussain Shah M., bin Othman A. R., bin Mansor M. N. Mentoring and organizational performance: a review of effects of mentoring on small and medium enterprises. Journal of Business and Social Review in Emerging Economies. 2016. №2(2). С. 143-158.

Kokhan M.O., Gnylyanska L.Y., Golovnev V.I. Розвиток людського капіталу та досягнення соціальної згуртованості в контексті формування стратегічного потенціалу та динамічних змін. Економіка та суспільство. 2024. №59. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/3427 [In Ukrainian].

Юринець З. В., Юринець Р. В. Венчурний капітал і стратегічний розвиток інноваційного бізнесу. Вісник Прикарпатського університету імені Василя Стефаника. 2023. №10(2). С. 15-23.

Bovsh, L., Komarnytskyy, I., & Oliynyk, O. (2021). Mentorynh ta Agile: tochky dotyku v upravlinni restoranom [Mentoring and Agile: touch points in restaurant management]. Restaurant and hotel consulting, innovation, vol. 4(1), pp. 39–53.

Damnjanovic, V., Proud, W. & Milosavljevic, M. (2021). Mentoring development at student international business case competitions. EuroMed Journal of Business, vol. 16(2), pp.154-170.

Grima, F., Paillé, P., H. Mejia, J. & Prud'homme, L. (2014). Exploring the benefits of mentoring activities for the mentor. Career Development International, vol. 19(4), pp.469-490.

Hussain Shah, M., bin Othman, A. R. & bin Mansor, M. N. (2016). Mentoring and organizational performance: a review of effects of mentoring on small and medium enterprises. Journal of Business and Social Review in Emerging Economies, vol. 2(2), pp.143-158.

Kokhan, M.O., Gnylyanska, L.Y., & Golovnev, V.I. (2024). Rozvytok lyudsʹkoho kapitalu ta dosyahnennya sotsialʹnoyi zhurtovanosti v umovakh formuvannya stratehichnoho potentsialu ta dynamichnykh zmin [Human capital development and achievement of social cohesion in the context of strategic potential formation and dynamic changes]. Economy and society, vol. 59. Available at https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/3427

Yurynets, Z. V., & Yurynets, R. V. (2023). Venchurnyy kapital ta stratehichnyy rozvytok innovatsiynoho biznesu [Venture capital and strategic development of innovative business]. Zhurnal Prykarpatskoho universytetu imeni Vasylya Stefanyka, vol. 10(2), pp. 15-23

Переглядів статті: 50
Завантажень PDF: 30
Опубліковано
2024-09-30
Як цитувати
Юринець, З., Замроз, М., & Стрільчук, Р. М. (2024). СТРАТЕГІЯ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ: МЕНТОРСЬКИЙ ПІДХІД. Цифрова економіка та економічна безпека, (5 (14), 3-7. https://doi.org/10.32782/dees.14-1