УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ В ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ

  • М.З. Паска Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського
  • О.І. Графська Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського
  • А.І. Запісоцький Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського
Ключові слова: управління якістю, індустрія гостинності, концептуальні підходи, стратегії, цифрова трансформація

Анотація

Стаття присвячена аналізу та узагальненню концептуальних підходів до управління якістю в індустрії гостинності в умовах цифрової трансформації, а також формулюванню стратегічних пріоритетів подолання викликів управління якістю в сфері гостинності. Виявлено, що постійна еволюція очікувань клієнтів, технологічний прогрес і зростання конкуренції вимагають від підприємств індустрії гостинності застосування динамічних та інноваційних підходів до управління якістю. Виокремлено такі проблеми управління якістю в сучасній індустрії гостинності як різноманітні та мінливі очікування гостей, швидкі темпи технологічного прогресу, плинність персоналу, розвиток і поширення інтернет-технологій та інформаційна відкритість, необхідність впровадження сталих практик та ін. Сформульовано стратегії подолання викликів управління якістю в індустрії гостинності та напрями їх реалізації. Наголошено на ролі соціально-культурних чинників управління якістю на підприємствах індустрії гостинності.

Посилання

Паска М., Графська О., Запісоцький А. Cоціально-культурні проблеми управління якістю на підприємствах індустрії гостинності. Економіка та суспільство. 2023. Вип. 56. С. 1–6. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-31

Паска М.З. Інноваційний розвиток гастрономічного туризму Львівщини в контексті формування ресторанних брендів. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі. 2022. № 5. С. 98–103. DOI: https://doi.org/10.36477/tourismhospcee-5-12

Hoang D.P., Nguyen Hai D., Nguyen V.T.N., et al. Factors affecting restaurant choices for traditional foods among Gen Y and Gen Z: a multigenerational study on Vietnamese “Pho”. Journal of Hospitality and Tourism Insights. 2024. DOI: https://doi.org/10.1108/JHTI-10-2023-0766

Johns N. Quality Management in the Hospitality Industry: Part 3. Recent Developments. International Journal of Contemporary Hospitality Management. 1993. 5(1). DOI: https://doi.org/10.1108/09596119310026242

Maia S., Teixeira Domingues J.P., et al. Exploring the user-generated content data to improve quality management. The TQM Journal. 2024. DOI: https://doi.org/10.1108/TQM-09-2023-0278

Parasuraman A., Zeithaml V. A., Berry L. L. SERVQUAL: A multiple-item scale for measuring consumer perceptions of service quality. Journal of Retailing. 1988. 64(1). P. 12-40.

Paska M., Korkuna O., Kulyk O. Current development trends of raw-smoked sausages in the context of gastronomic tourism. Trends in the development of international tourism in the current context of globalization : Collective scientific monograph. Opole, 2020. P. 152–158.

Singh A. Quality of Work-Life Practices in the Indian Hospitality Sector: Future Challenges and Prospects. In Human Relations Management in Tourism. IGI Global. 2024. URL: https://www.igi-global.com/chapter/quality-of-work-life-practices-in-the-indian-hospitality-sector/338851

Tarí J. J., Claver-Cortés E., Pereira-Moliner J., Pereira J. Levels of quality and environmental management in the hotel industry: Their joint influence on firm performance. International Journal of Hospitality Management. 2010. 29(3). P. 500-510. DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.ijhm.2009.10.029

Paska M., Hrafska O., Zapisotskyi A. (2023) Cotsialno-kulturni problemy upravlinnia yakistiu na pidpryiemstvakh industrii hostynnosti [Socio-cultural problems of quality management at enterprises of the hospitality industry]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, vol. 56, pp. 1–6. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-31 (in Ukrainian)

Paska M. Z. (2022) Innovatsiinyi rozvytok hastronomichnoho turyzmu Lvivshchyny v konteksti formuvannia restorannykh brendiv [Innovative development of gastronomic tourism in the Lviv region in the context of the formation of restaurant brands]. Industriia turyzmu i hostynnosti v Tsentralnii ta Skhidnii Yevropi – Tourism and hospitality industry in Central and Eastern Europe, 5, pp. 98–103. DOI: https://doi.org/10.36477/tourismhospcee-5-12

Hoang D.P., Nguyen Hai D., Nguyen V.T.N., et al. (2024) Factors affecting restaurant choices for traditional foods among Gen Y and Gen Z: a multigenerational study on Vietnamese “Pho”. Journal of Hospitality and Tourism Insights. DOI: https://doi.org/10.1108/JHTI-10-2023-0766

Johns N. (1993) Quality Management in the Hospitality Industry: Part 3. Recent Developments. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 5(1). DOI: https://doi.org/10.1108/09596119310026242

Maia S., Teixeira Domingues J.P., et al. (2024) Exploring the user-generated content data to improve quality management. The TQM Journal. DOI: https://doi.org/10.1108/TQM-09-2023-0278

Parasuraman A., Zeithaml V. A., Berry L. L. (1988) SERVQUAL: A multiple-item scale for measuring consumer perceptions of service quality. Journal of Retailing, 64(1), pp. 12–40.

Paska M., Korkuna O., Kulyk O. (2020) Current development trends of raw-smoked sausages in the context of gastronomic tourism. In Trends in the development of international tourism in the current context of globalization : Collective scientific monograph. Opole, pp. 152–158.

Singh A. (2024) Quality of Work-Life Practices in the Indian Hospitality Sector: Future Challenges and Prospects. In Human Relations Management in Tourism. IGI Global. https://www.igi-global.com/chapter/quality-of-work-life-practices-in-the-indian-hospitality-sector/338851

Tarí J. J., Claver-Cortés E., Pereira-Moliner J., Pereira J. (2010) Levels of quality and environmental management in the hotel industry: Their joint influence on firm performance. International Journal of Hospitality Management, 29(3), pp. 500–510. DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.ijhm.2009.10.029

Переглядів статті: 73
Завантажень PDF: 51
Опубліковано
2024-03-25
Як цитувати
Паска, М., Графська, О., & Запісоцький , А. (2024). УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ В ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ. Цифрова економіка та економічна безпека, (2 (11), 172-176. https://doi.org/10.32782/dees.11-27