СТРАТЕГІЇ МЕНЕДЖМЕНТУ ЦИФРОВИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНОЇ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ
Анотація
У статті проаналізовано стан та перспективи наукових досліджень у сфері цифрових трансформацій та їх менеджменту. Визначено, що дослідження цифрових трансформацій наразі знаходяться на ранній стадії розвитку та потребує подальшої роботи. Визначено, що процес цифрових трансформацій вимагає комплексних зусиль різних стейкголдерів. Запропоновано створення в Україні спеціалізованих центрів поширення та імплементації цифрових інновацій. Визначено, що підприємства з успішним досвідом цифрових трансформацій часто застосовують декілька цифрових інструментів у своїй діяльності, що створює синергетичний ефект та сприяє швидшій трансформації бізнесу. Обґрунтовано, що цифрові трансформації мають суттєвий позитивний вплив на ефективність діяльності бізнесу, сприяють створенню нових продуктів і послуг, стимулюють економічний розвиток. Визначено, що цифрові трансформації можуть мати місце у компаніях з будь-якого сектору економіки. Обґрунтовано, що ефективність впровадження трансформацій залежить від конкретних особливостей бізнесу. Обґрунтовано важливість усунення цифрового розриву для українських підприємств у містах та сільській місцевості за допомогою короткострокових навчальних програм для оволодіння необхідними компетенціями. Систематизовано фактори впливу на ефективність цифрових трансформацій на п’ять окремих груп. Визначено, що цифрові інновації можуть мати негативні екстерналії для стейкголдерів, стимулюючи поглиблення цифрового розриву.
Посилання
Appio F.P., Frattini F., Petruzzelli A.M., Neirotti P. (2021). Digital transformation and innovation management: A synthesis of existing research and an agenda for future studies. Journal of Product Innovation Management, no. 38(1), pp. 4-20.
Astuti E.S., Sanawiri,B., Iqbal, M. (2020). Attributes of innovation, digital technology and their impact on SME performance in Indonesia. International Journal of Entrepreneurship, no. 24(1), pp. 1-14.
Braken J. (2021). Digital Transformation: How to make it work? LinkedIn. Available at: https://www.linkedin.com/pulse/digital-transformation-how-make-work-dr-justain-bracken
Crupi A., Del Sarto N., Di Minin A., Gregori G.L., Lepore D., Marinelli L., & Spigarelli F. (2020). The digital transformation of SMEs – a new knowledge broker called the digital innovation hub. Journal of Knowledge Management, no. 24(6), pp. 1263-1288.
Ferreira J.J., Fernandes C.I., Ferreira F.A. (2019). To be or not to be digital, that is the question: Firm innovation and performance.Journal of Business research, no. 101, pp. 583-590.
Hanelt A., Firk S., Hildebrandt B., Kolbe L. M. (2021). Digital M&A, digital innovation, and firm performance: an empirical investigation. European Journal of Information Systems, no. 30(1), pp. 3-26.
Khalatur S., Pavlova H., Vasilieva L., Karamushka Danileviča A. (2022) Innovation management as basis of digitalization trends and security of financial sector. Entrepreneurship and Sustainability Issues, no. 9(4), pp. 56-76. DOI: http://doi.org/10.9770/jesi.2022.9.4(3)
Kraus S., Durst S., Ferreira J.J., Veiga P., Kailer N., & Weinmann A. (2022). Digital transformation in business and management research: An overview of the current status quo. International Journal of Information Management, no. 63, p. 102466.
McKinsey (2018). Unlocking success in digital transformations. Survey. Available at: https://www.mckinsey.com/capabilities/people-and-organizational-performance/our-insights/unlocking-success-in-digital-transformations
Räisänen J., & Tuovinen T. (2020). Digital innovations in rural micro-enterprises. Journal of rural studies, no. 73, pp. 56-67.