ПРОБЛЕМИ ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ДЛЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ БЕЗПЕКИ В СФЕРІ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Анотація
В статті висвітлено проблеми стрімкого розвитку штучного інтелекту, що стрімко змінює науковий та освітній простір. Підкреслено спровоковані дискусії щодо впровадження великих мовних моделей. Досліджена доступність технологій на базі штучного інтелекту. Вказано на проблематику появи хакерських угруповань, що адаптують штучний інтелект для зламу різних систем. Поставлено етичне питання щодо законності використання штучного інтелекту для атаки на зловмисників. Виокремлено питання академічної доброчесності та висвітлено думки щодо поширення псевдонаукових матеріалів, а також аналіз спроб створення алгоритмів для визначення згенерованих штучним інтелектом текстів. Виявлено триваючі філософські дискусії навколо штучного інтелекту, що стосуються його потенційної автономії та здатності змінювати суспільство в майбутньому. Підкреслюються етичні проблеми, пов’язані з упередженістю алгоритмів, і необхідність прозорості рішень, керованих штучним інтелектом. Проведено теоретичний дослід надання штучному інтелекту доступу до величезних масивів інформації та неконтрольованого розвитку. Підсумовано можливі напрямки подальшого дослідження та використання людством штучного інтелекту.
Посилання
Ілійчук Л. Штучний інтелект і якість освіти: можливості, виклики та загрози. Науково-педагогічні студії. 2024. № 8. С. 232-248. DOI: https://doi.org/10.32405/2663-5739-2028-8-232-248 (дата звернення 12.01.2025)
Годецька Т. (2024). Штучний інтелект як ефективна технологія інформаційно-аналітичного супроводу цифрової трансформації освіти. Науково-педагогічні студії. 2024. № 8. С. 200-216. DOI: https://doi.org/10.32405/2663-5739-2028-8-200-216 (дата звернення 12.01.2025)
Папач О.І., Горожанкіна О.Ю., Різак Г.В Аналіз ролі штучного інтелекту у впровадженні диференційованого підходу до навчання. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті. 2024. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.13827888 (дата звернення 12.01.2025)
Ali Borji. A Categorical Archive of ChatGPT Failures. 2023. DOI: https://doi.org/10.48550/arXiv.2302.03494 (дата звернення 11.02.2025)
Kukkala V.K., Thiruloga S.V., Pasricha S.; Iranmanesh A. AI for Cybersecurity in Distributed Automotive IoT Systems - Frontiers of Quality Electronic Design (QED): AI, IoT and Hardware Security. Springer International Publishing. 2023. P. 297 - 326
Cotton D. R. E., Cotton P. A., Shipway J. R. Chatting and cheating: Ensuring academic integrity in the era of ChatGPT. Innovations in Education and Teaching International. 2023. Vol. 61(2). P. 228–239. DOI: https://doi.org/10.1080/14703297.2023.2190148. URL: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14703297.2023.2190148 (дата звернення 11.02.2025)
Eaton S. E., Brennan R., Wiens J., McDermott B. Artificial intelligence and academic integrity: The ethics of teaching and learning with algorithmic writing technologies. 2023. URL: https://prism.ucalgary.ca/handle/1880/115769 (дата звернення 01.02.2025).
Pickell, Travis Ryan and Doak, Brian R. Five Ideas for How Professors Can Deal with GPT-3 ... For Now". Faculty Publications - George Fox School of Theology. 2023. P. 432. URL: https://digitalcommons.georgefox.edu/ccs/432 (дата звернення 03.02.2025)
Kurian N., Cherian J. M., Sudharso, N. A., Varghese K. G., Wadhwa S. AI is now everywhere. British Dental Journal. 2023. Vol. 234(2). P. 72–72. DOI: https://doi.org/10.1038/s41415-023-5461-1 (дата звернення 13.02.2025)
Iliichuk L. (2024). Shtuchnyi intelekt i yakist osvity: mozhlyvosti, vyklyky ta zahrozy [Artificial intelligence and the quality of education: opportunities, challenges, and threats]. Naukovo-pedahohichni studii, no. 8, pp. 232-248. DOI: https://doi.org/10.32405/2663-5739-2028-8-232-248 (accessed 12.01.2025)
Hodetska, T. (2024). Shtuchnyi intelekt yak efektyvna tekhnolohiia informatsiino-analitychnoho suprovodu tsyfrovoi transformatsii osvity [Artificial intelligence as an effective technology of information and analytical support of digital transformation of education]. Naukovo-pedahohichni studii, no. 8, pp. 200-216. DOI: https://doi.org/10.32405/2663-5739-2028-8-200-216 (accessed 12.01.2025)
Papach O.I., Horozhankina O.Yu., Rizak H. V (2024). Analiz roli shtuchnoho intelektu u vprovadzhenni dyferentsiiovanoho pidkhodu do navchannia [Analyzing the Role of Artificial Intelligence in Implementing a Differentiated Approach to Education]. Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v osviti. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.13827888 (accessed 12.01.2025)
Ali Borji (2023, March 7) A Categorical Archive of ChatGPT Failures. DOI: https://doi.org/10.48550/arXiv.2302.03494 (дата звернення 11.02.2025)
Kukkala V.K., Thiruloga S.V., Pasricha S.; Iranmanesh A. (2023) AI for Cybersecurity in Distributed Automotive IoT Systems - Frontiers of Quality Electronic Design (QED): AI, IoT and Hardware Security. Springer International Publishing, pp. 297 - 326
Cotton D. R. E., Cotton P. A., Shipway J. R. (2023). Chatting and cheating: Ensuring academic integrity in the era of ChatGPT. Innovations in Education and Teaching International, vol. 61(2), pp. 228–239. DOI: https://doi.org/10.1080/14703297.2023.2190148. Available at: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14703297.2023.2190148 (accessed 11.02.2025)
Eaton S. E., Brennan R., Wiens J., McDermott B. (2023) Artificial intelligence and academic integrity: The ethics of teaching and learning with algorithmic writing technologies. Available at: https://prism.ucalgary.ca/handle/1880/115769 (accessed 01.02.2025).
Pickell, Travis Ryan and Doak, Brian R. (2023) Five Ideas for How Professors Can Deal with GPT-3 ... For Now". Faculty Publications - George Fox School of Theology, p. 432. Available at: https://digitalcommons.georgefox.edu/ccs/432 (accessed 03.02.2025)
Kurian N., Cherian J. M., Sudharso, N. A., Varghese K. G., Wadhwa S. (2023). AI is now everywhere. British Dental Journal, vol. 234(2), pp. 72–72. DOI: https://doi.org/10.1038/s41415-023-5461-1 (accessed 13.02.2025)