ЦИФРОВИЙ МАРКЕТИНГ У СТРАТЕГІЧНОМУ УПРАВЛІННІ ПІДПРИЄМСТВОМ: ТРЕНДИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

Ключові слова: цифровий маркетинг, digital-маркетинг, стратегічне управління, бізнес-стратегії, конкурентні переваги, маркетингові інструменти, цифрова трансформація

Анотація

Розвиток цифрових технологій змінює підходи до стратегічного управління підприємствами, зокрема через активне використання цифрового маркетингу. У статті розглянуто засади цифрового маркетингу у стратегічному управлінні, його місце у формуванні конкурентних переваг та забезпеченні довгострокового розвитку підприємств. Проаналізовано основні категорії цифрових маркетингових інструментів, включаючи SEO, контент-маркетинг, рекламу PPC, email-маркетинг, ASO, SMM та аналітику даних. Особливу увагу приділено використанню штучного інтелекту та великих даних у маркетингових стратегіях. Окреслено основні тренди цифрового маркетингу, серед яких автоматизація процесів, персоналізація контенту, розвиток омніканального підходу та використання штучного інтелекту. Визначено ключові виклики, зокрема виклики кібербезпеки, швидку зміну алгоритмів цифрових платформ та складність оцінки ефективності стратегічних маркетингових рішень. Крім того, зроблена спроба спрогнозувати, куди розвиватиметься цифровий маркетинг в стратегічному управлінні і як це вплине на підвищення конкурентоспроможності підприємств.

Посилання

Божок А. Тенденції цифрового маркетннгу: інструменти залучення споживачів. Проблеми і перспективи економіки та управління. 2021. № 1(25). С. 27-32.

Гавриленко Т. В., Бєлєєнко Д. Р. Сучасні інструменти цифрового маркетингу. Причорноморські економічні студії. 2023. № 79. DOI: https://doi.org/10.32782/bses.79-11.

Грабович І. В. Світові тенденції застосування інструментів цифрового маркетингу. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2022. Вип. 42. с. 34–41. URL http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/42_2022ua/8.pdf

Дячков Д. В., Плескач О. Ю., Олійник Т. В. Базові інструменти управління цифровим маркетингом та їх характеристика. Цифрова економіка та економічна безпека. 2023 № 8 (08), с. 137-142. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.8-23

Кримська А. О., Балик У. О., Клімова І. О. Цифрова трансформація у сфері маркетингу: нові підходи та можливості. Академічні візі. 2023. № 26. URL: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/794.

Лошенюк І. Р., Кірєєва К. О., Мілашовська О. І. Дилемні питання розвитку цифрового маркетингу в реаліях масштабної військової агресії. Академічні візії. 2023. № 21. URL: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/445

Обіход С., Матвеєв М., Бойко В. Digital-маркетинг в умовах цифровізації сучасних бізнес-процесів. Економіка та суспільство. 2023. № 50. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-50-76.

Особливості гейміфікації в маркетингу. Cases : веб-сайт. URL: https://cases.media/en/article/osoblivosti-geimifikaciyi-v-marketingu (дата звернення: 25.02.2025)

Стрій Л., Демчук С. Маркетинг в цифровій економіці. Цифрова економіка та економічна безпека. 2022. № 2 (02), с. 63-69. https://doi.org/10.32782/dees.2-11

Суворова С., Карпенко Ю. Вплив цифрового маркетингу на підвищення конкурентоспроможності вітчизняного бізнесу. Економічний простір. 2023. № 184. С. 164-168. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/184-29.

Усе про цифровий маркетинг. Канали, інструменти, формати. Speka : веб-сайт. URL: https://speka.media/shho-take-cifrovii-marketing-kanali-instrumenti-formati-py7q2g (дата звернення: 20.02.2025)

Янковець Т. Стратегічне управління цифровим маркетингом. Scientia fructuosa. 2022. № 145 (5), с. 93–112. DOI: https://doi.org/10.31617/1.2022(145)06.

Bozhok A. (2021). Tendentsii tsyfrovoho marketnhu: instrumenty zaluchennia spozhyvachiv [Trends in digital marketing: consumer engagement tools]. Problemy i perspektyvy ekonomiky ta upravlinnia, vol. 1(25), pp. 27–32.

Havrylenko T.V., Bieliienko D.R. (2023). Suchasni instrumenty tsyfrovoho marketynhu [Modern digital marketing tools]. Prychornomorski ekonomichni studii, vol. 79. DOI: https://doi.org/10.32782/bses.79-11

Hrabovych I.V. (2022). Svitovi tendentsii zastosuvannia instrumentiv tsyfrovoho marketynhu [Global trends in the use of digital marketing tools]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, vol. 42, pp. 34–41. A DOI: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/42_2022ua/8.pdf

Diachkov D.V., Pleskach O.Yu., Oliinyk T.V. (2023). Bazovi instrumenty upravlinnia tsyfrovym marketynhom ta yikh kharakterystyka [Basic tools for managing digital marketing and their characteristics]. Tsyfrova ekonomika ta ekonomichna bezpeka, vol. 8(08), pp. 137–142. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.8-23

Krymska A.O., Balyk U.O., Klimova I.O. (2023). Tsyfrova transformatsiia u sferi marketynhu: novi pidkhody ta mozhlyvosti [Digital transformation in marketing: new approaches and opportunities]. Akademichni viziï, vol. 26. Available at: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/794

Losheniuk I.R., Kireieva K.O., Milashovska O.I. (2023). Dylemni pytannia rozvytku tsyfrovoho marketynhu v realiiakh masshtabnoi viiskovoi ahresii [Dilemmatic issues of digital marketing development in the realities of large-scale military aggression]. Akademichni viziï, vol. 21. Available at: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/445

Obikhod, S., Matveiev, M., & Boiko, V. (2023). Digital-marketynh v umovakh tsyfrovizatsii suchasnykh biznes-protsesiv [Digital marketing in the conditions of digitalization of modern business processes]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 50. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-50-76

Osoblyvosti heimifikatsii v marketynhu [Features of gamification in marketing]. (n.d.). Cases Media. Available at: https://cases.media/en/article/osoblivosti-geimifikaciyi-v-marketingu (accessed: February 25, 2025)

Strii L., Demchuk S.(2022). Marketynh v tsyfrovii ekonomitsi [Marketing in the digital economy]. Tsyfrova ekonomika ta ekonomichna bezpeka, vol. 2(02), pp. 63–69. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.2-11

Suvorova S., Karpenko Yu. (2023). Vplyv tsyfrovoho marketynhu na pidvyshchennia konkurentospromozhnosti vitchyznianoho biznesu [The impact of digital marketing on increasing the competitiveness of domestic business]. Ekonomichnyi prostir, vol. 184, pp. 164–168. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/184-29

Use pro tsyfrovyi marketynh. Kanaly, instrumenty, formaty [All about digital marketing. Channels, tools, formats]. (n.d.). Speka. Available at: https://speka.media/shho-take-cifrovii-marketing-kanali-instrumenti-formati-py7q2g (accessed: February 20, 2025)

Yankovets T. (2022). Stratehichne upravlinnia tsyfrovoho marketynhu [Strategic management of digital marketing]. Scientia fructuosa, vol. 145(5), pp. 93–112. DOI: https://doi.org/10.31617/1.2022(145)06

Переглядів статті: 21
Завантажень PDF: 9
Опубліковано
2025-01-27
Як цитувати
Голубовський, Р. (2025). ЦИФРОВИЙ МАРКЕТИНГ У СТРАТЕГІЧНОМУ УПРАВЛІННІ ПІДПРИЄМСТВОМ: ТРЕНДИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ. Цифрова економіка та економічна безпека, (1 (16), 277-282. https://doi.org/10.32782/dees.16-42