INCREASING THE EFFICIENCY OF INSURANCE MANAGEMENT WITH THE HELP OF DIGITAL MARKETING TOOLS OF INSURANCE SERVICES

  • Оleksii Zoria Poltava State Agrarian University
  • Svitlana Zoria Poltava State Agrarian University
  • Diana Mauer Poltava State Agrarian University
Keywords: insurance management, insurance marketing, digitalization, insurance product, SEO, internet marketer, trend

Abstract

The article substantiates the need to implement an effective marketing function in an insurance company, the actions of which can be converted into financial results. Digitization and digitization of business spheres contributes to the development of marketing, creates new directions and principles of its work. It was determined that modern sales channels of insurance services depend on the growth of marketing activity in the structures of insurance companies. There is a need to attract relevant qualified personnel and their constant improvement of qualifications. The principles of developing and filling the insurer's website, and especially its landing pages presenting the company's services, are substantiated. It was determined that the website of the insurance company is a convenient platform that can be used to improve the insurance culture. Thanks to content marketing and copywriting, the insurer arouses the potential client's interest in insurance services and increases the level of awareness in the field of insurance. The peculiarities of the activity of an Internet marketer in the insurance sector are given, and the current trends in marketing activity are indicated. This allows you to increase the volume of sales of insurance services and attract more customers. Examples of influence on a person through marketing techniques are given. The use of triggers and deadlines that encourage a potential client to contact an insurance company to issue an insurance policy in accordance with their needs is considered. It is noted that marketing activity is constantly developing as a result of innovative progress and changes in the behavior of potential and existing customers. It must constantly correspond to trends in marketing, in particular, such areas of marketing were highlighted as: discussion marketing; dialogue marketing; omniacal marketing; interaction with influencers; content marketing. The article emphasizes the need to build the insured's trust and loyalty to the insurance company. This happens by ensuring the protection of data of the client base and managing the reputation of the insurer, since these tasks are also entrusted to specialists of the marketing department.

References

Зоря О.П., Зоря С.П. Страховий ринок України: стан, проблеми та перспективні напрямки розвитку. Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія «Фінанси і кредит». 2013. № 1. С. 12-15.

Зоря С. П., Романець Г.П. Страхова культура в Україні. Соціально-економічні, політичні та гуманітарні виміри національного та місцевого розвитку : зб. наук. ст. учасників другої Всеукр. наук.-практ. конф. / редкол. : С. В. Степаненко (голова ред.) та ін. Полтава: ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2020. С. 241-244.

Кнейслер О., Спасів Н., Король С. Новелізаційні тенденції розвитку страхових компаній в Україні. Світ фінансів. Вип. 2(67). 2021. С. 106-117.

Лобова О. М. Теоретичні основи маркетингової діяльності страхової компанії. Економічна наука. Інвестиції: практика і досвід. № 6. 2017. URL: http://www.investplan.com.ua/pdf/6_2017/14.pdf

Махбубур, Р., Жувак О. Маркетинг на страховому ринку України. InterConf. Вип. 95, Січень 2022. С. 101-103.

Мацьків Г. Вдосконалення механізму забезпечення інтернет-страхування на основі маркетингового інструментарію. Вектори розвитку науки і бізнесу в глобальному середовищі: тренди та перспективи: матеріали Національної науково-практичної конференції. Тернопіль: ТНЕУ, 2019. С. 140-143.

Приказюк Н., Марченко К. Маркетингові стратегії страховиків в умовах діджиталізації: сучасна практика та перспективи розвитку. Економічний аналіз. 2022 рік. Том 32. № 1. С. 236-247.

Руда О. Л. Розвиток страхового ринку в Україні. Ефективна економіка. 2020. №2. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7634.

Селіверстрова Л. С., Ткаченко Н. В. Trends in the development of the Ukrainian insurance market. Інвестиції: практика та досвід. 2020. No 3. С. 10-14. URL: http://www.investplan.com.ua/pdf/3_2020/4.pdf

Zorya O.P., Zorya S.P. (2013) Strakhovyy rynok Ukrayiny: stan, problemy ta perspektyvni napryamky rozvytku [The insurance market of Ukraine: state, problems and promising directions of development]. Visnyk Sums’koho natsional’noho ahrarnoho universytetu. Seriya «Finansy i kredyt», no. 1, pp. 12-15.

Zorya S.P., Romanets’ H.P. (2020) Strakhova kultura v Ukrayini [Insurance culture in Ukraine]. Proceedings of the Sotsialno-ekonomichni, politychni ta humanitarni vymiry natsionalʹnoho ta mistsevoho rozvytku. Poltava: PNPU imeni V. H. Korolenka, pp. 241-244.

Kneysler O., Spasiv N., Korol’ S. (2021) Novelizatsiyni tendentsiyi rozvytku strakhovykh kompaniy v Ukrayini [Innovation trends in the development of insurance companies in Ukraine]. Svit finansiv, vol. 2(67), pp. 106-117.

Lobova O. M.(2017) Teoretychni osnovy marketynhovoyi diyalnosti strakhovoyi kompaniyi [Theoretical basis of marketing activity of an insurance company]. Ekonomichna nauka. Investytsiyi: praktyka i dosvid, no. 6. Available at: http://www.investplan.com.ua/pdf/6_2017/14.pdf

Makhbubur, R., Zhuvak O. (2022) Marketynh na strakhovomu rynku Ukrayiny [Marketing on the insurance market of Ukraine]. InterConf, vol. 95, Sichen’. pp. 101-103.

Mats’kiv H. (2019) Vdoskonalennya mekhanizmu zabezpechennya internet-strakhuvannya na osnovi marketynhovoho instrumentariyu [Improvement of the mechanism for providing internet insurance based on marketing tools]. Proceedings of the Vektory rozvytku nauky i biznesu v hlobal’nomu seredovyshchi: trendy ta perspektyvy. Ternopil’: TNEU, pp. 140-143.

Prykazyuk N., Marchenko K. (2022) Marketynhovi stratehiyi strakhovykiv v umovakh didzhytalizatsiyi: suchasna praktyka ta perspektyvy rozvytku. [Marketing strategies of insurance companies under digitalization: modern practice and prospects of development]. Ekonomichnyy analiz, vol. 32, no. 1, pp. 236-247.

Ruda O. L. (2020) Rozvytok strakhovoho rynku v Ukrayini [Development of the insurance market in Ukraine]. Efektyvna ekonomika, no. 2. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7634

Seliverstrova L. S., Tkachenko N. V. (2020) Trends in the development of the Ukrainian insurance market [Trends in the development of the Ukrainian insurance market]. Investytsiyi: praktyka ta dosvid, no. 3, pp. 10-14. Available at: http://www.investplan.com.ua/pdf/3_2020/4.pdf

Article views: 217
PDF Downloads: 140
Published
2022-09-26
How to Cite
ZoriaО., Zoria, S., & Mauer, D. (2022). INCREASING THE EFFICIENCY OF INSURANCE MANAGEMENT WITH THE HELP OF DIGITAL MARKETING TOOLS OF INSURANCE SERVICES. Digital Есопоmу and Economic Security, (2 (02), 104-109. https://doi.org/10.32782/dees.2-19