INCREASING THE EFFICIENCY OF THE SALES DEPARTMENT ON THE BUILDING MATERIALS MARKET IN THE CONDITIONS OF POST-WAR RECONSTRUCTION
Abstract
The paradigm of modern economic transformations creates the need for innovative support for the functioning of the construction sector as a whole and the creation of tools for increasing the effectiveness of the sales department on the building materials market in particular. The conceptual negative impact of aspects of a full-scale military invasion on the territory of Ukraine necessitates the adaptation of sales departments in the building materials market to new business conditions, based on the principles of complexity and innovation of management solutions. In the materials of the scientific research, an analysis of the theoretical and methodological level of ensuring the effectiveness of the functioning of sales departments on the building materials market in the modern conditions of a chaotically structured economic system was carried out, the state of development of the building materials market was investigated, and a set of priority tasks was formed to ensure the achievement of the company's strategic goals in the shortest possible time. Active hostilities on the territory of the state negate potential opportunities for ensuring strategic development in the long term. Ensuring the efficient functioning of the construction materials market becomes a necessary emphasis of reproduction of gradual economic transformational transformations. Achieving a high degree of appropriate efficiency is possible due to increasing the effectiveness of the sales department in the building materials market. Therefore, the complex nature of innovative changes in the economic system of the state through the prism of the aspects of the negative impact of a full-scale military invasion on the territory of Ukraine force to focus on the need to find effective tools to ensure a high degree of efficiency of the sales department in the building materials market. Ensuring the effective operation of the sales department in the building materials market leads to potential opportunities for qualitative structural changes, forecasting strategic priorities for the development of companies in the construction sector of the national economic system in the long term. Globalization aspects of transformational economic shifts require an emphasis on ensuring effective planning of sales volumes in order to increase the performance of the company in the building materials market. Therefore, the presence of an effective toolkit for ensuring the effective level of planning of the company’s sales department in the building materials market emphasizes the need for innovative support of the company’s strategic policy in the medium and long term, forecasting sales volumes depending on consumer interest, adjusting the cost price and profitability of products, formation of motivational features of the company’s strategic development.
References
Далик В., Запісоцький І. Експортний потенціал будівельної індустрії України. Академічні візії. Секція «Економіка». 2023. Вип. 21. DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.8154602
Калініченко Л.Л., Сидорова Ю.Р. Аналіз тенденцій розвитку будівельної галузі та будівельної продукції України. Молодий вчений. 2017. № 44. С. 64–68. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2017_4.4_17
Овчаренко Д. Стан та перспективу розвитку будівельного ринку України. Траєкторія науки. 2015. № 1. С. 2.9–2.20. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/trna_2015_1_1_4
Орловська Ю.В., Гавриленко Д.О. Міжнародні тенденції і сучасні виклики розвитку ринку будівельних матеріалів. Економічний простір. 2020. № 163. С. 35–40. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/163-6
Серьогіна Н.В., Сосніцька Н.О., Вішня Я.C. Аналіз будівельної галузі України. Проблеми системного підходу в економіці. 2020. Вип. 3-1. С. 78–84. DOI: https://doi.org/10.32782/2520-2200/2020-3-11
Соколовська К.В., Касич А.О. Тенденції у розвитку підприємств будівельної галузі. Економіка та суспільство. 2022. Вип. 41. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-41-34
Крисько Ж. Роль ділових комунікацій в управлінні організацією. Економіка та суспільство. 2021. Випуск № 24. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/221/212 (дата звернення: 11.06.2024).
Григоренко Т.М. Класифікація видів мерчандайзингу. Бізнес-інформ. 2020. № 5. С. 511–515. URL: http://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2020-5_0-pages-511_515.pdf (дата звернення: 14.06.2024).
Бондаренко О. Мобільний мерчандайзинг: як нові технології допомагають продажам. URL: https://mind.ua/openmind/20197799-mobilnij-merchandajzing-yak-novi-tehnologiyi-dopomagayut-prodazham (дата звернення: 14.06.2024).
Каламан О.Б., Мандрикін Д.В. Особливості формування культурних сучасних бренд-стратегій. Приазовський економічний вісник. 2020. № 4. С. 28–34.
Dalyk V., and Zapisotskyi, I. (2023) Eksportnyi potentsial budivelnoi industrii Ukrainy“ [Export Potential of the Construction Industry of Ukraine]. Akademichni vizii. Sektsiia «Ekonomika», no. 21. DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.8154602
Kalinichenko, L. L., and Sydorova, Yu. R. (2017) Analiz tendentsii rozvytku budivelnoi haluzi ta budivelnoi produktsii Ukrainy [Analysis of Trends of Construction Industry and Building Products of Ukraine]. Molodyi vcheny, no. 4.4. pp. 64–68. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2017_4.4_17
Ovcharenko D. (2015) Stan ta perspektyvu rozvytku budivelnoho rynku Ukrainy [The State and Prospects of Development of Ukraine Building Market]. Traiektoriia nauky, no. 1. pp. 2.9–2.20. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/trna_2015_1_1_4
Orlovska Yu. V., and Havrylenko D. O. (2020) Mizhnarodni tendentsii i suchasni vyklyky rozvytku rynku budivelnykh materialiv [International Trends and Current Challenges of Construction Materials Market Development]. Ekonomichnyi prostir, no. 163, pp. 35–40. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/163-6
Seryohina N. V., Sosnitska, N. O., and Vishnia, Ya. C.(2020) Analiz budivelnoi haluzi Ukrainy [Analysis of the Construction Industry of Ukraine]. Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi, no. 3-1 pp. 78–84. DOI: https://doi.org/10.32782/2520-2200/2020-3-11
Sokolovska K. V., and Kasych A. O. (2022) Tendentsii u rozvytku pidpryiemstv budivelnoi haluzi [Trends in the Development of Construction Industry Enterprises]. Ekonomika ta suspilstvo, no. 41 DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-41-34
Krisko Zh. (2021) Rol dilovykh komunikatsii v upravlinni orhanizatsiieiu [The role of business communications in the management of the organization], Ekonomіka ta suspіlstvo, vol. 24, Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/221/212 (Accessed 11 Jun 2024).
Grigorenko T. M. (2020) Klasifіkacіya vidіv merchandajzingu [Classification of types of merchandising], Bіznesіnform, vol. 5, pp. 511–515, Available at: http://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2020-5_0-pages-511_515.pdf (Accessed 16
Jun 2024).
Bondarenko, O. (2019) Mobilnyi merchandaizynh: yak novi tekhnolohii dopomahaiut prodazham [Mobile merchandising: how new technologies help sales]. Available at: https://mind.ua/openmind/20197799-mobilnij-merchandajzing-yak-novi-tehnologiyi-dopomagayut-prodazham (Accessed 16 Jun 2024).
Kalaman O.B., Mandrykin D.V. (2020) Osoblyvosti formuvannia kulturnykh suchasnykh brend-stratehii [Features of forma-tion of cultures of modern brand strategies]. Priazovsky Economic Bulletin, vol. 4, pp. 28–34.