МІСЦЕ БРЕНДИНГУ В СИСТЕМІ ФОРМУВАННЯ СУЧАСНОЇ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ

Ключові слова: брендинг, маркетингова стратегія, стратегічне управління, імідж, безпековий потенціал, емоційна залученість, бренд-менеджмент

Анотація

Доведено, що в умовах сьогодення, маркетингова стратегія без інтеграції брендингової складової втрачає довгострокову дієвість. Визначено, що у сучасному маркетинговому дискурсі брендинг посідає ключове місце як стратегічний інструмент, що забезпечує ідентичність, впізнаваність та емоційний зв’язок між споживачем і підприємством. У статті охарактеризовано, обґрунтовано та доведено місце брендингу в системі формування сучасної маркетингової стратегії підприємства. Встановлено, що брендинг більше не може розглядатися як візуальна надбудова маркетингу, адже він перетворився на стратегічний інструмент, який формує ідентичність, емоційний зв’язок зі споживачем, конкурентні переваги та безпековий потенціал підприємства. Доведено, що сильний бренд виконує стабілізаційну функцію у періоди криз, а також забезпечує сталість і гнучкість маркетингових рішень у середовищі цифрових змін.

Посилання

Абрамович І. А., Єфименко А. Ю., Вєрцева А. О. Бренд – сутність та особливості застосування в сільському господарстві. Інвестиції: практика та досвід. 2018. No 21. С. 46–47

Корепанов А. С., Галушка К. А. Бренд-менеджмент преміум-сегмента в сфері моди: основні концепції та моделі. Бізнес Інформ. 2019. No 10. C. 295–300.

Салюк А. П., Холодний Г. О. Формування бренда підприємства: фактори впливу та особливості. Бізнес-інформ. 2018. No 9. С. 265–271

Деркач О. Г., Кузьміна А. О. Методичні підходи до формування бренд-орієнтованої системи управління підприємством. Проблеми системного підходу в економіці. 2020. No 5(79). С. 140–147.

Зборовська О. М., Красовська О. Ю. Систематизація існуючих наукових підходів до розвитку бренду підприємства. Інвестиції: практика та досвід. 2019. No 17. С. 12–16

Ковальчук К.В., Подорожна М.Р. Концептуальні засади формування бренду. Бізнес Інформ. 2021. No 5. C. 396–401

Жегус О. В. Маркетинг можливостей як сучасна концепція розвитку суб’єктів господарювання в умовах глобальних викликів. Бізнес Інформ. 2023. №8. C. 300– 308.

Смерічевський С. Ф., Зацаринін С. А. Маркетингова стратегія просування інноваційних продуктів. Маркетинг і цифрові технології. 2022. Т. 6. № 1. С. 21–31.

Штангрет А., Силкін О., Шляхетко В. Трудова міграція як зовнішня загроза для кадрової безпеки підприємства. № 10(38), 2024. Наукові інновації та передові технології. С. 190-201. https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-10(38)-190-201

Штангрет А., Силкін О. Безпекові аспекти управління персоналом в умовах гіпердинамічного зовнішнього середовища. № 9(37), 2024. Наукові інновації та передові технології. С. 227-237. https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-9(37)-227-237

Войтович Н. В., Терещук О. Ю. Особливості маркетингової стратегії в умовах цифрової трансформації. Соціальна економіка. 2021. № 62. С. 122–129.

Перевозова, І., & Пархомчук, С. Вплив культурної спадщини на бренд вишиванки: від традицій до сучасних маркетингових стратегій. Економіка та суспільство, 2025. (72). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-72-93

Перевозова, І., Жарська, Т., & Шпінь, В. Особливості формування іміджу громадської організації. Економіка та суспільство, 2024. (70). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-70-88

Abramovych, I. A., & Yefymenko, A. Yu., & Vertseva, A. O. (2018). Brend – sutnist ta osoblyvosti zastosuvannia v silskomu hospodarstvi [Brand – essence and features of application in agriculture]. Investytsii: praktyka ta dosvid – Investments: Practice and Experience, no.21, pp. 46–47. [in Ukrainian].

Korepanov, A. S., & Halushka, K. A. (2019). Brend-menedzhment premium-sehmenta v sferi mody: osnovni kontseptsii ta modeli [Brand management of the premium segment in the fashion industry: key concepts and models]. Biznes Inform – Business Inform, no. 10, pp. 295–300. [in Ukrainian].

Saliuk, A. P., & Kholodnyi, H. O. (2018). Formuvannia brenda pidpryiemstva: faktory vplyvu ta osoblyvosti [Formation of an enterprise brand: influencing factors and features]. Biznes Inform – Business Inform, no. 9, pp. 265–271. [in Ukrainian].

Derkach, O. H., & Kuzmina, A. O. (2020). Metodychni pidkhody do formuvannia brend-oriientovanoi systemy upravlinnia pidpryiemstvom [Methodological approaches to building a brand-oriented enterprise management system]. Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi – Problems of Systematic Approach in the Economy, vol. 5(79), pp. 140–147. [in Ukrainian].

Zborovska, O. M., & Krasovska, O. Yu. (2019). Systematyzatsiia isnuiuchykh naukovykh pidkhodiv do rozvytku brendu pidpryiemstva [Systematization of existing scientific approaches to enterprise brand development]. Investytsii: praktyka ta dosvid – Investments: Practice and Experience, no. 17, pp. 12–16. [in Ukrainian].

Kovalchuk, K. V., & Podorozhna, M. R. (2021). Kontseptualni zasady formuvannia brendu [Conceptual principles of brand formation]. Biznes Inform – Business Inform, no. 5, pp. 396–401. [in Ukrainian].

Zhehus, O. V. (2023). Marketynh mozhlyvostei yak suchasna kontseptsiia rozvytku subiektiv hospodariuvannia v umovakh hlobalnykh vyklykiv [Opportunity marketing as a modern concept of economic entity development under global challenges]. Biznes Inform – Business Inform, no. 8, pp. 300–308. [in Ukrainian].

Smerichevskyi, S. F., & Zatsarynin, S. A. (2022). Marketynhova stratehiia prosuvannia innovatsiinykh produktiv [Marketing strategy for promotion of innovative products]. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii – Marketing and Digital Technologies, vol. 6(1), pp. 21–31. [in Ukrainian].

Shtangret, A., Silkin, O., & Shliakhetko, V. (2024). Trudova migratsiia yak zovnishnia zahroza dlia kadrovoi bezpeky pidpryiemstva [Labor migration as an external threat to the staffing security of an enterprise]. Naukovi innovatsii ta peredovi tekhnolohii – Scientific Innovations and Advanced Technologies, vol. 10(38), pp. 190–201. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-10(38)-190-201 [in Ukrainian].

Shtangret, A., & Silkin, O. (2024). Bezpekovi aspekty upravlinnia personalom v umovakh hiperdynamichnoho zovnishnoho seredovyshcha [Security aspects of personnel management under hyperdynamic external conditions]. Naukovi innovatsii ta peredovi tekhnolohii – Scientific Innovations and Advanced Technologies, vol. 9(37), pp. 227–237. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-9(37)-227-237 [in Ukrainian].

Voitovych, N. V., & Tereshchuk, O. Yu. (2021). Osoblyvosti marketynhovoi stratehii v umovakh tsyfrovoi transformatsii [Features of marketing strategy under digital transformation]. Sotsialna ekonomika – Social Economy, no. 62, pp. 122–129. [in Ukrainian].

Perevozova, I., & Parkhomchuk, S. (2025). Vplyv kulturnoi spadshchyny na brend vyshyvanky: vid tradytsii do suchasnykh marketynhovykh stratehii [The impact of cultural heritage on the embroidered shirt brand: from tradition to modern marketing strategies]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society, no. 72. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-72-93 [in Ukrainian].

Perevozova, I., Zharska, T., & Shpin, V. (2024). Osoblyvosti formuvannia imidzhu hromadskoi orhanizatsii [Peculiarities of forming the image of a public association]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society, no. 70. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-70-88 [in Ukrainian].

Переглядів статті: 3
Завантажень PDF: 2
Опубліковано
2025-03-31
Як цитувати
Пархомчук, С. (2025). МІСЦЕ БРЕНДИНГУ В СИСТЕМІ ФОРМУВАННЯ СУЧАСНОЇ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ. Цифрова економіка та економічна безпека, (2 (17), 347-352. https://doi.org/10.32782/dees.17-56