ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ У МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЯХ: ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ ПЕРСОНАЛІЗАЦІЇ ЧИ ЗАГРОЗА АВТЕНТИЧНОСТІ?

Ключові слова: штучний інтелект, персоналізація, маркетинг, автентичність, контент, комунікації, тихий маркетинг

Анотація

У статті досліджено особливості впровадження штучного інтелекту в маркетингові стратегії як чинника трансформації комунікаційної архітектоніки взаємодії з цільовими аудиторіями. Обґрунтовано, що когнітивні алгоритми штучного інтелекту сприяють створенню високорелевантного персоналізованого контенту, який забезпечує імітацію емоційної автентичності та індивідуалізованої ціннісної пропозиції. Встановлено, що надмірна алгоритмізація комунікацій породжує ризики ерозії довіри, гіпертрофії адаптивності та втрати когнітивної самоідентифікації брендів. Досліджено методологічні підходи до формування етично орієнтованих стратегій цифрової персоналізації на основі адаптивної сегментації та поведінкових патернів. Визначено формулу «тихого маркетингу» як концепт багаторівневої інтеграції штучного інтелекту у комунікаційний цикл за принципом ненав’язливої цінності, що поєднує контекстуальну релевантність, психологічну нейтральність та мінімізацію перешкод для споживчої ідентифікації. Сформовано механізм інтеграції штучного інтелекту у маркетингові стратегії підприємств.

Посилання

Дзямулич М. І. Особливості страхування інвестиційних проектів в умовах нестабільності фінансових ринків. Економічний форум. 2011. №1. С. 185–189.

Дзямулич М. І., Чиж Н. М. Страхування інвестицій та диверсифікація інвестиційних ризиків. «Економічні науки». Серія «Облік і фінанси». 2013. Випуск 10 (37). С. 21–26.

Кирилюк Є. М., Руденко М. В., Гаряга Л. О., Дзямулич М. І. Суспільні ефекти цифрової трансформації економіки України. Вісник Черкаського національного університету. Серія «Економічні науки». 2023. № 27(1-2). С. 98–104.

Чалюк Ю. О. Особливості соціальної політики ЄС. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Економічні науки». 2014. №5(1). С. 115–118.

Чалюк Ю. О. Соціальні послуги в умовах соціалізації глобальної економіки: теорія та практика : монографія. Київ : КНЕУ, 2022. 320 с.

Шматковська Т. О., Коробчук Т. І., Борисюк О. В. Сучасні інформаційно-комунікаційні технології в системі обліково-аналітичного забезпечення щодо моделювання бізнес-процесів. Економіка та суспільство. 2023. №53.

Ященко О. О. Інформаційний шум та маркетингові інструменти для його подолання. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 2024. №4(40). С. 151–157.

Ященко О. О. Перспективи маркетингових стратегій в умовах кризи та наростання обсягів інформаційного шуму: інноваційні підходи. Інвестиції: практика та досвід. 2025. №3. С. 175–179.

Ященко О. О. Сучасні підходи до розробки стратегії мінімалістичного маркетингу. Економіка та суспільство. 2024. №70.

Arakelova I., Shulpina N., Tokareva V., Nahorna O., Shulha O., Khomiuk N., Sodoma R., Shmatkovska T. Research and management of the price policy in the field of marketing services of the enterprise using modern information technologies in the conditions of sustainable development. AD ALTA: Journal of interdisciplinary research. 2024. Vol. 14(1). Special Issue XL. Pp. 240–244.

Dziamulych M., Moskovchuk A., Vavdiiuk N., Kovalchuk N., Kulynych M., Naumenko N. Analysis and economic and mathematical modeling in the process of forecasting the financial capacity of milk processing enterprises of the agro-industrial sector: a case study of Volyn region, Ukraine. Scientific Papers Series “Management, Economic Engineering in Agriculture and Rural Development”. 2021. Vol. 21(1). Pp. 259–272.

Rozskazov A. G., Chaliuk Y. O., Anishchenko V. O., Smal I., Matviichuk O. Implementing of the COM-B model in in-service training of civil servants as a prerequisite for effective public governance. Academic Journal of Interdisciplinary Studies. 2021. Vol. 10(3). Pp. 241–252.

Yakubiv V., Sodoma R., Shmatkovska T., Dziamulych M., Brodska I. Digitalization of Payment Systems in Ukraine. International Journal of Recent Technology and Engineering. 2020. Vol. 8(5). Pp. 4590–4596.

Yatsukh O., Demchenko I., Ilnytskyy D., Tsap V., Shmatkovska, T. Management of banking innovations in the conditions of digitalization. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. 2021. Vol. 11. Special issue XVII. Pp. 123–127.

Dziamulych M. I. (2011) Osoblyvosti strakhuvannia investytsiinykh proektiv v umovakh nestabilnosti finansovykh rynkiv [Peculiarities of insurance of investment projects in conditions of instability of financial markets]. Ekonomichnyi forum, vol. 1, pp. 185–189. (in Ukrainian).

Dziamulych M. I., Chyzh N. M. (2013) Strakhuvannia investytsiy ta dyversyfikatsiia investytsiinykh ryzykiv [Investment insurance and diversification of investment risks]. "Ekonomichni nauky". Seria "Oblik ta finansy", vol. 10(37), pp. 21–26 (in Ukrainian).

Kyryliuk E. M., Rudenko M. V., Gariaga L. O., Dziamulych M. I. (2023) Suspilni efekty tsyfrovoi transformatsii ekonomiky Ukrainy [Social effects of digital transformation of the economy of Ukraine]. Visnyk Cherkaskoho natsionalnoho universytetu. Seriia «Ekonomichni nauky», vol. 27(1-2), pp. 98–104 (in Ukrainian).

Chaliuk Y. O. (2014). Osoblyvosti sotsialnoi polityky ES [Features of EU social policy]. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia «Ekonomichni nauky», vol. 5(1), pp. 115–118 (in Ukrainian).

Chaliuk Yu. O. (2022). Sotsialni poslugy v umovakh sotsializatsii globalnoi ekonomiky: teoria ta praktyka [Social services in the conditions of socialization of the global economy: theory and practice]. Kyiv: KNEU, 320 p. (in Ukrainian).

Shmatkovska T. O., Korobchuk T. I., Borysiuk O. V. (2023). Suchasni informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v systemi oblikovo-analitychnoho zabezpechennia shchodo modeliuvannia biznes-protsesiv [Modern information and communication technologies in the system of accounting and analytical support for modeling business processes]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 53 (in Ukrainian).

Iashchenko O. O. (2024). Informatsiinyi shum ta marketynhovi instrumenty dlia yoho podolannia [Information noise and marketing tools to overcome it]. Ekonomichnyi chasopys Volynskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky, vol. 4(40), pp. 151–157 (in Ukrainian).

Iashchenko O. O. (2025). Perspektyvy marketynhovykh stratehii v umovakh kryzy ta narostannia obsiahiv informatsiinoho shumu: innovatsiini pidkhody [Prospects for marketing strategies in times of crisis and increasing information noise: innovative approaches]. Investytsii: praktyka ta dosvid, vol. 3, pp. 175–179 (in Ukrainian).

Iashchenko O. O. (2024). Suchasni pidkhody do rozrobky stratehii minimalistychnoho marketynhu [Modern approaches to developing a minimalistic marketing strategy]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 70 (in Ukrainian).

Arakelova I., Shulpina N., Tokareva,V., Nahorna O., Shulha O., Khomiuk N., Sodoma R., Shmatkovska, T. (2024). Research and management of the price policy in the field of marketing services of the enterprise using modern information technologies in the conditions of sustainable development. AD ALTA: Journal of interdisciplinary research, vol. 14(1), special issue XL, pp. 240-244.

Dziamulych M., Moskovchuk A., Vavdiiuk N., Kovalchuk N., Kulynych M., Naumenko N. (2021). Analysis and economic and mathematical modeling in the process of forecasting the financial capacity of milk processing enterprises of the agro-industrial sector: a case study of Volyn region, Ukraine. Scientific Papers Series “Management, Economic Engineering in Agriculture and Rural Development”, vol. 21(1), pp. 259–272.

Rozskazov A. G., Chaliuk Y. O., Anishchenko V. O., Smal I., Matviichuk O. (2021). Implementing of the COM-B model in in-service training of civil servants as a prerequisite for effective public governance. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, vol. 10(3), pp. 241–252.

Yakubiv V., Sodoma R., Shmatkovska T., Dziamulych M., Brodska I. (2020). Digitalization of Payment Systems in Ukraine. International Journal of Recent Technology and Engineering, vol. 8(5), pp. 4590–4596.

Yatsukh O., Demchenko I., Ilnytskyy D., Tsa, V., Shmatkovska T. (2021). Management of banking innovations in the conditions of digitalization. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, vol. 11, special issue XVII, pp. 123–127.

Переглядів статті: 43
Завантажень PDF: 6
Опубліковано
2025-03-31
Як цитувати
Ященко, О. (2025). ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ У МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЯХ: ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ ПЕРСОНАЛІЗАЦІЇ ЧИ ЗАГРОЗА АВТЕНТИЧНОСТІ?. Цифрова економіка та економічна безпека, (2 (17), 224-229. https://doi.org/10.32782/dees.17-37