ТЕХНОЛОГІЇ ІНФОРМАЦІЙНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ЯК ІНСТРУМЕНТ РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЧНИХ ЦІЛЕЙ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ

  • Л.І. Лелик Львівський інститут Приватного акціонерного товариства «Вищий навчальний заклад «Міжрегіональна Академія управління персоналом» https://orcid.org/0000-0002-9400-543X
  • Н.В. Магас Львівський інститут Приватного акціонерного товариства «Вищий навчальний заклад «Міжрегіональна Академія управління персоналом» https://orcid.org/0000-0003-4496-9262
  • Р.Б. Фарович Приватне акціонерне товариство «Вищий навчальний заклад «Міжрегіональна Академія управління персоналом» https://orcid.org/0009-0004-4772-7706
Ключові слова: техноглобалізація, інформаційний менеджмент, технології інформаційного менеджменту, стратегічне управління, стабільність функціонування, суб’єкти господарювання

Анотація

Технології інформаційного менеджменту виступають ключовим інструментом реалізації стратегічних цілей діяльності суб’єктів господарювання, які функціонують в умовах економіки знань та цифровізації. Методологія дослідження базується на поєднанні теоретичних, емпіричних та прогнозних методів, що дозволяють всебічно оцінити вплив технологій інформаційного менеджменту на стабільність функціонування та реалізації стратегічних цілей діяльності суб’єктів господарювання. У роботі розкрито сутність інформаційного менеджменту, як важливого елементу комплексного управління підприємством на основі інформації та використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, які допомагають суб’єктам господарювання швидко реагувати на зміни зовнішнього середовища, адаптуватися до них, тим самим забезпечую стабільність та безпеку діяльності. Обґрунтовано, що використання та впровадження технологій інформаційного менеджменту у господарській діяльності підприємства, свідчить не тільки про стабільність діяльності та конкурентоспроможність, а також про набуття додаткових переваг сталого розвитку та безперервного функціонування в умовах динамічних змін та постійних небезпек зовнішнього середовища.

Посилання

Плескач В. Л., Затонацька Т. Г. Інформаційні системи і технології на підприємствах : підруч. Київ :Знання, 2011. 718 с.

Мороз Н. С. Сутність інформації в контексті загальних принципів інформаційної безпеки. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Юридичні науки. 2016. № 845. С. 137-142.

Матвієнко О., Цивін М. Інформаційний менеджмент як основа концептуалізації моделі фахівця з інформаційної справи. Вісник Книжкової палати. 2017. № 4. С. 27-30.

Воронкова В. Г., Кошелевський В. О., Лисиця С. О. Цифрова трансформація інформаційно-аналітичного забезпечення управлінських процесів у сучасних організаціях в умовах глобальної цифровізації. Цифрова економіка та економічна безпека. 2024. Вип. 5 (14). С. 33-41.

Воронкова В. Г., Ніколаєнко Є.А. Цифрова трансформація підприємств як стратегічний інструмент сталого розвитку та економічної стабільності в умовах війни та післявоєнного відновлення. Цифрова економіка та економічна безпека. 2025. Вип. 1 (16). С. 9-17.

Ansoff, H. Igor. «Strategic Issue anagement» Strategic Management Journal. 1980. Vol. 1, no. 2, pp. 131–148. URL: http://www.jstor.org/stable/2486096.

Ареф’єва О., Пілецька С., Лістрова М. Формування конкурентної стратегії підприємства в системі антикризового управління. Економіка та суспільство. 2022. № 43. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-43-35

Лук’яненко Д. І. Розвиток інформаційного менеджменту як наукової категорії. Науковий вісник полтавського університету економіки і торгівлі. № 1 (56). 2013. С. 183-187.

Drucker P. F. Managing in Turbulent Times. New York: Harper & Row, 1980. 312 p.

Pleskach, V. L. and Zatonats'ka, T. H. (2011), Informatsijni systemy i tekhnolohii na pidpryiemstvakh [Information systems and technologies at enterprises]. Kyiv, 718 p.

Moroz N. S. (2016) Sutnist informatsii v konteksti zahalnykh pryntsypiv informatsiinoi bezpeky [The essence of information in the context of general principles of information security]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika», vol. 845, pp. 137-142.

Matviienko O., Tsyvin M. (2017) Informatsiinyi menedzhment yak osnova kontseptualizatsii modeli fakhivtsia z informatsiinoi spravy [Information management as the basis for conceptualizing the information specialist model]. Visnyk Knyzhkovoi palaty, no 4, pp. 27-30.

Voronkova V. H., Koshelevskyi V. O., Lysytsia S. O. (2024) Tsyfrova transformatsiia informatsiino-analitychnoho zabezpechennia upravlinskykh protsesiv u suchasnykh orhanizatsiiakh v umovakh hlobalnoi tsyfrovizatsii [Digital transformation of information and analytical support of management processes in modern organizations in the context of global digitalization]. Tsyfrova ekonomika ta ekonomichna bezpeka, vol. 5 (14), pp. 33-41.

Voronkova V. H., Nikolaienko Ye.A. (2025) Tsyfrova transformatsiia pidpryiemstv yak stratehichnyi instrument staloho rozvytku ta ekonomichnoi stabilnosti v umovakh viiny ta pisliavoiennoho vidnovlennia [Digital transformation of enterprises as a strategic tool for sustainable development and economic stability in conditions of war and post-war recovery]. Tsyfrova ekonomika ta ekonomichna bezpeka, vol. 1 (16), pp. 9-17.

Ansoff, H. Igor. (1980) «Strategic Issue Management». Strategic Management Journal, vol. 1, no. 2, pp. 131–48. Available at: http://www.jstor.org/stable/2486096

Arefieva O., Piletska S., Listrova M. (2022) Formuvannia konkurentnoi stratehii pidpryiemstva v systemi antykryzovoho upravlinnia [Formation of a competitive strategy for enterprises in the anti-crisis management system]. Ekonomika ta suspilstvo, no 43. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-43-35

Lukianenko D. I. (2013) Rozvytok informatsiinoho menedzhmentu yak naukovoi katehorii [Development of information management as a scientific category]. Naukovyi visnyk poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli. vol. 1 (56), pp. 183-187.

Drucker P. F. (1980) Managing in Turbulent Times. New York: Harper & Row, 312 p.

Переглядів статті: 10
Завантажень PDF: 2
Опубліковано
2025-03-31
Як цитувати
Лелик, Л., Магас, Н., & Фарович, Р. (2025). ТЕХНОЛОГІЇ ІНФОРМАЦІЙНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ЯК ІНСТРУМЕНТ РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЧНИХ ЦІЛЕЙ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ. Цифрова економіка та економічна безпека, (2 (17), 187-190. https://doi.org/10.32782/dees.17-30