СКЛАДОВІ ЦІНОВОГО МОНІТОРИНГУ В КОНТЕКСТІ УПРАВЛІННЯ ЕКОНОМІЧНОЮ БЕЗПЕКОЮ ПІДПРИЄМСТВА

Ключові слова: економічна безпека, управлінські рішення, стратегія розвитку, модель ціноутворення, моніторинг

Анотація

У статті розглянуто підходи до управління економічною безпекою підприємства з урахуванням його фінансового, сировинного і виробничого потенціалу та перспектив розвитку. Наголошено, що вибір стратегії розвитку залежить від низки параметрів безпеки. Ці параметри формують межі, в яких підприємство спроможне зберегти свою економічну цілісність. Передумовами успішного функціонування підприємства є надійність і маневреність системи його стратегічного розвитку, базисом якої пропонується вважати модель цінового моніторингу. Запропоновано представити сферу цінового моніторингу як сукупність трьох складових: організаційно-комунікаційної, технологічно-виробничої та комерційно-збутової. Представлена модель забезпечуватиме спрямування основних сфер діяльності підприємства на узгоджену роботу з партнерами та контрагентами, зосереджуючи увагу на перспективних напрямах розвитку.

Посилання

Огренич Ю. О., Зaйцев Є. А. Стан та забезпечення фінансово-економічної безпеки промислових підприємств в умовах цифровізації економіки. Економічний простір. 2024. № 189. С. 12–18.

Економічна безпека підприємництва в Україні : монографія / Г. В. Ситник та ін. Київ : КНТЕУ, 2020. 284 с.

Македон В. В., Маковецька А. О. Інформаційне забезпечення економічної безпеки підприємств в умовах ринкової нестабільності. International Scientific Journal “Internauka”. Series: “Economic Sciences”. 2023. № 12. URL: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2023-12 (дата звернення 20.03.2025).

Гавловська Н. І., Матюх С. А., Любохинець Л. С. Оцінювання стану економічної безпеки промислового підприємства. Development service industry management. 2023. № 1. С. 7–12.

Боровик М. В., Запорожець Г. В. Організаційні аспекти формування системи фінансово-економічної безпеки суб’єктів господарювання. International Scientific Journal “Internauka”. Series: “Economic Sciences”. 2025. №2. https://doi.org/10.25313/2520-2294-2025-2 (дата звернення 20.03.2025).

Руда М. В., Копитко М. І. Ефективний маркетинг як фактор зміцнення економічної безпеки підприємства. Науковий погляд: економіка та управління. 2023. № 3(83). С. 119–125.

Гудзь Ю. Ф., Джерелюк Ю. О., Кравчик Ю. В. Етапи формування маркетингової стратегії підприємства. Innovation and Sustainability. 2023. № 1. С. 197–203.

Лагодієнко В. В., Єгоров Б. В., Озарко К. С., Голодонюк О. М. Маркетингове ціноутворення в умовах економічної нестабільності: виклики та можливості. Інвестиції: практика та досвід. 2025. №2. С. 55–60.

Онищенко В., Кононенко Д., Чупіна М. Інструменти стратегічного аналізу в управлінні підприємством: огляд, класифікація, критерії вибору. Acta Academiae Beregsasiensis. Economics. 2023. № 4. С. 493–506.

Аксьонова І. В. Моніторинг як сучасне інформаційне забезпечення аналітики та управління підприємствами. Економка та суспільство. 2023. №5. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-55-70 (дата звернення 20.03.2025).

Топоркова О. А., Савчук Л. М., Ковальчук Є. В., Долгушин І. В. Інструменти інтелектуального аналізу в стратегічному плануванні бізнес-процесів. Інвестиції: практика та досвід. 2024. № 20. С. 150–155.

Ohrenych Yu. O., Zaitsev Ye. A. (2024) Stan ta zabezpechennia finansovo-ekonomichnoi bezpeky promyslovykh pidpryiemstv v umovakh tsyfrovizatsii ekonomiky [The state and provision of financial and economic security of industrial enterprises in the conditions of digitalization of the economy]. Economic scope, vol. 189, pp. 12–18. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/189-2

Sytnyk H. V., Blakyta H. V., Huliaieva N. M. at al. (2020) Ekonomichna bezpeka pidpryiemnytstva v Ukraini : monohrafiia [Economic security of business in Ukraine]. Kyiv: Kyiv national university of trade and economics, p. 284. (in Ukrainian)

Makedon V. V., Makovetska A. O. (2023) Informatsiine zabezpechennia ekonomichnoi bezpeky pidpryiemstv v umovakh rynkovoi nestabilnosti [Information ensuring the economic security of enterprises in the conditions of market instability]. International Scientific Journal “Internauka”. Series: “Economic Sciences”, vol. 12. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2023-12

Havlovska N. I., Matiukh S. A., Liubokhynets L. S. (2023) Otsiniuvannia stanu ekonomichnoi bezpeky promyslovoho pidpryiemstva [Assessment of the state of economic security of the industrial enterprise]. Development service industry management, vol. 1, pp. 7–12. DOI: https://doi.org/10.31891/dsim-2023-1(1)

Borovyk M. V., Zaporozhets H. V. (2025) Orhanizatsiini aspekty formuvannia systemy finansovo-ekonomichnoi bezpeky subiektiv hospodariuvannia [Organizational aspects of forming a financial and economic security system for business entities]. International Scientific Journal “Internauka”. Series: “Economic Sciences”, vol. 2. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2025-2

Ruda M. V., Kopytko M. I. (2023) Efektyvnyi marketynh yak faktor zmitsnennia ekonomichnoi bezpeky pidpryiemstva [Effective marketing as a factor for strengthening the economic security of the enterprise]. Scientific View: Economics and Management, vol. 3(83), pp. 119–125. DOI: https://doi.org/10.32782/2521-666X/2023-83-16

Hudz Yu. F., Dzhereliuk Yu. O., Kravchyk Yu. V. (2023) Etapy formuvannia marketynhovoi stratehii pidpryiemstva [Stages of formation of enterprise marketing strategy]. Innovation and Sustainability. vol. 1, pp. 197–203. DOI: https://doi.org/10.31649/ins.2023.1.197.203

Lagodiienko V. V., Egorov B. V., Ozarko K. S., Golodoniuk O. M., (2025) Marketynhove tsinoutvorennia v umovakh ekonomichnoi nestabilnosti: vyklyky ta mozhlyvosti [Marketing pricing in conditions of economic instability: challenges and opportunities]. Investytsii: praktyka ta dosvid, vol. 2, pp. 55–60. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2025.2.55

Onyshchenko V., Kononenko D., Chupina M. (2023) Instrumenty stratehichnoho analizu v upravlinni pidpryiemstvom: ohliad, klasyfikatsiia, kryterii vyboru [Strategic analysis tools in enterprise management: overview, classification, selection criteria]. Acta Academiae Beregsasiensis. Economics. vol. 4, pp. 493–506. DOI: https://doi.org/10.58423/2786-6742/2023-4-493-506

Aksonova I. V. (2023) Monitorynh yak suchasne informatsiine zabezpechennia analityky ta upravlinnia pidpryiemstvamy [Monitoring as a modern information support for analytics and enterprise management]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 5. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-55-70

Toporkova O. A., Savchuk L. M., Kovalchuk Ye. V., & Dolgushyn I. V. (2024) Instrumenty intelektualnoho analizu v stratehichnomu planuvanni biznes-protsesiv [Intellectual analysis tools in strategic planning of business processes]. Investytsii: praktyka ta dosvid, vol. 20, pp. 150–155. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2024.20.150

Переглядів статті: 7
Завантажень PDF: 8
Опубліковано
2025-01-27
Як цитувати
Топоркова, О., Савчук, Л., & Олексієнко, Є. (2025). СКЛАДОВІ ЦІНОВОГО МОНІТОРИНГУ В КОНТЕКСТІ УПРАВЛІННЯ ЕКОНОМІЧНОЮ БЕЗПЕКОЮ ПІДПРИЄМСТВА. Цифрова економіка та економічна безпека, (1 (16), 320-325. https://doi.org/10.32782/dees.16-49