ГЛОБАЛЬНІ ПАРАМЕТРИ ТА АНАЛІТИЧНІ ФОРМАТИ СИСТЕМНОГО АНАЛІЗУ КЛЮЧОВИХ ТРЕНДІВ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАЦІЇ
Анотація
У статті досліджено глобальні параметри міжкультурної комунікації та аналітичні формати її системного аналізу в умовах цифрової трансформації та глобалізації. Визначено, що міжкультурна комунікація є ключовим чинником міжнародної взаємодії, що впливає на ефективність бізнес-процесів, дипломатичних відносин і соціально-економічного розвитку. У контексті цифровізації та розвитку штучного інтелекту актуальним стає питання формування єдиних стандартів міжкультурної комунікації, що зумовлює необхідність розробки концептуальної моделі глобальних параметрів цього процесу. Розглянуто основні концептуальні підходи до аналізу міжкультурної комунікації, зокрема когнітивний, соціокультурний та цифровий. Досліджено, що культурна дистанція, рівень цифрової адаптації, мовна та семантична адаптація, інституційна взаємодія й емоційний інтелект є ключовими параметрами, що визначають ефективність міжкультурної комунікації. Особлива увага приділяється ролі міжнародних організацій у розробці єдиних регуляторних механізмів, що сприятимуть підвищенню ефективності міжкультурної взаємодії.
Посилання
Aksyonova, O. (2025). Concepts and practices of intercultural communication in thedevelopment of international economic relations. Herald of khmelnytskyi national university. Economic sciences, 338(1), 493-498. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-338-73
Hrynchak, N., Yatsenko, O., Bulatova, O., & Ptashchenko, O. (2023). Problems relating to the statistical research of the national market of logistics services in war conditions. Statistics in Transition New Series, 24(1), 13-28. DOI: https://doi.org/10.59170/stattrans-2023-002
Jajja, M. S. S., & Yasin, N. A. (2018). Communication Challenges for Sustainable Development. Journal of Business Research, 89, 298-304. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2018.01.032
Johnson, E. (2018). The Importance of Cross-Cultural Communication in International Business. Journal of Business and Management, 20(2), 42-49. DOI: https://doi.org/10.9790/487X-2002014249
Panchenko, V., Yatsenko, O., Musiiets, T., Zinchenko, F., & Aleksandrova, M. (2024). Global financial crises and their macroeconomic consequences for national economies: the case of Ukraine. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 6(59), 336–352. DOI: https://doi.org/10.55643/fcaptp.6.59.2024.4552
Shlapak, A., Yatsenko, O., Ivashchenko, O., Zarytska, N., & Osadchuk, V. (2023). Digital transformation of international trade in the context of global competition: technological innovations and investment priorities. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 6(53), 334–347. DOI: https://doi.org/10.55643/fcaptp.6.53.2023.4241
Tepliuk, M., Riepina, I., Dzyuba, D. (2024). The influence of entropic processes on the glocalization development of enterprises in the context of digitalization. Modeling the development of the economic systems, (2), 229–234. DOI: https://doi.org/10.31891/mdes/2024-12-30
Riepina, I., Tepliuk, M., & Dzyuba, D. (2024). Entropy and its role in the digital transformation of enterprise business processes. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 332(4), 255-259. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-332-37
Riepina, I., Tepliuk, M., & Dzyuba, D. (2024). The impact of entropy and digitalization on enterprise development. Development Service Industry Management, (2), 238-243. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-332-37
Tsygankova, T., Yatsenko, O., Obolenska, T., Gordieieva, T., & Osadchuk, V. (2023). Influence of Industry 4.0 on strategies of companies entering the global market of data integration services. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (2), 141–148. DOI: https://doi.org/10.33271/nvngu/2023-2/141
Shkoda, T., Tepliuk, M., & Sahaidak, M. (2020). Intellectual potential management in forming strategic partnership of science-business-education. Baltic Journal of Economic Studies, 6(5), 221-232. URL: http://www.baltijapublishing.lv/index.php/issue/article/view/946
Ting-Toomey, S., & Chung, L. C. (2012). International and Intercultural Communication Competence: A Review and Agenda for Future Research. International Journal of Intercultural Relations, 36(6), 921-938. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijintrel.2012.07.009
Aksyonova, O. (2025). Concepts and practices of intercultural communication in thedevelopment of international economic relations. Herald of khmelnytskyi national university. Economic sciences, 338(1), 493-498. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-338-73
Hrynchak, N., Yatsenko, O., Bulatova, O., & Ptashchenko, O. (2023). Problems relating to the statistical research of the national market of logistics services in war conditions. Statistics in Transition New Series, 24(1), 13-28. DOI: https://doi.org/10.59170/stattrans-2023-002
Jajja, M. S. S., & Yasin, N. A. (2018). Communication Challenges for Sustainable Development. Journal of Business Research, 89, 298-304. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2018.01.032
Johnson, E. (2018). The Importance of Cross-Cultural Communication in International Business. Journal of Business and Management, 20(2), 42-49. DOI: https://doi.org/10.9790/487X-2002014249
Panchenko, V., Yatsenko, O., Musiiets, T., Zinchenko, F., & Aleksandrova, M. (2024). Global financial crises and their macroeconomic consequences for national economies: the case of Ukraine. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 6(59), 336–352. DOI: https://doi.org/10.55643/fcaptp.6.59.2024.4552
Shlapak, A., Yatsenko, O., Ivashchenko, O., Zarytska, N., & Osadchuk, V. (2023). Digital transformation of international trade in the context of global competition: technological innovations and investment priorities. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 6(53), 334–347. DOI: https://doi.org/10.55643/fcaptp.6.53.2023.4241
Tepliuk, M., Riepina, I., Dzyuba, D. (2024). The influence of entropic processes on the glocalization development of enterprises in the context of digitalization. Modeling the development of the economic systems, (2), 229–234. DOI: https://doi.org/10.31891/mdes/2024-12-30
Riepina, I., Tepliuk, M., & Dzyuba, D. (2024). Entropy and its role in the digital transformation of enterprise business processes. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 332(4), 255-259. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-332-37
Riepina, I., Tepliuk, M., & Dzyuba, D. (2024). The impact of entropy and digitalization on enterprise development. Development Service Industry Management, (2), 238-243. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-332-37
Tsygankova, T., Yatsenko, O., Obolenska, T., Gordieieva, T., & Osadchuk, V. (2023). Influence of Industry 4.0 on strategies of companies entering the global market of data integration serviceS. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (2), 141–148. DOI: https://doi.org/10.33271/nvngu/2023-2/141
Shkoda, T., Tepliuk, M., & Sahaidak, M. (2020). Intellectual potential management in forming strategic partnership of science-business-education. Baltic Journal of Economic Studies, 6(5), 221-232. URL: http://www.baltijapublishing.lv/index.php/issue/article/view/946
Ting-Toomey, S., & Chung, L. C. (2012). International and Intercultural Communication Competence: A Review and Agenda for Future Research. International Journal of Intercultural Relations, 36(6), 921-938. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijintrel.2012.07.009