ДІДЖІТАЛІЗАЦІЯ ПРОЦЕСІВ УПРАВЛІННЯ ЗМІНАМИ В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ПУБЛІЧНОЇ СФЕРИ

Ключові слова: діджіталізація, управління змінами, цифрова трансформація, публічна сфера, метод DIY4C, прийняття стратегічних рішень, цифрові інструменти, громадська участь

Анотація

У статті досліджено процеси діджіталізації управління змінами в умовах цифрової трансформації публічної сфери. Проаналізовано структуру та функціональні можливості цифрової компоненти методу DIY4C як інноваційного інструменту підтримки прийняття стратегічних рішень. Розкрито особливості застосування цифрових модулів (D4C, D4S, D4M, D4R) та матриць (D4Fc, D4Eco, D4St, D4Adv, D4Com, D4MiO, D4Sol) у процесах управління змінами. Визначено ключові показники ефективності впровадження цифрових інструментів за часовими, якісними та ресурсними параметрами. Представлено результати практичного застосування методу в різних сферах публічного управління, включаючи розробку стратегій розвитку громад, формування планів відновлення територій, напрацювання пропозицій до нормативно-правових актів та створення механізмів громадської участі. Обґрунтовано, що цифрова трансформація процесів управління змінами забезпечує підвищення ефективності прийняття рішень через автоматизацію обробки даних, візуалізацію результатів та створення дієвих механізмів зворотного зв'язку. Окреслено перспективи подальшого розвитку цифрових інструментів у контексті модернізації публічного управління.

Посилання

Бозінтан А., Джордж К., Лучіан Е., Пінко О. The impact of digital transformation on strategic management. The Annals of the University of Oradea, Economic Sciences. 2023. Vol. XXXII, No. 1. P. 647-657.

Гарнага В. В. Стратегічне планування як основа сталого розвитку. Ефективна економіка. 2016. № 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5283 (дата звернення: 01.02.2025).

Данілова Е. І., Пасічна А. П. Стратегічне планування як основа здійснення зовнішньоекономічної діяльності українськими підприємствами в умовах євроінтеграції. Економіка. Фінанси. Право. 2016. № 4(1). С. 15-19.

Дячков Д. В. Інформаційний підхід до стратегічного менеджменту підприємства в умовах динамічного бізнес-середовища. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. 2020. № 1. С. 68-73. DOI: https://doi.org/10.32841/2413-2675/2020-45-11.

Інструментарій залучення громадян до процесу прийняття рішень / Institut of International Sociology of Gorizia. 2020. URL: http://rm.coe.int/civil-participation-indecision-making-toolkit-/168075c1a5 (дата звернення: 01.02.2025).

Коваленко О. Л. Методи для напрацювання, аналізу та прогнозування варіантів управлінських рішень в процесі їх прийняття. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Менеджмент. 2024. Т. 35 (74), № 2. С. 28-31. DOI: https://doi.org/10.32782/2523-4803/74-2-6.

Коваленко О. Л. Розробка альтернативних варіантів стратегічних рішень у публічній сфері за інноваційною методикою. Вісник Національного транспортного університету. Серія «Технічні науки». 2022. Вип. 53 (3). С. 156-162. DOI: https://doi.org/10.33744/2308-6645-2022-3-53-156-162.

URSO – Інструментарій для моніторингу та оцінки навчальних програм для професійного розвитку місцевого самоврядування. URL: http://www.coe.int/web/good-governance/urso (дата звернення: 01.02.2025).

CivicLab. Інструментарій для напрацювання, аналізу та прогнозування варіантів рішень в процесі їх прийняття. 2020. URL: https://rm.coe.int/coe-toolkit-civiclab-ukr/1680a0a747 (дата звернення: 01.02.2025).

Gong, C., & Ribiere, V. (2020). Developing a unified definition of digital transformation. Technovation, Article 102217. DOI: https://doi.org/10.1016/j.technovation.2020.102217

Herbert L. Digital Transformation: Build Your Organization's Future for the Innovation Age. Bloomsbury Publishing Plc. 2017.

Kane G. C., Palmer D., Phillips A. N., Kiron D., Buckley N. Strategy, not technology, drives digital transformation. MIT Sloan Management Review. 2015. Vol. 56(2). P. 3-25.

Matt C., Hess T., Benlian A. Digital Transformation Strategies. Business & Information Systems Engineering. 2015. Vol. 57(5). P. 339-343.

Melović B., Jocović M., Dabić M., Vulić T. B., Dudic B. The impact of digital transformation and digital marketing on the brand promotion, positioning and electronic business in Montenegro. Technology in Society. 2020. Vol. 63, Article 101425. DOI: https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2020.101425

Mishra D.B., Sharma R., Kumar S., Dubey R., Paul J. Better together: Right blend of business strategy and digital transformation strategies. International Journal of Production Economics. 2023. Article 109040. DOI https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2023.109040

Pereira C.S., Durão N., Moreira F., Au-Yong-Oliveira M. The Importance of Digital Transformation in International Business. Sustainability. 2022. Vol. 14(2). Article 834. DOI: https://doi.org/10.3390/su14020834

Bozintan A., George K., Lucian E., Pinko O. (2023). The impact of digital transformation on strategic management. The Annals of the University of Oradea, Economic Sciences, XXXII (1), pp. 647-657.

Garnaga V. V. (2016). Stratehichne planuvannia yak osnova staloho rozvytku [Strategic planning as a basis for sustainable development]. Efektyvna ekonomika, no. 11. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5283 (accessed February 1, 2025,)

Danilova E.I., Pasichna A.P. (2016). Stratehichne planuvannia yak osnova zdiisnennia zovnishnoekonomichnoi diialnosti ukrainskymy pidpryiemstvamy v umovakh yevrointehratsii [Strategic planning as a basis for foreign economic activity of Ukrainian enterprises in terms of European integration]. Ekonomika. Finansy. Pravo, vol. 4(1), pp. 15-19.

Diachkov D.V. (2020). Informatsiinyi pidkhid do stratehichnoho menedzhmentu pidpryiemstva v umovakh dynamichnoho biznes-seredovyshcha [Information approach to strategic enterprise management in a dynamic business environment]. Naukovyi visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu, no. 1, pp. 68-73. DOI: https://doi.org/10.32841/2413-2675/2020-45-11

Institut of International Sociology of Gorizia. (2020). Instrumentarii zaluchennia hromadian do protsesu pryiniattia rishen [Toolkit for citizen engagement in decision-making]. Available at: http://rm.coe.int/civil-participation-in decision-making-toolkit-/168075c1a5 (accessed February 1, 2025)

Kovalenko O.L. (2024). Metody dlia napratsiuvannia, analizu ta prohnozuvannia variantiv upravlinskykh rishen v protsesi yikh pryiniattia [Methods for developing, analyzing and forecasting management decisions in the decision-making process]. Vcheni zapysky TNU imeni V. I. Vernadskoho. Seriia: Menedzhment, vol. 35(74)(2), pp. 28-31. DOI: https://doi.org/10.32782/2523-4803/74-2-6

Kovalenko, O. L. (2022). Rozrobka alternatyvnykh variantiv stratehichnykh rishen u publichnii sferi za innovatsiinoiu metodykoiu [Development of alternative strategic decisions in the public sphere according to innovative methodology]. Visnyk Natsionalnoho transportnoho universytetu. Seriia "Tekhnichni nauky", vol. 53(3), pp. 156-162. DOI: https://doi.org/10.33744/2308-6645-2022-3-53-156-162

URSO – Instrumentarii dlia monitorynhu ta otsinky navchalnykh prohram dlia profesiinoho rozvytku mistsevoho samovriaduvannia [URSO - Tools for monitoring and evaluation of training programs for professional development of local self-government]. Available at: http://www.coe.int/web/good-governance/urso (accessed February 1, 2025)

CivicLab. (2020). Instrumentarii dlia napratsiuvannia, analizu ta prohnozuvannia variantiv rishen v protsesi yikh pryiniattia [Tools for developing, analyzing and forecasting decision options in the decision-making process]. Available at: https://rm.coe.int/coe-toolkit-civiclab-ukr/1680a0a747 (accessed February 1, 2025)

Gong C., Ribiere V. (2020). Developing a unified definition of digital transformation. Technovation, Article 102217. DOI: https://doi.org/10.1016/j.technovation.2020.102217

Herbert L. (2017). Digital Transformation: Build Your Organization's Future for the Innovation Age. Bloomsbury Publishing Plc.

Kane G.C., Palmer D., Phillips A.N., Kiron D., Buckley N. (2015). Strategy, not technology, drives digital transformation. MIT Sloan Management Review, vol. 56(2), pp. 3-25.

Matt C., Hess T., Benlian A. (2015). Digital Transformation Strategies. Business & Information Systems Engineering, vol. 57(5), pp. 339-343.

Melović B., Jocović M., Dabić M., Vulić T. B., Dudic B. (2020). The impact of digital transformation and digital marketing on the brand promotion, positioning and electronic business in Montenegro. Technology in Society, vol. 63, Article 101425. DOI: https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2020.101425

Mishra D.B., Sharma R., Kumar S., Dubey R., Paul J. (2023). Better together: Right blend of business strategy and digital transformation strategies. International Journal of Production Economics, Article 109040. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2023.109040

Pereira C.S., Durão N., Moreira F., Au-Yong-Oliveira M. (2022). The Importance of Digital Transformation in International Business. Sustainability, vol. 14(2), Article 834. DOI: https://doi.org/10.3390/su14020834

Переглядів статті: 11
Завантажень PDF: 7
Опубліковано
2024-11-25
Як цитувати
Коваленко, О., & Хрутьба, В. (2024). ДІДЖІТАЛІЗАЦІЯ ПРОЦЕСІВ УПРАВЛІННЯ ЗМІНАМИ В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ПУБЛІЧНОЇ СФЕРИ. Цифрова економіка та економічна безпека, (6 (15), 401-407. https://doi.org/10.32782/dees.15-64