ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНІ ІНСТРУМЕНТИ СТРАТЕГІЧНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ

Ключові слова: індустрія гостинності, туризм, дестинація, стратегія гостинності, цифровізація, , інформаційні технології, екологізація, онлайн маркетинг

Анотація

У статті розглянуто ключові аспекти та підходи до стратегічного управління підприємствами у сфері гостинності, зважаючи на сучасні виклики цифрової трансформації. Проведено аналіз глобальних тенденцій цифровізації, що впливають на розвиток індустрії гостинності, включаючи впровадження інформаційних технологій, автоматизацію бізнес-процесів, розвиток онлайн-платформ та інтеграцію систем управління взаємодією з клієнтами. Висвітлено вплив цифрових рішень на ефективність управлінських функцій, зокрема, стратегічного планування, оптимізації витрат, персоналізації обслуговування та підвищення якості надання послуг. Особливу увагу приділено організаційним змінам, необхідним для адаптації до умов цифрової економіки. Також запропоновано такі основні компоненти таких інструментів: організаційні та економічні. Дослідження має теоретичне і практичне значення для фахівців у сфері гостинності, менеджерів, аналітиків та науковців, які займаються питаннями стратегічного розвитку підприємств в умовах цифрової трансформації.

Посилання

Bowen W. (Computers in the human context: information technology, productivity, and people. Fortune, January. 1989. P. 267-27.

Fostolovych,V., Botsian T., Fostolovych R., Hurtovyi Y. Цифровізація підпримтв сфери гостинності як основа побудови конкурентоспроможного бізнесу. Economics. Management. Innovations. 2023. Vol. 2 (33).

Katz Raúl L. The Transformative Economic Impact of Digital Technology. The United Nations commission on science and technology for development. 18th SESSION 4–8 May 2015. Geneva. URL: https://unctad.org/system/files/non-official-document/ecn162015p09_Katz_en.pdf

Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I. Marketing 5.0 Technology for Humanity. 2021. 224 pp.

Босовська М., Бовш Л., Охріменко А. Цифрова трансформація технологій маркетингу. Scientia fructuosa. 2022. Vol. 144. P. 52–71. DOI: https://doi.org/10.31617/1.2022(144)04.

Вахович І., Матвійчук Л., Смаль Б. Розвиток індустрії гостинності в сучасних умовах: тенденції та заходи посилення конкурентних переваг. Financial and credit activity problems of theory and practice. 2021. Vol. 6(41). P. 494-502.

Вецепура Н., Земліна Ю. Управління конкурентними перевагами підприємств індустрії гостинності та туризму в сучасних умовах. Економіка та суспільство. 2021. Вип. 33. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-33-62.

Токмакова І.В., Войтов І.М., Стратієнко Т.І., Давидова К.О. Цифровізація як нова парадигма управління підприємствами туристичної індустрії. Вісник економіки транспорту і промисловості, 2022. Вип. 78-79. С. 167-178.

Худавердієва В.А. Тенденції впровадження цифрових технологій у сферу туризму. Наука і техніка сьогодні. Серія «Економіка». 2022. № 10(10). С. 158-172. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6025-2022-10(10).

Чміль Г.Л., Джгуташвілі Н.М. Цифровізація управління клієнтським досвідом у готельно-ресторанній індустрії. Бізнес Інформ. 2020. Вип. 8 (511). С. 237-245.

Bowen W. (1989). Computers in the human context: information technology, productivity, and people. Fortune, January, pp. 267-27.

Fostolovych V., Botsian T., Fostolovych R., Hurtovyi, Y. (2023). Tsyfrovizatsiia pidprymtv sfery hostynnosti yak osnova pobudovy konkurentospromozhnoho biznesu [Digitalization of hospitality enterprises as the basis for building a competitive business]. Economics. Management. Innovations, vol. 2 (33).

Katz Raúl L. (2015) The Transformative Economic Impact of Digital Technology. The United Nations commission on science and technology for development. 18th SESSION 4–8 May 2015. Geneva. Available at: https://unctad.org/system/files/non-official-document/ecn162015p09_Katz_en.pdf

Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I. (2021) Setiawan Marketing 5.0 Technology for Humanity, p. 224

Bosovska M., Bovsh L., Okhrimenko, A. 2022. Tsyfrova transformatsiia tekhnolohii marketynhu [Digital transformation of marketing technologies] Scientia fructuosa, vol. 144, pp. 52–71. DOI: https://doi.org/10.31617/1.2022(144)04.

Vakhovych, I.M., Matviichuk, L.Iu. & Smal, B.A. (2022). Rozvytok industrii hostynnosti v suchasnykh umovakh: tendentsii ta zakhody posylennia konkurentnykh perevah [Development of hospitality industry in modern conditions: trends and measures of strengthening of competitive ones]. Financial and credit activity: problems of theory and practice, vol. 6 (41), рр. 494–502.

Vetsepura N., Zemlina, Yu. (2021). Upravlinnia konkurentnymy perevahamy pidpryiemstv industrii hostynnosti ta turyzmu v suchasnykh umovakh [Managing the competitive advantages of hospitality and tourism industries in modern conditions]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 33. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-33-62

Tokmakova I.V., Voitov I.M., Stratiienko T.I., Davydova K.O. (2022). Tsyfrovizatsiia yak nova paradyhma upravlinnia pidpryiemstvamy turystychnoi industrii [Digitalization as a new paradigm for managing tourism industry enterprises]. Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti, vol. 78-79, pp. 167-178.

Khudaverdiieva V.A. (2022). Tendentsii vprovadzhennia tsyfrovykh tekhnolohii u sferu turyzmu [Trends of implementation of digital technologies in the sphere of tourism]. Nauka i tekhnika sohodni. Seriia «Ekonomika», no. 10(10), pp. 158-172. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6025-2022-10(10).

Chmil H.L., Dzhhutashvili N.M. (2020). Tsyfrovizatsiia upravlinnia kliientskym dosvidom u hotelno-restorannii industrii [Digitalization of the Customer Experience Management in the Hotel and Restaurant Industri]. Biznes Inform, vol. 8 (511),pp. 237-245.

Переглядів статті: 14
Завантажень PDF: 13
Опубліковано
2024-11-25
Як цитувати
Зубехіна, Т., & Матвійчук, Л. (2024). ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНІ ІНСТРУМЕНТИ СТРАТЕГІЧНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ. Цифрова економіка та економічна безпека, (6 (15), 273-278. https://doi.org/10.32782/dees.15-43