АНАЛІЗ І ДИНАМІКА РОЗВИТКУ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ СУБ’ЄКТІВ ТУРИСТИЧНОЇ ІНДУСТРІЇ
Анотація
Статтю присвячено аналізу одному з критеріїв конкурентного потенціалу суб’єктів туристичної індустрії – конкурентним перевагам, до яких ми відносимо туристичну інфраструктуру, туристичну привабливість та потенційні можливості. Проаналізовано динаміку кількісті туристів обслугованих туроператорами та турагентами у регіонах держави у 2016-2021 роках, де спостерігаємо позивну динаміку, за винятком 2020 року, де спостерігались кризові явища пов’язані з пандемією COVID 19. Проаналізовано кількість реалізованих туроператорами туристичних путівок з 2016 по 2021 років, встановлено, що вони зросли на 60,9 %, хоча не досяг свого піку у 2019 році. Звернуто увагу на показник середньої вартості однієї путівки реалізованої туроператорами та турагентами за регіонами України в досліджуваний період, цей показник відображає рівень ексклюзивності та престижності пропозицій суб'єктів господарювання. Досліджено кількість туроднів за реалізованими туроператорами та турагентами туристичними путівками. Проаналізовано показник кількісті та площі об’єктів природно-заповідного фонду (ПЗФ) регіонів держави за 2016-2021 роки. Розраховано інтегральний індекс конкурентних переваг суб’єктів туристичної індустрії за регіонами держави.
Посилання
Єрко І.В. Конкурентнії переваги як один з критеріїв трансформації конкурентного потенціалу суб’єктів туристичної індустрії. Підприємництво і торгівля : збірник наукових праць / [редакц. кол.: Куцик П. О., Семак Б. Б. та ін.]. Львів : Видавництво Львівського торговельно-економічного університету, 2023. Вип. 38. С. 29-37. URL: https://doi.org/10.32782/2522-1256-2023-38-04
Журба І.Є., Несторишен І.В. Аналіз показників індустрії туризму в Україні та світі: проблеми та перспективи розвитку. Development service industry management, (1), 50-55. URL: https://doi.org/10.31891/dsim-2023-1(5)
Кирилов Ю. Є., Грановська В. Г., Алєщенко Л. О. Формування конкурентних переваг суб’єктів туристичної галузі. Економіка АПК. 2020. № 5. С. 45 - 55. URL: https://doi.org/10.32317/2221-1055.202005045
Державна служба статистики. URL: https://www.ukrstat.gov.ua/
Ierko I. (2023) Competitive advantages as one of the criteria for transforming the competitive potential of tourism industry entities. Entrepreneurship and Trade. № 38, Р. 29-37. Available at: https://doi.org/10.32782/2522-1256-2023-38-04 (accessed 10. 06.2024)
Zhurba I., Nestorishen I. (2023). Analysis of indicators of the tourism industry in Ukraine and the world: problems and development prospects. Development service industry management, (1), 50-55. Available at: https://doi.org/10.31891/dsim-2023-1(5) (accessed 10. 06.2024)
Kyrylov, Yu. Ye., Hranovska, V. H. & Alieshchenko, L. O. (2020). Formuvannia konkurentnykh perevah sub’iektiv turystychnoi haluzi [Formation of competitive advantages of tourism industry entities].Ekonomika APK, 5, рр. 45 — 55 [In Ukrainian]. Available at: https://doi.org/10.32317/2221-1055.202005045 (accessed 10. 06.2024)
State Statistics Service of Ukraine Available at: https://www.ukrstat.gov.ua/ (accessed 10. 03.2024).