ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ В ЕКОНОМІЧНІЙ ОСВІТІ: ВИКЛИКИ ТА РІШЕННЯ
Анотація
Саме зараз система освіти і науки перебуває у стані стрімких цифрових змін, які безпосередньо зв’язані з підвищенням рівня володіння інформаційними технологіями в освіті й роблять її по-справжньому безбар’єрною, доступною кожному та трансформують підходи до організації освітнього процесу на новому якісному рівні. Ми живемо в цифровому світі, і цифрові технології є важливою життєвою навичкою. Цифрова грамотність — це більше, ніж «ізольовані технологічні навички», тому формування цифрового середовища в освітньому просторі з підготовки студентів економічного напрямку є не тільки актуальною, а й необхідною формою адаптації до нових реалій та контекстів. В дослідженні розглянуті та проаналізовані основні особливості та аспекти трансформування принципів організації, побудови та реалізації дистанційного навчання. Обґрунтовано необхідність реорганізації освітнього процесу за дистанційною формою навчання на базі сучасних освітніх інформаційно-комунікаційних технологій.
Посилання
Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні
URL: https://mon.gov.ua/ua/news/koncepciya-cifrovoyi-transformaciyi-osviti-i-nauki-mon (дата звернення: 20.02.2024).
Карпенко М.М. Розвиток дистанційного навчання як відповідь на сучасні виклики для України. Стратегічні пріоритети. 2014. № 4 (33). С.102–106.
Лобач Н., Саєнко М., Ісичко Л. Впровадження інноваційних педагогічних технологій у вищій освіті для забезпечення якісного дистанційного навчання в умовах воєнного стану. Актуальнi питання гуманітарних наук. 2023. Вип. 61. Т. 2. С. 255–259.
Даниліна С.О. Переваги та недоліки дистанційного навчання в умовах воєнного стану. Забезпечення якості вищої освіти: проблеми та перспективи розвитку. 2023. № 5. С. 122–124.
Цевух Ю., Цевух Л. Сучасне дистанційне навчання: проблеми та перспективи. Південноукраїнські наукові студії : Матеріали V Всеукраїнської наук.-практ. конф., студентів та молодих вчених із міжнародною участю / «Південноукраїнські наукові студії», м. Одеса,
–15 грудня 2022 р. Одеса, 2023. С. 169–174.
Крупенина Н.А. Роль викладачів у нову епоху дистанційного навчання та штучного інтелекту. Актуальні питання у сучасній науці. 2023. № 10 (16).
Кириленко В.І., Чалюк Ю.О. Оцінка готовності країн до дистанційного навчання. Приазовський економічний вісник. 2022. Вип.1(30). С.24–33.
Красюк Ю.М., Сільченко М.В. Адаптація дистанційних курсів до онлайнового навчання в кризових умовах. Перспективи та інновації науки. 2022. Вип. 9 (14). С. 197–210.
Leveraging technology to humanise the learning experience: key lessons higher education can learn from “knowledge worker” companies. URL: https://impact.economist.com/perspectives/sites/default/files/ei220_-_msft_report_4_ (дата звернення: 20.02.2024).
Закон України «Про вищу освіту». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text (дата звернення: 20.02.2024).
Система управління навчанням. URL: https://moodle.org/?lang=uk (дата звернення: 20.02.2024).
Kontseptsiya rozvytku dystantsiynoyi osvity v Ukrayini. Available at: https://mon.gov.ua/ua/news/koncepciya-cifrovoyi-transformaciyi-osviti-i-nauki-mon (accessed February 20, 2024).
Karpenko M.M. Rozvytok dystantsiynoho navchannya yak vidpovidʹ na suchasni vyklyky dlya Ukrayiny. Stratehichni priorytety. [The development of distance learning as a response to modern challenges for Ukraine "strategic priorities"], No. 4 (33). pp.102–106.
Lobach N., Sayenko M., Isychko L. (2023) Vprovadzhennya innovatsiynykh pedahohichnykh tekhnolohiy u vyshchiy osviti dlya zabezpechennya yakisnoho dystantsiynoho navchannya v umovakh voyennoho stanu. [Implementation of innovative pedagogical technologies in higher education to ensure high-quality distance learning in martial law conditions]. Aktualʹni pytannya humanitarnykh nauk. Is. 61, vol. 2, pp. 255–259.
Danylina S.O. (2023) Perevahy ta nedoliky dystantsiynoho navchannya v umovakh voyennoho stanu. [Advantages and disadvantages of distance learning in martial law conditions]. Zabezpechennya yakosti vyshchoyi osvity: problemy ta perspektyvy rozvytku, No. 5, pp. 122–124.
Tsevukh YU., Tsevukh L. (2022) Suchasne dystantsiyne navchannya: problemy ta perspektyvy. [Modern distance learning: problems and prospects]. Pivdennoukrayinsʹki naukovi studiyi. Materialy V Vseukrayinsʹkoyi nauk.-prakt. konf., studentiv ta molodykh vchenykh iz mizhnarodnoyu uchastyu / «Pivdennoukrayinsʹki naukovi studiyi», m. Odesa, 14–15 hrudnya 2022 r. Odesa, pp. 169–174.
Krupenyna N.A. (2023) Rolʹ vykladachiv u novu epokhu dystantsiynoho navchannya ta shtuchnoho intelektu. [The role of teachers in the new era of distance learning and artificial intelligence]. Aktualʹni pytannya u suchasniy nautsi, No. 10 (16).
Kyrylenko V.I., Chalyuk YU.O. (2022) Otsinka hotovnosti krayin do dystantsiynoho navchannya. [Assessment of readiness of countries for distance learning]. Pryazovsʹkyy ekonomichnyy visnyk, is. 1(30), pp. 24–33.
Krasyuk YU.M., Silʹchenko M.V. (2022) Adaptatsiya dystantsiynykh kursiv do onlaynovoho navchannya v kryzovykh umovakh. [Adaptation of distance courses to online learning in crisis conditions]. Perspektyvy ta innovatsiyi nauky, is. 9 (14), pp. 197–210.
Leveraging technology to humanise the learning experience: key lessons higher education can learn from “knowledge worker” companies.
Available at: https://impact.economist.com/perspectives/sites/default/files/ei220_-_msft_report_4_ (accessed February 20, 2024).
Laws of Ukraine "On Higher Education". Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text (accessed February 20, 2024).
Systema upravlinnya navchannyam. Available at: https://moodle.org/?lang=uk (accessed February 20, 2024).