МАРКЕТИНГ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ПІДПРИЄМСТВА: ІННОВАЦІЙНИЙ АСПЕКТ

  • О. Келманович Хмельницький національний університет
Ключові слова: : управління підприємством, маркетинг, фінансово-економічна безпека, ризики, стратегічний маркетинг

Анотація

У статті визначено завдання маркетингу як елементу забезпечення фінансово-економічної безпеки підприємства. Обґрунтовано підходи науковців до визначення фінансово-економічної безпеки підприємства. Досліджено ризики та загрози фінансово-господарської діяльності підприємств в контексті маркетингової складової. Доведено взаємозв'язок формування та реалізації маркетингової стратегії і забезпечення фінансово-економічної безпеки підприємств. Охарактеризовано засади сучасного стратегічного маркетингу із деталізацією ознак маркетингової стратегії, визначенні значення фінансового планування маркетингової діяльності. Запропоновано інноваційні критерії управління підприємством, які полягають у взаємоспрямованості функцій системи фінансово-економічної безпеки і маркетингової діяльності підприємства та враховують специфіку ведення бізнесу, існуюче конкурентне бізнес оточення. Виокремлено принципи маркетингу фінансово-економічної безпеки, які впливають на результативність підприємств.

Посилання

Васильців Т.Г., Волошин В.І., Бойкевич О.Р., Каркавчук В.В. Фінансово-економічна безпека підприємств України: стратегія та механізми забезпечення : монографія. Львів : Ліга-Прес, 2012. 388 с.

Дубинська О.С. Визначення рівня фінансово-економічної безпеки на підставі аналізу фінансової звітності підприємства. Таврiйський науковий вiсник. Серiя: Eкoноміка. 2021. Вип. 5. С. 112–122.

Резворович К.Р., Юнін О.С., Круглова О.О. Фінансово-економічна безпека: теоретико-правові аспекти : навч. посіб. Дніпро : Видавець Біла К.О., 2019. 195 с.

Романчик Т.В., Романчик А.В. Маркетингова складова економічної безпеки підприємства. Стратегічні перспективи розвитку економічних суб’єктів в нестабільному економічному середовищі : матеріали всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (м. Кременчук, 15-17 березня 2021 р.). Кременчук : КрНУ, 2021. С. 57–58.

Ковальчук В.В. Маркетингова стратегія підприємства: суть поняття, особливості формування в сучасних умовах господарювання. Економіка, фінанси, менеджмент: актуальні питання науки і практики. 2018. № 9. С. 156–165.

Мельник Д.Л. Маркетингова стратегія підприємства. Вісник Хмельницького національного університету. 2009. № 3. T. 1. С. 213–219.

Ваганова Л.В. Створення механізму інноваційної безпеки підприємства на основі маркетингової складової. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2011. № 4. С. 202–206.

Юрків Н.Я. Взаємозв'язок структурних елементів економічної безпеки підприємства з урахуванням комплексу маркетингу. Науковий вісник НЛТУ України. 2014. Вип. 24.9. С. 175–179.

Орлик О.В. Підвищення економічної безпеки підприємств на основі інтернет-технологій маркетингу. Міжнародний науково-виробничий журнал Сталий розвиток економіки. 2019. № 2 (43). С. 84–92.

Vasyltsiv T.H., Voloshyn V.I., Boikevych O.R., Karkavchuk V.V. (2012) Finansovo-ekonomichna bezpeka pidpryiemstv Ukrainy: stratehiia ta mekhanizmy zabezpechennia: monohrafiia [Financial and economic security of enterprises of Ukraine: strategy and mechanisms of provision: monograph]. Lviv: Liha-Pres. (in Ukrainian)

Dubynska O.S. (2021) Vyznachennia rivnia finansovo-ekonomichnoi bezpeky na pidstavi analizu finansovoi zvitnosti pidpryiemstva [Determination of the level of financial and economic security based on the analysis of the company's financial statements]. Tavriiskyi naukovyi visnyk. Seriia: Ekonomika – Tavriysk scientific bulletin. Series: Economy, vol. 5, pp. 112–122.

Rezvorovych K.R., Yunin O.S., Kruhlova O.O. (2019) Finansovo-ekonomichna bezpeka: teoretyko-pravovi aspekty [Financial and economic security: theoretical and legal aspects: education. manual]. Dnipro: Vydavets Bila K.O. (in Ukrainian)

Romanchyk T.V., Romanchyk A.V. (2021) Marketynhova skladova ekonomichnoi bezpeky pidpryiemstva [Financial and economic security: theoretical and legal aspects]. Stratehichni perspektyvy rozvytku ekonomichnykh subiektiv v nestabilnomu ekonomichnomu seredovyshchi: materialy vseukrainskoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii (Kremenchuk, March 15-17, 2021). Kremenchuk: KrNU. (in Ukrainian)

Kovalchuk V.V. (2018) Marketynhova stratehiia pidpryiemstva: sut poniattia, osoblyvosti formuvannia v suchasnykh umovakh hospodariuvannia [The marketing strategy of the enterprise: the essence of the concept, the peculiarities of its formation in modern business conditions]. Ekonomika, finansy, menedzhment: aktualni pytannia nauky i praktyky – Economics, finance, management: topical issues of science and practice, no. 9, pp. 156–165.

Melnyk D.L. (2009) Marketynhova stratehiia pidpryiemstva [Marketing strategy of the enterprise]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu –Bulletin of the Khmelnytskyi National University, no. 3, pp. 213–219.

Vahanova L.V. (2011) Stvorennia mekhanizmu innovatsiinoi bezpeky pidpryiemstva na osnovi marketynhovoi skladovoi [Creation of a mechanism for innovative security of the enterprise based on the marketing component]. Marketynh i menedzhment innovatsii – Marketing and innovation management, no. 4, pp. 202–206.

Yurkiv N.Ia. (2014) Vzaiemozviazok strukturnykh elementiv ekonomichnoi bezpeky pidpryiemstva z urakhuvanniam kompleksu marketynhu [Interrelationship of structural elements of economic security of the enterprise taking into account the marketing complex]. Naukovyi visnyk NLTU Ukrainy – Scientific bulletin of NLTU of Ukraine, vol. 24.9, pp. 175–179.

Orlyk O.V. (2019) Pidvyshchennia ekonomichnoi bezpeky pidpryiemstv na osnovi internet-tekhnolohii marketynhu [Increasing the economic security of enterprises based on Internet marketing technologies]. Mizhnarodnyi naukovo-vyrobnychyi zhurnal Stalyi rozvytok ekonomiky – International Scientific and Production Journal Sustainable Economic Development, vol. 2, no. 43, pp. 84–92.

Переглядів статті: 130
Завантажень PDF: 86
Опубліковано
2023-11-27
Як цитувати
Келманович, О. (2023). МАРКЕТИНГ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ПІДПРИЄМСТВА: ІННОВАЦІЙНИЙ АСПЕКТ . Цифрова економіка та економічна безпека, (9 (09), 152-156. https://doi.org/10.32782/dees.9-24