СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНА СТІЙКІСТЬ МІСТА ЯК НОВА ВИМОГА ТА МЕТА МАЙБУТНЬОГО ПОВОЄННОГО МІСЬКОГО РОЗВИТКУ В УКРАЇНІ

Ключові слова: соціально-економічна стійкість, економічна політика, розвиток міста, стратегії управління

Анотація

Зараз актуальною є проблема планування розбудови та повоєнного відновлення міст, зруйнованих війною, у зв’язку з чим високоякісна забудова неухильно просувається вперед. Мета цього процесу полягає в тому, щоб побудувати придатне для життя, інноваційне, розумне, зелене, гуманістичне та економічно стійке місто, а також побудувати регіональну економічну структуру з високоякісним розвитком, таким чином підкреслюючи, що соціально-економічна стійкість міста є новою вимогою та метою майбутнього повоєнного міського розвитку. Мета статті полягає у розкритті особливостей соціально-економічної стійкості міст як важливої умови забезпечення розвитку економіки України, визначенні факторів впливу на забезпечення такої стійкості у період повоєнного відновлення міст України. Рівень соціально-економічної стійкості міст є складним показником оцінки, що включає багато аспектів. Щоб точно оцінити рівень соціально-економічної стійкості слід на основі дотримання принципів комплексності, систематизації та оперативності врахувати чотири основні показники: міська економічна стійкість, міська соціальна стійкість, міська екологічна стійкість та стійкість міської інфраструктури. З метою покращення моделі розвитку соціально-економічної стійкості міста, слід враховувати і такі показники, як структура промислового розвитку, щільність населення, дохід міських працівників, рівень фінансового розвитку і рівень регіональних інновацій. Важливим фактором, який визначає соціально-економічну стійкість міста є рівень транспортної інфраструктури. Зосередження на розбудові міського дорожнього руху має стати центром побудови міської системи запобігання ризикам у майбутньому. Розбудова транспортної інфраструктури на певній території має значний вплив на соціально-економічну стійкість міст, але ступінь впливу різна в міських агломераціях з різними характеристиками транспортного розвитку. Міська інфраструктура внутрішнього транспорту є однією з основних умов забезпечення щоденного функціонування міста, що принесе економічні, соціальні та екологічні переваги та вплине на сталий розвиток міста. У плануванні розвитку міського транспорту необхідно покращити зв’язок мережі дорожнього руху для підвищення здатності міста протистояти впливам війни чи ризикам стихійних лих, також необхідно поглибити розуміння концепції розбудови соціально-економічної стійкості міст, сформулювати наукові схеми покращення якості системи автомобільного транспорту.

Посилання

Ареф'єва О.В., Городянська Д.М. Економічна стійкість підприємства: сутність, складові та заходи з її забезпечення. Актуальні проблеми економіки. 2008. № 8. С. 83-90.

Бойко А. В. Стійкість національної економіки: теорія, методологія, практика. Київ : Ін-т екон. та прогнозув. НАН України, 2014. 288 с.

Бугай В.З., Омельченко В.М. Аналіз та оцінка фінансової стійкості підприємства. Держава та регіони. 2008. № 1. С. 34-39.

Гриньова В. М., Власенко В. В. Організаційні проблеми інноваційної діяльності на підприємстві: монографія. Харків: ВД «ІНЖЕК». 2005. 200 с.

Іванов В.Л. Управління економічною стійкістю промислових підприємств (на прикладі підприємств машинобудівного комплексу): монографія. Луганськ: СНУ ім. В. Даля, 2005. 268 с.

Калетнік Г.М., Козловський С.В., Козловський В.О. Стійкість економіки як фактор безпеки та розвитку держави. Економіка України. 2012. № 7. С. 16-25.

Козловський В. О. Інноваційний менеджмент: навч. посіб. Вінниця: ВНТУ. 2007. 210 с.

Козловський С.В. Управління сучасними економічними системами, їх розвитком і стійкістю: монографія. Вінниця, "Меркьюрі Поділля", 2010. 423 с.

Павловський М.А. Стратегія розвитку суспільства: Україна і світ (економіка, політологія, соціологія) Київ: "Техніка", 2001. 312 с.

Попельнюхов Р.В. Теоретико-методичні засади макроекономічної стабільності. Економіка та держава. 2009. № 2. С. 58-61.

Теорія і практика воєнної економіки / За ред. В.І.Кириленка. Київ: ВГІ НАОУ, 2001. Ч. 1. 190 с.

Ji Y.B., Dou Y.D. Coordinated development of new urbanization and transportation infrastructure. Acad. Exch. 2016. № 7. Рр. 127–132.

Rose A. An economic framework for the development of a resilience index for business recovery. International Journal of Disaster Risk Reduction. 2013. № 5. P. 73–83.

Zhao R.D., Fang C.L., Liu H.M. Progress and prospect of urban resilience research. Prog. Geogr. 2020. № 39. Рр. 1717–1731.

Xie C.Y., Wang M.H. A Study on the Impact of Transportation Infrastructure on the Spatial Distribution of Industrial Activities. Manag. World. 2020. № 36. Рр. 52–64.

Arefieva, O.V. (2008). Ekonomichna stiikist pidpryiemstva: sutnist, skladovi ta zakhody z yii zabezpechennia [The economic stability of the enterprise: essence, constituents and measures to ensure it]. Aktualni problemy ekonomiky, vol. 8, pp. 83-90.

Boyko, A. V. (2014). Stiykist natsionalnoyi ekonomiky: teoriya, metodolohiya, praktyka [Stability of the national economy: theory, methodology, practice]. Kyiv: Institute of Economics. and predicted NAS of Ukraine.

Bugay, V.Z. (2008). Analiz ta otsinka finansovoi stiikosti pidpryiemstva. [Analysis and evaluation of enterprise financial stability]. Derzhava ta rehiony, vol. 1, pp. 34-39.

Hrynova V.M., Vlasenko V.V. (2005) Orhanizatsiini problemy innovatsiinoi diialnosti na pidpryiemstvi: monohrafiia [Organizational problems of innovative activity at the enterprise: monograph]. Kharkiv: INZHEK, 2005, 200 p.

Ivanov, V.L. (2005). Upravlenie economichnoy stiykistu promislovih pidpriemstv [Management of economic stability of industrial enterprises (for example, machinebuilding enterprises]. Luhansk: SNU im. V. Dalia, 268 с.

Kaletnik, G.M. Kozlovskyi, S.V. and Kozlovskyi, V.O. (2012). Stiikist ekonomiky yak faktor bezpeky ta rozvytku derzhavy [The stability of the economy as a factor of security and national development]. Ekonomika Ukrainy, vol. 7, pp. 16-25.

Kozlovsky V.A. (2007) Innovatsiinyi menedzhment: navch. posib [Innovative management: textbook. tool]. Vinnytsia: VNTU, 210 p.

Kozlovskyi, S.V. (2010). Upravlinnia suchasnymy ekonomichnymy systemamy, ikh rozvytkom ta stijkistiu [Management of modern economic systems, their development and stability]. Vinnytsia, "Merkiuri Podillia, 423 p.

Pavlovskiy, M.A. (2001). Strategia rozvitku syspilstva: Ukraina i svit [The strategy of social development: Ukraine and the world]. Kyiv: "Tekhnika", 312 p.

Popelnuhov, P.V. (2009). Teoretyko-metodychni zasady makroekonomichnoi stabilnosti [Theoretical and methodological foundations for macroeconomic stability]. Economika ta derjava, vol. 2, pp. 58-61.

Kirilenko, V.I. (2001). Teoria і praktica voennoy economici [Theory and practice of war economy]. Kyiv: VHI NAOU, 190 p.

Ji, Y.B.; Dou, Y.D. (2016). Coordinated development of new urbanization and transportation infrastructure. Acad. Exch., vol. 7, pp. 127–132.

Rose A. (2013). An economic framework for the development of a resilience index for business recovery. International Journal of Disaster Risk Reduction, vol. 5, pp. 73–83.

Zhao, R.D.; Fang, C.L.; Liu, H.M. (2020). Progress and prospect of urban resilience research. Prog. Geogr., vol. 39, pp. 1717–1731.

Xie, C.Y.; Wang, M.H. A (2020). Study on the Impact of Transportation Infrastructure on the Spatial Distribution of Industrial Activities. Manag. World, vol. 36, pp. 52–64.

Переглядів статті: 79
Завантажень PDF: 35
Опубліковано
2023-03-29
Як цитувати
Кудріна, О. (2023). СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНА СТІЙКІСТЬ МІСТА ЯК НОВА ВИМОГА ТА МЕТА МАЙБУТНЬОГО ПОВОЄННОГО МІСЬКОГО РОЗВИТКУ В УКРАЇНІ. Цифрова економіка та економічна безпека, (5 (05), 98-102. https://doi.org/10.32782/dees.5-15