ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ МАРКЕТИНГОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОЗВИТКУ АЛЬТЕРНАТИВНОЇ ЕНЕРГЕТИКИ

Ключові слова: альтернативна енергетика, маркетинг, невирішені проблеми, маркетингові концепції, маркетинговий мікс 7Р, соціально-етичний маркетинг, зелений маркетинг, маркетинг відносин, інноваційний маркетинг, маркетинг послуг, сегментація, таргетування, позиціонування, енергетична незалежність, сталий розвиток

Анотація

Стаття присвячена маркетинговому забезпеченню розвитку альтернативної енергетики, розглядаючи її унікальні характеристики та виклики. Визначено невирішені проблеми, такі як довгий термін окупності, залежність від державної підтримки та технологічна складність, що вимагають інноваційних маркетингових підходів. Обґрунтовано необхідність інтегрованого використання маркетингових концепцій, зокрема соціально-етичного, зеленого, інноваційного маркетингу та маркетингу відносин. Детально проаналізовано розширений маркетинговий мікс 7Р, акцентуючи на специфіці продукту (як комплексної системи), ціноутворення, каналів дистрибуції, комунікацій, а також ролі персоналу, процесів та фізичного оточення. Підкреслено важливість сегментації, таргетування та позиціонування для ефективного залучення споживачів. Стаття пропонує цілісний теоретичний фундамент для розробки практичних стратегій, спрямованих на подолання бар'єрів та сприяння сталому розвитку альтернативної енергетики.

Посилання

Гончарук І.В., Гонтарук Я.В., Ємчик Т.В., Голембіський С.О. Оцінка потенціалу агробіомаси АПК України для виробництва біопалив. Економіка, фінанси, менеджмент: актуальні питання науки і практики. практики. 2023. № 4 (54). С. 34-46. DOI: https://doi.org/10.37128/2411-4413-2023-4-3

Koval, V., Atstāja, D., Filipishyna, L., Udovychenko, V., Kryshtal, H., & Gontaruk, Y. Sustainability assessment and resource utilization of agro-processing waste in biogas energy production. Climate. 2025. 13(5), 99. DOI: https://doi.org/10.3390/cli13050099

Hontaruk, Y., Furman, I., Bondarenko, V., Riabchyk, A., & Nepochatenko, O. Production of biogas and digestate at sugar factories as a way of ensuring the energy and food security of Ukraine. Polityka Energetyczna, 2024. 27(2), 195–210. DOI: https://doi.org/10.33223/epj/185210

Lohosha, R.; Palamarchuk, V.; Krychkovskyi, V.; Belkin, I. An Advanced European Overview of the Bioenergy Efficiency of Using Digestate from Biogas Plants When Growing Agricultural Crops. Polityka Energetyczna - Energy Policy Journal. 2024. 27 (1), 5–26. DOI: https://doi.org/10.33223/epj/170758

Гонтарук Я.В., Бєлкін І.В., Трапаідзе С.М. Формування моделі взаємодії енергокооперативів з комерційними посередницькими підприємствами в сфері реалізації біопалива. Науковий погляд: економіка та управління. 2022. № 3 (79). С. 22-28. DOI: https://doi.org/10.32782/2521-666X/2022-79-3

Бондаренко В.М., Лі Цзехао. Маркетинг партнерських відносин як основа ведення сучасного бізнесу. Економіка та суспільство. 2024. Випуск 61. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/3767 DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-61-43

Кучер О.В., Єрмаков С.Є. Методологія маркетингових досліджень біоекономічних процесів. Подільський вісник: сільське господарство, техніка, економіка. 2023. С. 132 139. DOI: https://doi.org/10.37406/2706-9052-2023-1.19

Бондаренко В.М., Гонтарук Я.В. Формування моделей маркетингу взаємодії сільськогосподарських підприємств з виробництва біопалива. Економіка та суспільство. 2022. № 37. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1247 DOI: https://doi.org/10.32782/2524-072/2022-37-67.

Токарчук Д.М., Фурман І.В. Сучасні енергоефективні технології в АПК. Економіка, фінанси, менеджмент: актуальні питання науки і практики. 2020. № 4 (54). С. 99–116. DOI: https://doi.org/10.37128/2411-4413-2020-4-7

Honcharuk I.V., Hontaruk Ya.V., Yemchyk T.V., Holembiskyi S.O. (2023). Otsinka potentsialu ahrobiomasy APK Ukrainy dlia vyrobnytstva biopalyv [Assessment of the potential of agro-biomass of the agricultural sector of Ukraine for the production of biofuels]. Ekonomika, finansy, menedzhment: aktualni pytannia nauky i praktyky. praktyky, vol. 4 (54), pp. 34-46. DOI: https://doi.org/10.37128/2411-4413-2023-4-3 [In Ukrainian].

Koval, V., Atstāja, D., Filipishyna, L., Udovychenko, V., Kryshtal, H., & Gontaruk, Y. (2025). Sustainability assessment and resource utilization of agro-processing waste in biogas energy production. Climate, 13(5), 99. DOI: https://doi.org/10.3390/cli13050099

Hontaruk, Y., Furman, I., Bondarenko, V., Riabchyk, A., & Nepochatenko, O. (2024). Production of biogas and digestate at sugar factories as a way of ensuring the energy and food security of Ukraine. Polityka Energetyczna, 27(2), 195–210. DOI: https://doi.org/10.33223/epj/185210

Lohosha, R.; Palamarchuk, V.; Krychkovskyi, V.; Belkin, I. (2024). An Advanced European Overview of the Bioenergy Efficiency of Using Digestate from Biogas Plants When Growing Agricultural Crops. Polityka Energetyczna - Energy Policy Journal. 27 (1), 5–26. DOI: https://doi.org/10.33223/epj/170758 [In Poland].

Hontaruk, Ya. V., Bielkin, I. V., & Trapaidze, S. M. (2022). Formuvannia modeli vzaiemodii enerhokooperatyviv z komertsiinymy poserednytskymy pidpryiemstvamy v sferi realizatsii biopalyva [Formation of a model of interaction between energy cooperatives and commercial intermediary enterprises in the field of biofuel sales]. Naukovyi Pohliad: Ekonomika ta Upravlinnia, 3(79), 22-28. DOI: https://doi.org/10.32782/2521-666X/2022-79-3

Kucher, O. V., & Yermakov, S. Ye. (2023). Metodolohiia marketynhovykh doslidzhen bioekonomichnykh protsesiv [Methodology of marketing research of bioeconomic processes]. Podilskyi Visnyk: Sil's'ke Hospodarstvo, Tekhnika, Ekonomika, 1, 132–139. DOI: https://doi.org/10.37406/2706-9052-2023-1.19

Bondarenko, V. M., & Li, Tszehao. (2024). Marketynh partnerskykh vidnosyn yak osnova vedennia suchasnoho biznesu [Relationship marketing as a basis for modern business]. Ekonomika ta Suspilstvo, (61). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-61-43

Tokarchuk D.M., Furman I.V. (2020). Suchasni enerhoefektyvni tekhnolohii v APK Ukrainy [Modern energy-efficient technologies in the agricultural industry of Ukraine]. Ekonomika, finansy, menedzhment: aktualni pytannia nauky i praktyky – Economy, finance, management: topical issues of science and practical activity, 4 (54), 99–116. DOI: https://doi.org/10.37128/2411-4413-2020-4-7 [In Ukrainian].

Bondarenko V.M., Hontaruk Ya.V. (2022). Formuvannia modelei marketynhu vzaiemodii silskohospodarskykh pidpryiemstv z vyrobnytstva biopalyva. [Formation of marketing models of interaction of agricultural enterprises in the production of biofuel]. Ekonomika ta suspilstvo, no. 37. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-072/2022-37-67 [In Ukrainian].

Переглядів статті: 10
Завантажень PDF: 5
Опубліковано
2025-05-26
Як цитувати
Рябчик, А., & Половинченко, В. (2025). ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ МАРКЕТИНГОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОЗВИТКУ АЛЬТЕРНАТИВНОЇ ЕНЕРГЕТИКИ. Цифрова економіка та економічна безпека, (3 (18), 3-9. https://doi.org/10.32782/dees.18-1