ART & TECH ЯК ІНВЕСТИЦІЯ В НЕМАТЕРІАЛЬНІ АКТИВИ: ЕСТЕТИЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ В МАРКЕТИНГУ ТА КОРПОРАТИВНІЙ КУЛЬТУРІ

  • Є.В. Брьохін Компанія «Collab», м. Харків
Ключові слова: Art & Tech, нематеріальні активи, інвестиції, естетичні технології, корпоративна культура

Анотація

В умовах цифрової трансформації інвестиції в нематеріальні активи, пов'язані з мистецтвом та технологіями (Art & Tech), набувають особливого значення та потребують поглибленого дослідження. Метою статті є розгляд інтервенцій Art & Tech як інструменту формування нематеріальних активів компанії, зокрема, уваги, лояльності клієнтів, емоційної залученості та сталого корпоративного середовища. Для досягнення мети використовуються такі методи дослідження: аналіз наукової літератури, синтез, формалізація наукових джерел, опис, порівняння, теоретичне узагальнення досвіду студії Collab. На прикладі маркетингу класу люкс, архітектури офісних приміщень та цифрового благополуччя ілюструється вплив Art & Tech на повернення інвестицій, де кожен вкладений долар генерує прибуток або за рахунок збільшення охоплення та припливу клієнтів, або за рахунок підвищення внутрішньої ефективності. Art & Tech розглядається не як іміджева стратегія, а як практична технологія формування культурної та емоційної цінності компанії. Обговорення конкурентних сценаріїв розвитку ринку Art & Tech та їх впливу на економіку дозволяє компаніям та інвесторам краще зрозуміти перспективи цієї сфери діяльності та розробити стратегії адаптації до нових умов. Нематеріальні інвестиції (мистецтво та технології) призводять до фінансового зростання завдяки маркетинговому ефекту. Це також спричиняє позитивні зміни в робочому середовищі та продуктивності команди. Все це, хоча й не має прямого комерційного еквівалента, впливає на залучення, утримання та ефективність працівників, що виражається у фінансових вигодах для компанії (через економію на персоналі, покращення якості роботи, скорочення лікарняних). Таким чином, практична цінність дослідження полягає в обґрунтуванні появи нової моделі ROI (повернення інвестицій) на стику мистецтва, технологій та нематеріальних активів, де прибуток вимірюється не лише грошима, а й впливом на вартість бренду, лояльність, ефективність персоналу та емоційний капітал компанії. І хоча ці інвестиції не завжди мають миттєвий результат, їхній довгостроковий ефект часто перевищує традиційні маркетингові чи інфраструктурні витрати.

Посилання

Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій (УКРНОІВІ). URL: https://nipo.gov.ua/world-intangible-investment-highlights/

Adi S., Setyawan R., Sumarlin T. The Influence of Digital Marketing Strategies on Brand Loyalty: A Cross-Cultural Study Using A/B Testing. Journal of Management and Informatics. 2024. № 3(3). Рр. 414–433. DOI: https://doi.org/10.51903/jmi.v3i3.51

Bojana K., Milicab J., Ivanab J. The importance of reputation as intellectual assets for competitiveness of companies. Naučne publikacije Državnog univerziteta u Novom Pazaru. Serija B, Društvene & humanističke nauke. – Scientific publications of the State University of Novi Pazar. Series B, Social Sciences & Humanities. 2021. Vol. 4. Iss. 1. Рр. 17–28. DOI: https://doi.org/10.5937/NPDUNP2101017K

Butnaru A. Theoretical Background on Valuation Methods of Intangible Assets in Listed and Unlisted Companies: A bibliometric analysis from 2010-2024. IBIMA Publishing Communications of International Proceedings. 2024. Vol. (9), Article ID 4442024. URL: https://ibimapublishing.com/p-articles/44MGT/2024/4442024/

Kumar V., Ashraf A. R., Nadeem W. AI-Powered Marketing: What, Where, and How? International Journal of Information Management. 2024. № 7. Р. 102783. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2024.102783

Mais A. Al-Sharqi, Haitham S. H. Exploring the Reality behind Augmented Reality Applications in Retailing: The Role of Value Orientation and Use Frequency. Recent Advances in Computer Science and Communications. 2025. Volume 18. Issue 2. DOI: https://doi.org/10.2174/0126662558301412240527070708

Williams M., Biggemann S. Corporate Art Collections in Australia: The Influence of Aboriginal Art on Corporate Identity. International Journal of Business Communication. 2020. № 60(2). РР. 656–677. DOI: https://doi.org/10.1177/2329488420958112

Zhang Y. Research on Marketing Strategies and Business Operation Models of Commercial Brands on Social Media Platforms: A Case Study of Instagram. Journal of Education, Humanities and Social Sciences. 2024. № 27. Рр. 378–383. DOI: https://doi.org/10.54097/k35h6h54

Ukrainskyi natsionalnyi ofis intelektualnoi vlasnosti ta innovatsii (UKRNOIVI) [Ukrainian National Office of Intellectual Property and Innovation (UKRNOIVI)]. Available at: https://nipo.gov.ua/world-intangible-investment-highlights/

Adi S., Setyawan R., Sumarlin T. (2024). The Influence of Digital Marketing Strategies on Brand Loyalty: A Cross-Cultural Study Using A/B Testing. Journal of Management and Informatics, no. 3(3), рр. 414–433. DOI: https://doi.org/10.51903/jmi.v3i3.51

Bojana K., Milicab J., Ivanab J. (2021) The importance of reputation as intellectual assets for competitiveness of companies. Naučne publikacije Državnog univerziteta u Novom Pazaru. Serija B, Društvene & humanističke nauke. – Scientific publications of the State University of Novi Pazar. Series B, Social Sciences & Humanities, vol. 4, iss. 1, рр. 17–28. DOI: https://doi.org/10.5937/NPDUNP2101017K

Butnaru A. (2024). Theoretical Background on Valuation Methods of Intangible Assets in Listed and Unlisted Companies: A bibliometric analysis from 2010-2024. IBIMA Publishing Communications of International Proceedings. Vol. (9), Article ID 4442024. Available at: https://ibimapublishing.com/p-articles/44MGT/2024/4442024/

Kumar V., Ashraf A. R., Nadeem W. (2024). AI-Powered Marketing: What, Where, and How? International Journal of Information Management, no. 77, p. 102783. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2024.102783

Mais A. Al-Sharqi, Haitham S. H. (2025). Exploring the Reality behind Augmented Reality Applications in Retailing: The Role of Value Orientation and Use Frequency. Recent Advances in Computer Science and Communications, vol. 18, issue 2. DOI: https://doi.org/10.2174/0126662558301412240527070708

Williams M., Biggemann S. (2020). Corporate Art Collections in Australia: The Influence of Aboriginal Art on Corporate Identity. International Journal of Business Communication, no. 60(2), pp. 656–677. DOI: https://doi.org/10.1177/2329488420958112

Zhang Y. (2024). Research on Marketing Strategies and Business Operation Models of Commercial Brands on Social Media Platforms: A Case Study of Instagram. Journal of Education, Humanities and Social Sciences, vol. 27, pp. 378–383. DOI: https://doi.org/10.54097/k35h6h54

Переглядів статті: 47
Завантажень PDF: 10
Опубліковано
2025-03-31
Як цитувати
Брьохін, Є. (2025). ART & TECH ЯК ІНВЕСТИЦІЯ В НЕМАТЕРІАЛЬНІ АКТИВИ: ЕСТЕТИЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ В МАРКЕТИНГУ ТА КОРПОРАТИВНІЙ КУЛЬТУРІ. Цифрова економіка та економічна безпека, (2 (17), 319-324. https://doi.org/10.32782/dees.17-52