РОЛЬ ІННОВАЦІЙНИХ МАРКЕТИНГОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ У РОЗВИТКУ ГЛОБАЛЬНОГО ФАРМАЦЕВТИЧНОГО РИНКУ

Ключові слова: інноваційний маркетинг, маркетингові інструменти, міжнародний фармацевтичний ринок, інноваційний розвиток, глобальний маркетинговий простір

Анотація

У статті досліджено сучасні тенденції розвитку глобального фармацевтичного ринку, визначено основних гравців ринку, які займаються розробкою, виробництвом і дистрибуцією лікарських засобів та формують тренди інновацій, впливають на доступність медикаментів та визначають напрями розвитку галузі. Фармацевтичні компанії впроваджують новітні маркетингові стратегії для покращення залучення споживачів, ефективнішого просування продуктів та підвищення рівня довіри до бренду. Дослідження ключових інноваційних маркетингових інструментів, які використовують провідні фармацевтичні гравці, такі як Pfizer, Roche, Novartis, AstraZeneca, Johnson & Johnson, GSK та інші дало нам змогу сформувати відповідний інструментарій та його забезпечення. Дослідження показують, що фармацевтичні компанії активно використовують інноваційні маркетингові інструменти для підвищення довіри до бренду, оптимізації комунікації та покращення доступу до лікарських засобів. Головними напрямами є цифровий маркетинг, AI, мобільні технології, освітні платформи та еко-ініціативи. Саме їхнє поєднання забезпечує конкурентні переваги та сприяє сталому розвитку глобального фармацевтичного ринку.

Посилання

Баула О., Лютак О., Федишин В. Розвиток електронної комерції та її вплив на вітчизняне та міжнародне бізнес-середовище. Економічний простір. 2024. Вип. 191. С. 285-289. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/191-47

Бишовець І. П. Сучасні цифрові каналиу сфері фармацевтики та їх класифікація згідно моделі маркетингу 5P. Економіка та суспільство. 2024. Вип. 60. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-91

Гузенко С. Digital marketing: основні поняття та інструменти. Elit Blog. 2022. URL: https://elit-web.ua/ua/blog/digital-marketing-chto-ehto

Касянов Я.А. Маркетинг інноваційних процесів у фармацевтичному бізнесі. Економiка: реалії часу. 2013. №5(10). С. 75-82. URL: https://economics.net.ua/files/archive/2013/No5/75-82.pdf

Кравченко М.В. Маркетингові цифрові інструменти у просуванні брендів фармацевтичних компаній. Foreign trade economics finance law. Вип. 136(5): October 202498-109. DOI: https://doi.org/10.31617/3.2024(136)07

Лютак О.М., Баула О.В., Татарчук Д.Д. Аутсорсинг в міжнародному бізнес-середовищі: перспективи та виклики. Економічний простір. 2024. Вип. 191. С. 275-279. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/191-45

Мельник Ю.М. Особливості комплексу маркетингу в системі інноваційного розвитку фармацевтичних підприємств. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2017. № 4. С. 27-40. URL: https://mmi.sumdu.edu.ua/wp-content/uploads/mmi/volume-8-issue-4/mmi2017_4_27_39.pdf

Мельниченко О. Маркетингові цифрові інструменти у просуванні брендів лікарських засобів. Foreign trade: economics, finance, law. 136, 5 (Oct. 2024). С. 98–109. DOI: https://doi.org/10.31617/3.2024(136)07

Проценко В. М., Проценко А. В. (2022). Розвиток фармацевтичних компаній України з використанням методів Digital-маркетингу. Бізнес інформ. 2022. Вип. 11. С. 277–283. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2022-11-277-283

Бишовець І. Сучасні цифрові канали у сфері фармацевтики та їх класифікація згідно моделі маркетингу 5P. Економіка та суспільство. 2024. Вип. 60. DOI:https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-91

9 Types of Digital Marketing: When and How to Use Them? simplilearn. 2023. URL: https://www.simplilearn.com/types-of-digital-marketing-article.

Baula O., Liutak O., Fedyshy, V. (2024). Baula O., Liutak O., Fedyshyn V. Rozvytok elektronnoi komertsii ta yii vplyv na vitchyzniane ta mizhnarodne biznes-seredovyshche [The development of electronic commerce and its impact on the domestic and international business environment]. Ekonomichnyi prostir, vol. 191, pp. 285-289. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/191-47

Byshovets I. P. (2024). Suchasni tsyfrovi kanalyu sferi farmatsevtyky ta yikh klasyfikatsiia zghidno modeli marketynhu 5P [Modern digital channels in the pharmaceutical sector and their classification according to the 5P marketing model]. Ekonomika ta suspilstvo, no. 60. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-91

Guzenko S. (2022). Digital marketing: osnovni poniattia ta instrumenty [Digital marketing: basic concepts and tools]. Elit Blog. Available at: https://elit-web.ua/ua/blog/digital-marketing-chto-ehto

Kasianov Ya.A. (2013) Marketynh innovatsiinykh protsesiv u farmatsevtychnomu biznesi [82Marketing of innovative processes in the pharmaceutical business]. Ekonomika: realii chasu, no. 5(10), pp. 75. Available at: https://economics.net.ua/files/archive/2013/No5/75-82.pdf

Kravchenko M. V. (2024) Marketynhovi tsyfrovi instrumenty u prosuvanni brendiv farmatsevtychnykh kompanii [Marketing digital tools in promoting brands of pharmaceutical companies]. Foreign trade economics finance law, no. 136(5), pp. 98-109. DOI: https://doi.org/10.31617/3.2024(136)07

Liutak O.M., Baula O.V., Tatarchuk D.D. (2024). Autsorsynh v mizhnarodnomu biznes-seredovyshchi: perspektyvy ta vyklyky [Outsourcing in the international business environment: prospects and challenges]. Ekonomichnyi prostir, vol. 191, pp. 275-279. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/191-45

Melnyk Yu. M. (2017). Osoblyvosti kompleksu marketynhu v systemi innovatsiinoho rozvytku farmatsevtychnykh pidpryiemstv [Peculiarities of the marketing complex in the system of innovative development of pharmaceutical enterprises]. Marketynh i menedzhment, no. 4, pp. 27-40. Available at: https://mmi.sumdu.edu.ua/wp-content/uploads/mmi/volume-8-issue-4/mmi2017_4_27_39.pdf

Melnychenko O. (2024). Marketynhovi tsyfrovi instrumenty u prosuvanni brendiv likarskykh zasobiv [Marketing digital tools in promoting drug brands]. Foreign trade: economics, finance, law, no. 136, pp. 98–109. DOI: https://doi.org/10.31617/3.2024(136)07

Protsenko V.M., Protsenko A.V. (2022). Rozvytok farmatsevtychnykh kompanii Ukrainy z vykorystanniam metodiv Digital-marketynhu [Development of pharmaceutical companies of Ukraine using digital marketing methods]. Biznes inform, no. 11, pp. 277–283. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2022-11-277-283

Byshovets I.P. (2024). Suchasni tsyfrovi kanaly u sferi farmatsevtyky ta yikh klasyfikatsiia zghidno modeli marketynhu 5P [Modern Digital Channels in the Pharmaceutical Sector and their Classification according to the 5P Marketing Model]. Ekonomika ta suspilstvo, no. 60. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-91

9 Types of Digital Marketing: When and How to Use Them? simplilearn. 2023. Available at: https://www.simplilearn.com/types-of-digital-marketing-article

Переглядів статті: 8
Завантажень PDF: 4
Опубліковано
2025-01-27
Як цитувати
Лютак, О., Баула, О., & Процик, В. (2025). РОЛЬ ІННОВАЦІЙНИХ МАРКЕТИНГОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ У РОЗВИТКУ ГЛОБАЛЬНОГО ФАРМАЦЕВТИЧНОГО РИНКУ. Цифрова економіка та економічна безпека, (1 (16), 104-108. https://doi.org/10.32782/dees.16-16