КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО РЕІНЖИНІРИНГУ ТА УДОСКОНАЛЕННЯ БІЗНЕС ПРОЦЕСІВ ПІДПРИЄМСТВА

  • О.Б. Каламан Міжнародний гуманітарний університет https://orcid.org/0000-0001-5586-7654
  • О.О. Ковтун Міжнародний гуманітарний університет
Ключові слова: бізнес-процеси підприємства, реінжиніринг, удосконалення, управління змінами, лідерство, фази розвитку підприємства

Анотація

У статті розглянуто ключові відмінності між удосконаленням бізнес-процесів (BPI) та реінжинірингом бізнес-процесів (BPR). Висвітлено значення стратегічного бачення для ефективної роботи підприємств та уникнення неефективних змін через нерозуміння різниці між BPI та BPR та їхньої необхідності. Підприємства часто інвестують значні ресурси у зміни, які можуть не бути нагальними, що призводить до збитків. Чітке стратегічне бачення є необхідним для узгодження бізнес-процесів з довгостроковими цілями, забезпечуючи ефективність і стійкий розвиток. BPI передбачає поступові поліпшення існуючих процесів для підвищення ефективності, тоді як BPR вимагає радикального реінжинірингу не тільки процесів для досягнення значних покращень, але і підприємства в цілому. У статті надано приклади застосування BPI і BPR у підприємствах, що ілюструють їхні успіхи та невдачі виходячи із знаходження у відповідній фазі розвитку. Підкреслюється важливість лідерських компетенцій і стратегічного бачення для успішного впровадження BPI або BPR, з акцентом на ефективну комунікацію, прийняття рішень на основі даних і стимулювання інновацій.

Посилання

Hammer M. & Champy J. (1993). Reengineering the Corporation: A Manifesto for Business Revolution. Harper Business.

Deming W. E. (1982). Quality, productivity, and competitive position. Cambridge, MA: Massachusetts Institute of Technology, Center for Advanced Engineering Study.

Davenport T. H. (1993). Process Innovation: Reengineering Work through Information Technology. Harvard Business School Press.

Drucker P. F. (2001). The Essential Drucker: The Best of Sixty Years of Peter Drucker’s Essential Writings on Management. HarperBusiness.

Kaplan R. S., & Cooper R. (1997). Cost & effect: Using integrated cost systems to drive profitability and performance. Harvard Business School Press.

Kaplan R. S., & Norton D. P. (1996). The Balanced Scorecard: Translating Strategy into Action. Boston: Harvard Business School Press.

Harmon P. (2003). Business Process Change: A Manager’s Guide to Improving, Redesigning and Automating Processes. Morgan Kaufmann.

Rummler G. A., & Brache A. P. (1995). Improving Performance: How to Manage the White Space on the Organization Chart. Jossey-Bass.

Jeston J., & Nelis J. (2008). Business Process Management: Practical Guidelines to Successful Implementations. Butterworth-Heinemann.

Evans J. R., & Lindsay W. M. (2011). The Management and Control of Quality (8th ed.). South-Western Cengage Learning.

Miller D., & Friesen P. H. (1984). A Longitudinal Study of the Corporate Life Cycle. Management Science, vol. 30(10), pp. 1161-1183.

Greiner L. E. (1972). Evolution and Revolution as Organizations Grow. Harvard Business Review, vol. 50(4), pp. 37-46.

How COVID-19 Made Starbucks Stronger Restaurant Chain. (n.d.). QSR Magazine. Available at: https://www.qsrmagazine.com/growth/finance/how-covid-19-made-starbucks-stronger-restaurant-chain/ (accessed June 20, 2024).

COVID-19 Accelerates Transformation Starbucks. (n.d.). QSR Magazine. Available at: https://www.qsrmagazine.com/operations/fast-food/covid-19-accelerates-transformation-starbucks/(accessed June 20, 2024).

What’s Next: Starbucks Unveils Long-Term Growth Strategy for a Limitless Future. (2023). Starbucks Stories. Available at: https://stories.starbucks.com/stories/2023/whats-next-starbucks-unveils-long-term-growth-strategy-for-a-limitless-future/(accessed June 20, 2024).

Taulli T. (2013). Lessons from the Fall of Blackberry. Forbes. Available at: https://www.forbes.com/sites/tomtaulli/2013/09/23/lessons-from-the-fall-of-blackberry/(accessed June 20, 2024).

BlackBerry Reports Third Quarter Fiscal Year 2023 Results. (n.d.). PR Newswire. Available at: https://www.prnewswire.com/news-releases/blackberry-reports-third-quarter-fiscal-year-2023-results-301707686.html (accessed June 20, 2024).

Переглядів статті: 24
Завантажень PDF: 19
Опубліковано
2024-05-27
Як цитувати
Каламан, О., & Ковтун, О. (2024). КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО РЕІНЖИНІРИНГУ ТА УДОСКОНАЛЕННЯ БІЗНЕС ПРОЦЕСІВ ПІДПРИЄМСТВА. Цифрова економіка та економічна безпека, (3 (12), 91-96. https://doi.org/10.32782/dees.12-16