ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТТЯ «ЦИФРОВІЗАЦІЯ ТУРИСТИЧНОЇ ДЕСТИНАЦІЇ»
Анотація
У статті показано, що поняття «цифровізація туристичної дестинації» можна розглядати з двох підходів: процесного і системного. Доведено, що у сучасній науковій літературі не сформовано єдиного підходу до розуміння даного поняття. Визначено особливості туристичної дестинації: наявність привабливих для споживача місць (географічних областей), природних, рекреаційних, культурних ресурсів, широкого асортименту туристичних послуг, різноманітних атракцій. Виокремлено ключові переваги цифровізації для суб'єктів господарювання в туристичній галузі: трансформація з пасивних локацій на динамічні екосистеми; адаптування туристичного продукту під окрему аудиторію, об'єднану цифровими особливостями задля підвищення рівня задоволеності туриста; створення зв'язків, які підтримують репутацію і дають змогу формувати базу даних постійних клієнтів; інтеграція цифровізації з маркетингом дестинації. Сформовано авторський підхід до трактування поняття «цифровізація туристичної дестинації».
Посилання
Loudon, K. S., and Loudon, D. P. (2019). Management Information Systems: Managing the Digital Firm. Available at: https://industri.fatek.unpatti.ac.id/wp-content/uploads/2019/03/188-Management-Information-Systems-Managing-the-Digital-Firm-Kenneth-C.-Laudon-Jane-P.-Laudon-Edisi-15-2017.pdf (accessed: 04.05.2024).
Chen, M., Mao, S., and Liu, Y. (2014). Big Data: A Survey. Available at: https://typeset.io/papers/big-data-a-survey-5lwguti3vz (accessed: 04.05.2024).
Choudary, S. P. (2018). Platform Revolution: How Networked Markets Are Transforming the Economy and How to Make Them Work for You. Available at: http://103.44.149.34/elib/assets/buku/Platfrom_revolution.pdf (accessed: 05.05.2024).
Bugin, J., Catlin, T., and Girt, M. (2018). Why Digital Strategies Fail. Available at: https://www.mckinsey.com/capabilities/mckinsey-digital/our-insights/why-digital-strategies-fail (accessed: 04.05.2024).
Brynjolfsson, E., and McCaffrey, E. (2014). The Second Machine Age: Work, Progress, and Prosperity in a Time of Brilliant Technologies. Available at: https://edisciplinas.usp.br/pluginfile.php/4312922/mod_resource/content/2/Erik%20-%20The%20Second%20Machine%20Age.pdf (accessed: 04.05.2024).
Ross, J.W., Beath, K., and Mocker, M. (2018). Designed for Digital: How to Architect Your Business for Sustained Success. Available at: https://books.google.com.ua/books?id=-2yuDwAAQBAJ&pg=PA21&hl=uk&source=gbs_toc_r&cad=1#v=onepage&q&f=false (accessed: 06.05.2024).
McQuivey, J. (2013). Digital Disruption: Unleashing the Next Wave of Innovation. Available at: https://public.summaries.com/files/1-page-summary/digital-disruption.pdf (accessed: 06.05.2024).
Westerman, G., Tannu, M., and Bonnet, D. (2019). Designed for Digital: How to Architect Your Business for Sustained Success. Available at: https://books.google.com.ua/books?id=-2yuDwAAQBAJ&pg=PA21&hl=uk&source=gbs_toc_r&cad=1#v=onepage&q&f=false (accessed: 06.05.2024).
Pierce, D. G. (1982). Tourism development. Available at: https://one.oecd.org/document/OCDE/GD(94)49/En/pdf (accessed: 06.05.2024).
Gunn, K. A. (1988). The leisure zone: designing tourist regions. Available at: https://www.researchgate.net/profile/Colin-Hall-4/publication/298548713_The_Geography_of_Tourism_and_Recreation/links/5dc20ba392851c81803037bd/The-Geography-of-Tourism-and-Recreation.pdf (accessed: 11.05.2024).
Weaver, D. B., & Lawton, L. D. (2014). Tourism management. Available at: https://www.chintravel.com.mm/wp-content/uploads/2021/06/Tourism-Management-Fifth-Edition-2.pdf (accessed: 11.05.2024).
Geldner, S. R., & Ritchie, D. R. (2009). Tourism: principles, practices, philosophies. Available at: http://lib.ysu.am/disciplines_bk/bdd4362b36af6ef8f290298a61ae7849.pdf (accessed: 11.05.2024).
Leiper, N. (1979). The tourism system: towards a definition of tourism, the tourist and the tourism industry. Available at: https://franciscodosanjos.files.wordpress.com/2013/12/leiper.pdf (accessed: 15.05.2024).
Cooper, K., Fletcher, D., Fiol, A., Gilbert, D., & Vangil, S. (2008). Tourism: principles and practice. Available at: https://www.researchgate.net/profile/Radojko-Lukic/publication/323737776_The_Effects_of_Cross-Border_Tourist_Purchases_On_Retail_Performance/links/5aa822d30f7e9b0ea307ae2b/The-Effects-of-Cross-Border-Tourist-Purchases-On-Retail-Performance.pdf (accessed: 11.05.2024).
Hall, K. M. (2008). Tourism planning: policies, processes and relationships. Available at: https://books.google.com.ua/books?id=QqQrrxgEBEYC&pg=PA19&hl=uk&source=gbs_toc_r&cad=1#v=onepage&q&f=false (accessed: 11.05.2024).
Buchalis, D. (2000). Marketing a competitive destination of the future. https://citeseerx.ist.psu.edu/document?repid=rep1&type=pdf&doi=ba514ef256f82fbadb9ecfd0e97903cf44ec50ac (accessed: 11.05.2024).
Pike, S. (2005). Tourism destination as a complex branding object. Available at: https://www.researchgate.net/publication/43515204_Tourism_Destination_Branding_Complexity (accessed: 20.05.2024).
Faulkner, B., and Russell, R. (2000). Chaos and complexity in tourism: Complexity and decision-making in tourism policy. Available at: https://www.academia.edu/7157074/Stevenson_N_Airey_D_and_Miller_G_2009_Complexity_theory_and_tourism_policy_research_International_Journal_of_Tourism_Policy_Vol_2_3_206_220_DOI_1504_IJTP_2009024553Global Travel & Available at: https://wttc.org/news-article/global-travel-and-tourism-catapults-into-2023-says-wttc (accessed: 25.05.2024).
Gretzel, U., The Role of Social Media in Tourism Marketing (2024). Digital Travel APAC. Available at: https://digitaltravelapac.wbresearch.com/blog/social-media-in-tourism-marketing (accessed: 25.05.2024).