РОЗВИТОК СТРАТЕГІЧНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМНИЦТВА В УМОВАХ ІННОВАЦІЙНОЇ КОНКУРЕНЦІЇ

  • Н.Р. Синюра-Ростун Державна установа «Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України»
  • Н.А. Крахмальова Київський національний університет технологій та дизайну
  • А.І. Клим Львівський національний університет імені Івана Франка
Ключові слова: інноваційна конкуренція, підприємництво, стратегічний потенціал, людський капітал, соціокультурний потенціал, бізнес

Анотація

Метою наукового дослідження є поглиблення розуміння процесу управління стратегічним потенціалом підприємництва в умовах інноваційної конкуренції, представлення напрямів формування та розвитку соціокультурного потенціалу та людського капіталу на підприємстві. Виокремлено керунки розвитку стратегічного потенціалу підприємництва в умовах інноваційної конкуренції передбачає вироблення та втілення ефективних стратегій, спрямованих на створення конкурентних переваг та забезпечення стійкого розвитку підприємств: формування та розвиток інноваційного потенціалу, людського капіталу, соціокультурного потенціалу, методи стратегічного управління, формування партнерства та посилення взаємодії, орієнтир на сталий розвиток підприємництва. Виділено способи, якими формування соціокультурного потенціалу сприяє стратегічному розвитку підприємства в умовах інноваційної конкуренції: розуміння культурних особливостей ринку, підвищення креативності та інновацій, адаптація продуктів та послуг, установлення довіри та взаємовідносин, адаптивне управління, створення конкурентної переваги, підвищення відчуття спільності та приналежності, задоволеності роботою та лояльності й утримання працівників, зниження плинності кадрів. Розвиток людського капіталу на підприємстві відіграє ключову роль у стратегічному розвитку в умовах інноваційної конкуренції через реалізацію таких напрямів: навчання та розвиток навичок, стимулювання творчості та інновацій, програми розвитку лідерського потенціалу, культура співпраці та командна робота, підтримка робочого клімату.

Посилання

Денисенко M. П., Юринець З. В., Юринець Р. В., Кохан М. О. Конкурентоспроможність підприємництва в умовах інноваційно-інвестиційної модернізації економіки. Економіка і держава. 2020. Вип. 4. С. 19–24.

Юринець З. В., Круглякова В. В., Мищишин І. Р. Стратегічні підходи до розвитку суб’єктів господарювання на основі активізації використання їх інноваційного потенціалу. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України. 2018. Вип. 3 (131). С. 121–125

Бикова А., Чабан Л., Алексєєв А. Інвестування в людський капітал у військовий період. Економіка та суспільство. 2023. №54. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-54-74

Коркуна О. І., Никига О. В., Підвальна О. Г. Гастрономічний туризм як чинник соціально-економічного розвитку територіальних громад. Економічний простір. 2020. № 155. С. 40–43. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/155-8

Richards, G. Cultural Attractions and European Tourism. Wallingford: CAB International. 2001

Wan J., Ling W., Raafat S., Hong G. Empirical analysis of strategic management in inter-governmental organization. Administrative Sciences. 2022. № 12(83). URL: https://doi.org/10.3390/admsci12030083.

Denysenko, M. P. Yurynets, Z. V. Yurynets, R. V., Kokhan, M. O. (2020). Konkurentospromozhnist pidpryyemnytstva v umovakh innovatsiyno-investytsiynoyi modernizatsiyi ekonomiky [Competitiveness of entrepreneurship in terms of innovation and investment modernization of the economy]. Ekonomika ta derzhava, vol. 4, pp. 19–24.

Yurynets, Z. V., Kruglyakova, V. V., Myshchyshyn, I. R. (2018). Stratehichni pidkhody do rozvytku sub'yektiv hospodaryuvannya na osnovi aktyvizatsiyi vykorystannya yikh innovatsiynoho potentsialu [Strategic approaches to the development of business entities based on the activation of the use of their innovative potential]. Socio-economic problems of the modern period of Ukraine, vol. 3(131), pp. 121–125

Bykova, A., Chaban, L., Aleksyeyev, A. (2023). Investytsiyi v lyudsʹkyy kapital u voyennyy period [Investing in human capital during the war period]. Economika ta suspilstvo, vol. 54. Available at: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-54-74 (Accessed 30 March 2024)

Korkuna, O. I., Nikyga, O. V. Pidvalna, O. G. (2020). Hastronomichnyy turyzm yak chynnyk sotsialʹno-ekonomichnoho rozvytku terytorialʹnykh hromad [Gastronomic tourism as a factor in socio-economic development of territorial communities]. Economic space, vol. 155, pp. 40–43. Available at: https://doi.org/10.32782/2224-6282/155-8 (Accessed 30 March 2024)

Richards, G. (2001). Cultural Attractions and European Tourism, CAB International, Wallingford.

Wan, J., Ling, W., Raafat, S. and Hong, G. (2022), “Empirical analysis of strategic management in inter-governmental organization”, Administrative Sciences, vol. 12, no. 83, Available at: https://doi.org/10.3390/admsci12030083

Переглядів статті: 53
Завантажень PDF: 54
Опубліковано
2024-03-25
Як цитувати
Синюра-Ростун , Н., Крахмальова , Н., & Клим , А. (2024). РОЗВИТОК СТРАТЕГІЧНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМНИЦТВА В УМОВАХ ІННОВАЦІЙНОЇ КОНКУРЕНЦІЇ. Цифрова економіка та економічна безпека, (2 (11), 232-235. https://doi.org/10.32782/dees.11-37