CRM-СИСТЕМИ ЯК ЗАСІБ АВТОМАТИЗАЦІЇ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ ТОРГОВЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ

  • З.М. Гадецька Черкаський національний університет ім. Богдана Хмельницького
Ключові слова: CRM-система, бізнес-процес, торговельний бізнес, автоматизація, інтеграція

Анотація

Стаття присвячена проблемам використання CRM-систем для ефективного ведення та автоматизації бізнес-процесів торговельного бізнесу. CRM означає «управління взаємовідносинами з клієнтами» і відноситься до всіх методів, інструментів і технологій, які використовує торговельний бізнес для розвитку, утримання і залучення клієнтів. Проаналізовано основні функції, які виконує така CRM-система, розглянуто основні модулі системи, переваги та недоліки у використанні таких систем. Проведений аналіз рейтингу CRM-систем для автоматизації бізнес-процесів торговельного бізнесу. Дослідження виявило, що серед CRM-систем лідером опитування у 2023 році став програмний засіб SalesDrive. За висновками експертів, SalesDrive якісна, проста у використанні та налаштуванні українська розробка, має модулі інтеграції з іншими сервісами та інтернет-ресурсами, та орієнтована на потреби інтернет-магазинів та інших торгівельних компаній. Досліджено основні етапи впровадження CRM-систем.

Посилання

Білоцерківський О. Б. Використання CRM-систем для управління торго-вельними підприємствами. Держава та регіони. Серія : Економіка та підприємництво. 2020. № 2. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/drep_2019_2_33/ (дата звернення: 22.01.2024).

Янчук Т., Боєнко О. Впровадження CRM-систем як засіб підвищення ефективності маркетингової діяльності. Економіка та суспільство. 2023. № 48. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2269/2192 (дата звернення: 22.01.2024).

Бутенко Н.В. Впровадження концепції CRM на промисловому ринку. Економіка та держава. 2011. № 3. С. 40–42.

Визначення CRM. Веб-сайт. URL: https://www.creatio.com/ua/crm/what-is-crm. (дата звернення: 22.01.2024).

Що таке CRM-система: призначення, можливості та специфіка вибору. Веб-сайт. URL: https://kamala-soft.com/uk/blog/chto-takoe-crm-sistema (дата звернення: 22.01.2024).

Мартиненко С. Статистика електронної комерції у 2022 р. Тенденції, факти, прогнози. Веб-сайт. URL: https://nxdigitalagency.com/blog-ua/statistika-elektronnoi-komercii-u-2022 (дата звернення: 22.01.2024).

Дмитрашко К. Яку CRM вибрати для інтернет-магазину: результати дослідження 2023. Веб-сайт. URL: https://horoshop.ua/ru/blog/top-crm-for-online-store/ (дата звернення: 22.01.2024).

Яку CRM краще вибрати для магазину в Україні. Веб-сайт. URL: https://shop-express.ua/ukr/blog/which-crm-is-better-to-choose/ (дата звернення: 22.01.2024).

CRM для продажу товарів, для інтернет-магазину. Веб-сайт. URL: https://salesdrive.ua/ (дата звернення: 22.01.2024).

Bilotserkivskyi O. B. (2020) Vykorystannia CRM-system dlia upravlinnia torho-velnymy pidpryiemstvamy [The use of CRM systems for the management of trading enterprises]. Derzhava ta rehiony. Seriia : Ekonomika ta pidpryiemnytstvo-State and regions. Series: Economy and entrepreneurship. no. 2. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/drep_2019_2_33/ (accessed 22 January 2024).

Yanchuk T., Boyenko O. (2023) Vprovadzhennia CRM-system yak zasib pidvyshchennia efektyvnosti marketynhovoi diialnosti [Implementation of CRM systems as a means of increasing the effectiveness of marketing activities]. Ekonomika ta suspilstvо - Economy and society. no. 48. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2269/2192 (accessed 22 January 2024).

Butenko N.V. (2011) Vprovadzhennia kontseptsii CRM na promyslovomu rynku [Implementation of the CRM concept in the industrial market]. Ekonomika ta derzhava - Economy and the state. no. 3.

Vyznachennia CRM [Definition of CRM]. Available at: https://www.creatio.com/ua/crm/what-is-crm (accessed 22 January 2024).

Shcho take CRM-systema: pryznachennia, mozhlyvosti ta spetsyfika vyboru [

What is a CRM system: purpose, possibilities and specifics of choice]. Available at: https://kamala-soft.com/uk/blog/chto-takoe-crm-sistema (accessed 22 January 2024).

Martynenko S. (2023) Statystyka elektronnoi komertsii u 2022 r. Tendentsii, fakty, prohnozy [E-commerce statistics in 2022. Trends, facts, forecasts]. Available at: https://nxdigitalagency.com/blog-ua/statistika-elektronnoi-komercii-u-2022 (accessed 22 January 2024).

Dmytrashko K. Kakuiu CRM vыbrat dlia ynternet-mahazyna: rezultatы yssledovanyia 2023 [Which CRM to choose for an online store: results of research 2023]. Available at: https://horoshop.ua/ru/blog/top-crm-for-online-store (accessed 22 January 2024).

Yaku CRM krashche vybraty dlia mahazynu v Ukraini [

Which CRM is better to choose for a store in Ukraine]. Available at: https://shop-express.ua/ukr/blog/which-crm-is-better-to-choose/ (accessed 22 January 2024).

CRM dlia prodazhu tovariv, dlia internet-mahazynu [CRM for selling goods, for an online store]. Available at: https://salesdrive.ua/ (accessed 22 January 2024).

Переглядів статті: 273
Завантажень PDF: 181
Опубліковано
2024-01-29
Як цитувати
Гадецька, З. (2024). CRM-СИСТЕМИ ЯК ЗАСІБ АВТОМАТИЗАЦІЇ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ ТОРГОВЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ. Цифрова економіка та економічна безпека, (1 (10), 3-7. https://doi.org/10.32782/dees.10-1