ВПРОВАДЖЕННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В БІЗНЕС-ПРАКТИКУ

  • М.П. Хмара Навчально-науковий інститут міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка https://orcid.org/0000-0002-9119-5223
  • Я.М. Гуменюк Навчально-науковий інститут міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка https://orcid.org/0000-0003-0091-2758
  • Дарід Аль-Хаялі Навчально-науковий інститут міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка https://orcid.org/0009-0000-1513-1976
Ключові слова: штучний інтелект (ШІ), інноваційні бізнес-моделі, конкурентна перевага, цифрова трансформація, геополітичні проблеми, Інтернет речей (IoT), інфраструктура даних, екосистема штучного інтелекту, організаційна трансформація, машинне навчання, цифровізація, прозорість

Анотація

Повсюдна інтеграція цифрових технологій у різні аспекти людського існування революціонізує бізнес-моделі, пришвидшує вихід підприємств на глобальний ринок, встановлює нові параметри для набору персоналу та замінює певні форми людської праці алгоритмами та машинами. У цій статті розглядається глибокий вплив штучного інтелекту (ШІ) на бізнес-моделі в кількох галузях. Компанії по всьому світу використовують штучний інтелект (ШІ), щоб просувати інновації та отримувати конкурентну перевагу, оскільки проривні технології трансформують усталені системи. У цій статті досліджується вплив нових технологій, зокрема штучного інтелекту, на зміну стратегій компаній, яка здебільшого зосереджена на зовнішніх змінних, що стимулюють інновації бізнес-моделі. Дослідження підкреслює недолік у розумінні прямого впливу штучного інтелекту на інновації бізнес-моделі та виступає за подальші масштабні дослідження в цій конкретній області. У статті розглядається вплив штучного інтелекту на корпоративні операції та його глибокий вплив на традиційні уявлення про співпрацю, конкурентоспроможність та інновації. Це підкреслює ключову роль ШІ у створенні конкурентних переваг, сприянні появі нових можливостей і сприянні ринковим революціям. Вивчення інтеграції штучного інтелекту (AI) з Інтернетом речей (IoT) як потенційного каталізатора для зростання бізнес-моделей у майбутньому.

Посилання

Antonescu, M. Are business leaders prepared to handle the upcoming revolution in business artificial intelligence? Qual. Access Success 2018, 19, 15–19.

Artificial Intelligence Industry in Eastern Europe 2018. URL: https://www.dka.global/ai-in-eastern-europe-report

Brynjolfsson, E., & McAfee, A. (July 2017). The business of artificial intelligence. Harvard Business Review.

Bughin, J. et al. (2017). Artificial Intelligence: The Next Digital Frontier? McKinsey Global Institute Discussion Paper.

Council for Science, Technology and InnovationCabinet Office, Government of Japan. Report on the 5th Science and Technology Basic Plan. 2015. URL: https://www8.cao.go.jp/cstp/kihonkeikaku/5basicplan_en.pdf

Cox, C. (2018). Autonomous exchanges: Human-machine autonomy in the automated media economy (Doctoral dissertation). Department of Moving Image Studies, Georgia State University, Atlanta, GA, USA.

DataRobot raises $54 million to bring machine learning to predictive analytics. URL: https://venturebeat.com/2017/03/23/datarobot-raises-54-million-to-bring-machine-learning-to-predictive-analytics/

Fauquex, M. et al. Creating people-aware IoT applications by combining design thinking and user-centered design methods. In Proceedings of the IEEE 2ndWorld Forum on Internet of Things, Milan, Italy, 14-16 December 2015; pp. 57–62.

Foss, N.J.; Saebi, T. Fifteen years of research on business model innovation: How far have we come, and where should we go? J. Manag. 2017, 43, 200–227.

Frey, C. B., & Osborne, M. A. (2016). Technology at work v2.0: The future is not what it used to be. City GPS: Global Perspective & Solutions.

Garbuio, M.; Lin, N. Artificial intelligence as a growth engine for health care startups: Emerging business models. Calif. Manag. Rev. 2019, 61, 59–83.

Gassmann, O.; Frankenberger, K.; Sauer, R. A primer on theoretically exploring the field of business model innovation. The Eur. Bus. Rev. 2017, 4, 45–48.

Klaus Schwab, The Fourth Industrial Revolution. January 2016, World Economic Forum. ISBN 1944835008.

Lee, J. et al. Emerging Technology and Business Model Innovation: The Case of Artificial Intelligence. J. Open Innov. Technol. Mark. Complex. 2019, 5, 44.

Lindgren, P. (2016). The business model ecosystem. Journal of Multi Business Model Innovation and Technology, 4(2), 1.

Mavrodieva, A.V.; Shaw, R. Disaster and climate change issues in Japan’s society 5.0 – A discussion. Sustainability 2020, 12, 1893.

Ozkeser, B. Lean innovation approach in Industry 5.0. Eurasia Proc. Sci. Technol. Eng. Math. 2018, 2, 422–428.

Paschek, D.; Mocan, A.; Draghici, A. Industry 5.0-The expected impact of next Industrial Revolution. Dermol, V., Ed. Piran, Slovenia, 2019; pp. 125–132.

Sala, Hector, and Pedro Trivín. 2018. The effects of globalization and technology on the elasticity of substitution. Review of World Economics, 154: 617–647.

Statista (2023). Розмір ринку штучного інтелекту (AI) у всьому світі. URL: https://www.statista.com/statistics/1365145/artificial-intelligence-market-size/

Antonescu, M. (2018). Are business leaders prepared to handle the upcoming revolution in business artificial intelligence? Qual. Access Success, 19, 15–19.

Artificial Intelligence Industry in Eastern Europe 2018. (n.d.). Retrieved from https://www.dka.global/ai-in-eastern-europe-report

Brynjolfsson, E., & McAfee, A. (July 2017). The business of artificial intelligence. Harvard Business Review.

Bughin, J., et al. (2017). Artificial Intelligence: The Next Digital Frontier? McKinsey Global Institute Discussion Paper.

Council for Science, Technology and Innovation Cabinet Office, Government of Japan. (2015). Report on the 5th Science and Technology Basic Plan. Retrieved from https://www8.cao.go.jp/cstp/kihonkeikaku/5basicplan_en.pdf

Cox, C. (2018). Autonomous exchanges: Human-machine autonomy in the automated media economy (Doctoral dissertation). Department of Moving Image Studies, Georgia State University, Atlanta, GA, USA.

DataRobot raises $54 million to bring machine learning to predictive analytics. (2017). Retrieved from https://venturebeat.com/2017/03/23/datarobot-raises-54-million-to-bring-machine-learning-to-predictive-analytics/

Fauquex, M., et al. (2015). Creating people-aware IoT applications by combining design thinking and user-centered design methods. In Proceedings of the IEEE 2nd World Forum on Internet of Things, Milan, Italy, December 14-16, pp. 57–62.

Foss, N. J., & Saebi, T. (2017). Fifteen years of research on business model innovation: How far have we come, and where should we go? J. Manag., 43, 200–227.

Frey, C.B., & Osborne, M.A. (2016). Technology at work v2.0: The future is not what it used to be. City GPS: Global Perspective & Solutions.

Garbuio, M., & Lin, N. (2019). Artificial intelligence as a growth engine for health care startups: Emerging business models. Calif. Manag. Rev., 61, 59–83.

Gassmann, O., Frankenberger, K., & Sauer, R. (2017). A primer on theoretically exploring the field of business model innovation. The Eur. Bus. Rev., 4, 45–48.

Klaus Schwab, The Fourth Industrial Revolution. (January 2016). World Economic Forum. ISBN 1944835008.

Lee, J., et al. (2019). Emerging Technology and Business Model Innovation: The Case of Artificial Intelligence. J. Open Innov. Technol. Mark. Complex., 5, 44.

Lindgren, P. (2016). The business model ecosystem. Journal of Multi Business Model Innovation and Technology, 4(2), 1.

Mavrodieva, A.V., & Shaw, R. (2020). Disaster and climate change issues in Japan's society 5.0 – A discussion. Sustainability, 12, 1893.

Ozkeser, B. (2018). Lean innovation approach in Industry 5.0. Eurasia Proc. Sci. Technol. Eng. Math., 2, 422–428.

Paschek, D., Mocan, A., & Draghici, A. (2019). Industry 5.0-The expected impact of the next Industrial Revolution. In V. Dermol (Ed.), Piran, Slovenia, pp. 125–132.

Sala, Hector, and Pedro Trivín. (2018). The effects of globalization and technology on the elasticity of substitution. Review of World Economics, 154, 617–647.

Statista. (2023). Artificial intelligence (AI) market size worldwide. Retrieved 12/20/2023, from https://www.statista.com/statistics/1365145/artificial-intelligence-market-size/

Переглядів статті: 86
Завантажень PDF: 59
Опубліковано
2023-11-27
Як цитувати
Хмара, М., Гуменюк, Я., & Аль-Хаялі, Д. (2023). ВПРОВАДЖЕННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В БІЗНЕС-ПРАКТИКУ. Цифрова економіка та економічна безпека, (9 (09), 42-50. https://doi.org/10.32782/dees.9-8