ЦИФРОВІЗАЦІЯ РЕГІОНАЛЬНИХ ЕКОНОМІЧНИХ СИСТЕМ ЯК ФАКТОР РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ
Анотація
Стаття присвячена дослідженню особливостей цифровізації регіональних господарських систем та використання краундфандингових платформ для розвитку соціального підприємництва в умовах децентралізації. Розглянуто головні риси соціального підприємництва та базові проблеми громади, на вирішення яких воно спрямовано. Запропоновано власне визначення поняття «соціальне підприємництво» як інноваційної діяльності людини, котра здійснює системні зміни в соціальній чи екологічній сфері, отримує прибуток від цієї діяльності та суттєво впливає на розвиток регіональних господарських систем. Доведено, що соціальне підприємництво представляє собою певну систему, котра відображає різні комбінації факторів або ресурсів, зацікавлених сторін (стейкхолдерів) і процесів. Визначено основні складові системи соціального підприємництва, що містить фактори та ресурси (державна політика, соціальний і людський капітал, фінансові ресурси, освіта та навчання), а також ключових стейкхолдерів (урядові установи, соціальні підприємства, соціальні інвестори, донори, бізнес-асоціації та інкубатори, акселератори, навчальні заклади та громада). Встановлено, що цифровізація регіональних господарських систем спонукає до поширення нових інноваційних джерел фінансування соціального підприємництва, таких як краундфандинг. Розглянуто найбільш поширені краундфандингові платформи для соціального підприємництва в Україні. Визначено ряд позитивних та негативних аспектів використання краудфандингових платформ соціальними підприємствами.
Посилання
Belleflamme, P., T. Lambert, and A. Schwienbacher (2013). Individual Crowdfunding Practices. Venture Capital, vol. 15 (4), pp. 313– 333. DOI: https://doi.org/10.1080/13691066.2013.785151. [in English]
Kerlin, J. (2010). A Comparative Analysis of the Global Emergence of Social Enterprise. VOLUNTAS: International Journal of Voluntary and Nonprofit Organizations, vol. 21 (2), pp. 162– 179. DOI: https://doi.org/10.1007/s11266-010-9126-8. [in English]
Moore, M.-L., F. R. Westley, and A. Nicholls (2012). The Social Finance and Social Innovation Nexus. Journal of Social Entrepreneurship, vol. 3 (2), pp. 115– 132. DOI: https://doi.org/10.1080/19420676.2012. 725824. [in English]
P. Belleflamme, T. Lambert, A. Schwienbacher (2014). Crowdfunding: tapping the right crowd. J. Bus. Ventur, vol. 29, pp. 585-609. [in English]
Revko A. (2017). Social Entrepreneurship as the Main Resource for the Regional Development. Marketing and Management of Innovations. Sumy State University, no. 1, pp. 85-96. DOI: http://doi.org/10.21272/mmi.2017.1%2D28 [in English]
Revko A. (2022). Crowdfunding jako narzędzie kształtowania kapitału społecznego i rozwoju przedsiębiorczości społecznej w regionie w warunkach cyfryzacji. Rynek pracy. Warszawa, vol. 183 (4), pp. 62-72. DOI: http://doi.org/10.5604/01.3001.0016.1182 [in Polish]
Waligora A., Revko A. (2019). Social Entrepreneurship as a Determinant for the Local Community Development: Experience of Polish and Ukrainian Regions. Polissya scientific bulletin, no. 2, pp. 150–156 [in English]